Hvor tit ser i jeres forældre....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2010

Sees

Vi ser bedstefar og bedste (min far og papmor) mindst en gang om ugen, til noget aftenkaffe. De bor 10 minutters gågang herfra.

mormor og morfar (min mor og papfar) ser vi ihvertfald lige så tit. Min mor arbejder 3 minutters gågang herfra, så hun kommer tit et par timer før hun skal møde, og får en kop kaffe og en snak
Desuden bor de også kun 3 km. herfra.

Moster og onkel (min ældste søster og hendes mand) spiser vi hos en gang hver 14. dag - De bor også 3 km. herfra.

Min mor og papfar, eller far og papmor, passer derudover Emil 1 gang om måneden til overnatning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

Lise

Mine forældre bor 400 km væk, så det er ikke hver uge vi ser dem. Desuden er min far væk på arbejde (han er sømand) en måned af gange (en måned ude, en måned hjemme), så det er faktisk ikke så tit vi ser ham. Min mor udnytter ofte tiden alene til at komme herover en weekend her og der, hvor hun primært er sammen med Simon, og sekundært os og hendes københavnske veninder. Jeg/vi tager også rigtig gerne turen den anden vej. Vil tro jeg ser min mor 1-2 gange om måneden, men så er det så flere dage af gangen. Min far ser vi måske én gang hveranden måned - igen for det meste flere dage af gangen.

Min mor gør heldigvis et stort nummer ud af at have et tæt forhold til Simon, hvilket betyder rigtig meget for os alle. De hygger sig rigtigt sammen, og det er super fedt at det er sådan nu de (eller jeg) bor så langt væk.

Idet Simon kun er 2½ år besøger han dem endnu ikke alene. Men mine forældre havde ham en weekend hjemme hos os mens vi tog udenlands i december, og sidste weekend tog min mor ham med i Lalandia hele weekenden.

Jeg ville rigtig gerne bo tættere på dem, og så ville de få lov at se ham så meget de, og han, orkede  

Anmeld

17. januar 2010

Siber

Nu bor begge hold bedsteforældre på Bornholm og vi bor i Norge, så det er ikke så tit.

Vi har boet i Norge i 1 år nu, og mine forældre har været her 5 gange og sviger har været her 2 gange. Vo har været hjemme på øen 4 gange.

Når de er her på besøg er det gerne en uge ad gangen, også udnytter vi altså en hver chance for at få dem passet og vi kan komme ud. Både for vores skyld men sørme også for tøsernes skyld.

Alma (4 år) har været på ferie en uge hos mine forældre alene, men Johanna (2år) har ikke endnu. Men nu må vi se når hun bliver 3 år om hun også kan komme på ferie.

Vi kan altid ringe til mine forældre (der begge er på efterløn) og bede om hjælp hvis det passer ind i deres planer. Sådan var det også da vi boede på sjælland. Mine svigerforældre arbejder, og viser hellere ikke det store iver selv, og jeg vil ikke trænge mig på, og min mand er bare en klovn til at spørge. men jeg ved at de helt sikkert vil hjælp hvis vi spurgte.

Tøserne har et rigtigt godt forhold til mine forældre, og selvfølgelig også til sviger, men de er nu tættest til mine forældre!

Jeg ville rigtig gerne have dem tættere på, men at flytte til Norge var et valg vi tog for at prøve noget andet, og vi har det så godt og har ikke fortrudt et sek.

Mine forældre kommer på besøg sidst i feb, og har tilbudt at tage tøserne med hjem, men nu får vi at se!

Knus Siber

Anmeld

17. januar 2010

Diana...

Åhh alt for sjældent en gang hver anden tredje måned og det gælder jo så selvfølgelig os for Lucas og selvfølgelig.

Anmeld

17. januar 2010

Anja

Ser mine forældre max en gang om året, det hænder også at der går to år .... Har ikke haft meget kontakt til dem siden jeg flyttede hjemmefra for .... hmmmm .... 16 år siden, så man kan ikke sige, at vi har en tæt kontakt. Vi bor så også i hver sin ende af landet, de har endnu aldrig besøgt mig, det er mig, de må komme til dem.

Anmeld

17. januar 2010

grube1984

Vi bor på Fyn og min familie bor i Sønderjylland. Så der er to timer imellem os.. Vi ser dem ca 1 gang om måneden. nogle gange oftere.. Det er alt efter hvordan det passer med arbejde osv..
Min kærestes familie bor her på Fyn og det er små 20 km fra os.. Så vores søn ser en del mere til hans familie end min egen..
Jeg sys det er lidt ærgerligt at han ser mere til dem, men på den anden side, så nyder min familie ham meget mere, idet de ser ham det sjældnere.. Så det er en hel anden kontakt de har.. De knuselsker ham på en helt anden måde, end kærestens familie som ser ham oftere..
Nicklas er "kun" 6 mdr, så han forstår ikk helt alt det med folk endnu.. Men han er meget glad og smilende ved synet af begge familier..

Anmeld

18. januar 2010

Ox.

Jeg ser mine forældre 3-5 gange i ugen, min far arbejder her hvor jeg bor så det er hverdag han kommer forbi og min mor kommer her mange gange i ugen eller så er jeg hos hende.

Når jeg starter igen, er det også hende der skal have Lilje det første stykke tid

Anmeld

18. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Vi ser dem alt for lidt, hvor er jeg misundelig på jer der har forældrene lige rundt om hjørnet.

Vi bor på fyn - mine forældre på sjælland, og min kærestes på lolland.

Så vi ser dem 1 gang hver anden måned ca. - mine forældre kommer meget sjældent på besøg, da de begge er syge og det er meget omstændigt for dem at komme hjemmefra.

Anmeld

18. januar 2010

TbCp

Min mand forældre ser vi mest til fødselsdage og lign. men det når så også at blive til et par gange om måneden, da der er rigtig mange fødselsdage, familiefester/arrangementer osv. hele året igennem.

Mine forældre ser vi nok også et par gange om måneden, min stedfar dog noget oftere da han arbejder sammen med min mand herhjemme på kontoret i kælderen, så det er nok min. 1 gang om ugen.

Anmeld

18. januar 2010

lion

Næsten hele min familie bor i københavn. F.eks bor min moster 2 opgange fra min, min mormor 25 mins gågang, min far bor på vejen til arbejdet, min søster bor på samme gade som mit arbejde( nr. 118 og 90) min mor bor max 10 min i bus fra mit arbejde.

Vi ser ikk så meget til Jacobs familie, da de bor i Vordingborg. Men ved fødselsdage og det, vi holdte jul hos hans styorebror sidste år. Hans far er turistbuschauffør, så vi ser ham ikk så meget, men det er fordi han ikk er hjemme. Hans mor bor på bornholm så det bliver 2-3 gange om året.

Vi ser min mor mest, da min far er taxichauffør om aften, men han kommer til kaffe en gang i mellem. Jeg har en ugentlig fridag og hvis vi mor er op til det, besøgte vi hende den dag hver uge. Lige fordi er jeg sygemeldt, og på barsel fra d. 23 jan, så ses vi noget mere. Vi ses altid når jeg skal til jm eller andet på sygehuset, så her inden for de sidste 30 dage har jeg set hende og min stedfar 5 gange.

Jeg er så glad for jeg har et godt forhold til min mor, det kunne ha været ødelagt på grund af dårlig barndom og druk(hendes)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.