Hvad maa man ikke spise naar man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.073 visninger
31 svar
0 synes godt om
17. januar 2010

Anetski

Hej

ER der nogen der kan fortaelle mig hvad man ikke maa spise naar man er gravid?

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

oo

er du blevet gravid???

Anmeld

17. januar 2010

oo

jeg linker lige herind til, jeg har brugt den side meget

http://babyklub.netdoktor.dk/dk/babyklub/support/safe/index.jsp

Anmeld

17. januar 2010

Mira0911

Der er så meget man ikke må spise og drikke efterhånden, fordi det er kræft fremkaldende... Det ender jo med man slet ikke må indtage noget...

Da jeg var gravid, spiste jeg hvad jeg havde lyst til, også ting jeg ikke måtte spise...

Har et sund og rask barn...

Anmeld

17. januar 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Der er så meget man ikke må spise hvis man skal ta efter hvad der står i bøgerne, og hvad andre siger....

Tror det er vigtig at man selv finder ud af hvad man vil tage til sig og hvad man ikke vil. Fx må man ikke spise laks, da der er noget i som i for store mængder ikke er godt for babyen. MEN jeg har altså spist laks, så længe man ikke grov æder af de ting man nu læser om man ikke skal spise....

Jeg spurgte min læge. Netop fordi alle havde en mening om forskellige ting, og skulle jeg lytte efter alt det, jamen så ville jeg da dø af sult.... Har taget hendes råd til mig, og som hun sagde: ALT MED MÅDE!!

Anmeld

17. januar 2010

baby2010

Jeg er ikke helt enig i "alt med måde" - det er ikke det råd Sundhedsstyrelsen kommer med! Fx skal man holde sig fra at spise råt kød og "grønne" mug oste.

Med disse to publikationer er du dækket ind:

http://www.sst.dk/publ/PUBL2008/CFF/GRAVID/SUNDE_VANER_KFSMAJ08.PDF

http://www.sst.dk/publ/Publ2006/CFF/Gravid_fvst/Naar_gravid.pdf

Læs dem og gem dem på din pc hvis (når) du glemmer hvad der står 

Anmeld

17. januar 2010

jillkolsbjerg

MoarJ skriver:

Der er så meget man ikke må spise og drikke efterhånden, fordi det er kræft fremkaldende... Det ender jo med man slet ikke må indtage noget...

Da jeg var gravid, spiste jeg hvad jeg havde lyst til, også ting jeg ikke måtte spise...

Har et sund og rask barn...

helt enig......gør jeg da også. ;-) 

knus jill 28+4

Anmeld

17. januar 2010

Mira0911

jillkolsbjerg skriver:

helt enig......gør jeg da også. ;-) 

knus jill 28+4

Spiste lige hvad jeg havde lyst til.. Spiste ikke overdrevet af tingene... Joooh... Boller i Karry gjorde jeg.. Hehe.. Livretten herhjemme...

Anmeld

17. januar 2010

jillkolsbjerg

MoarJ skriver:

Spiste lige hvad jeg havde lyst til.. Spiste ikke overdrevet af tingene... Joooh... Boller i Karry gjorde jeg.. Hehe.. Livretten herhjemme...

Ja det gør jeg altså også, hvis man skal gå efter "reglerne" må man jo ingenting indtage....;-( Og helt ærlig så kan man altså blive lidt for regelrytter synes jeg, håber ikke jeg støder nogen, det er bare min holdning....;-) Hver sin mening;-) og VI har det da godt...og tror ikke vores forfædre levede såååå stramt;-) herhjemme spiser vi chili og hvidløg i det meste af vores mad.....og det er da næsten ikke til at undvære hvis det skal smage af noget;-)

knus jill 

Anmeld

17. januar 2010

RumlesMor

jillkolsbjerg skriver:

Ja det gør jeg altså også, hvis man skal gå efter "reglerne" må man jo ingenting indtage....;-( Og helt ærlig så kan man altså blive lidt for regelrytter synes jeg, håber ikke jeg støder nogen, det er bare min holdning....;-) Hver sin mening;-) og VI har det da godt... og tror ikke vores forfædre levede såååå stramt;-) herhjemme spiser vi chili og hvidløg i det meste af vores mad.....og det er da næsten ikke til at undvære hvis det skal smage af noget;-)

knus jill 

Synes bestemt man skal bruge sin fornuft, og ikke hænge sig i samtlige regler og restriktioner...alt med måde er også mit motto.

MEN...når det er sagt, så bliver jeg altid provokeret af "sådan gjorde man i gamle dage, og det er gået fint".

Vi lever altså ikke i den samme verden, som i "gamle dage".

Vores fødevarer er MEGET anderledes, vi er omgivet af kemikalier og andre produkter som man ikke havde i gamle dage - og det er først nu man seriøst er begyndt at undersøge hvordan det påvirker mennesket, vores sundhed og klima.

Det er ikke tænkt specifik i forhold til trådens overordnede emne, men generelt når folk vil sammenligne nutiden med fortiden...måtte bare ud med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.