jillkolsbjerg skriver:
Nu er der ingen der skriver gamle dage;-) forfædre kan menes på flere måder....f.eks forældre osv....og siger ikke man skal overdrive...men mener også at man IKKE behøver at lægge sit liv HELT om fordi man er gravid....man er jo ikke syg;-)
og hvis man holder sig fra bestemte madvare og sådan......så må man jo heller ikke bruge make-up, deo. parfume, farve hår gøre rent ( med rengøringsmidler) det kan jo være ligeså "farligt";-) og jeg mener bare......tror du ALLE gøre det......eller bruger mindre af disse ting.....et helt andet emne ja ved det godt.....men men men....bare en opfølgning;-) Ikke jeg i hvert fald......ligner jo en hængt kat uden øjenvipper og bryn hvis jeg ikke bruger make-up....smiler....føler mig bleg og tyk i forvejen....hehe....;-)
Selvfølgelig ALT med måde...også når man ikke er gravid;-)
knus jill;-)
Bare for at være ordkløver et kort øjeblik, så er den generelle fortolkning af forfældre: slægtning som man nedstammer fra, typisk længere tilbage end bedsteforældrene.
Altså er man i min verden tilbage i "gamle dage" hvor verden omkring os var anderledes - på flere måder. Den måde min mormor opdragede børn på er meget forskellig for min - ikke at det nødvendigvis er godt eller skidt - men det er altså anderledes. 
Nå det er sagt, så prøvede jeg ikke at starte nogen debat om hvorvidt man skal bruge make-up, farve hår eller holde legetøjet kemi-frit...man gav udtryk for at jeg ikke syntes man blindt kan lukke øjnene - fordi man ikke tidligere har haft fokus på det.
Hvis jeg personligt skal komme på banen, så har jeg ikke selv været nød til at fravælge noget mad på grund af min graviditet - men tænker generelt over hvad jeg spiser. Og jeg må da indrømme at jeg under min graviditet begrænser mit make-up brug, og i øvrigt bruger make-up uden parfume og parabener (dem under mistanke). Parfume har jeg altid sprøjtet på tøjet, frem for huden - og mine rengøringsmidler er miljømærket.
Men jeg kunne aldrig finde på at dømme folk for at de gør tingene anderledes. Synes bare at børn fortjener omtanken, at man har taget en beslutning omkring det -uanset i hvilke grad man så udøver det. 
Jeg prøver så godt jeg kan, men hvem ved...om 10 år er det måske helt anderledes igen igen, men så har jeg forsøgt at gøre mit bedste. 
Anmeld