Hjælp har fået juniorseng til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.022 visninger
36 svar
0 synes godt om
14. januar 2010

Malene84

Hey girls,

Jeg er så heldig at have svigerforældre, der forkæler vores ufødte drenge helt vildt. De har fået et godt tilbud på 2 dejlige senge og købt dem - nu er problemet så bare, at selvom det er en tremmeseng til babyer - så er det altså i junior størrelse - sådan en der IKKE foldes ud efterhånden - den er foldet ud fra start, og så kan man så efterhånden fjerne tremmer og andet.

Meeeen... hvordan ville I gøre den til en tryg seng? Hvad er opskriften på en meget, meget tyk sengerand eller?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Honningblomst

Lad den lille sove i liften i sengen de første måneder...

Anmeld

14. januar 2010

Riwe

Man kan vidst få en "sengeformindsker" til 'Leander sengen' altså en indsats der gør det rart for en lille baby at ligge i sengen. Har aldrig selv set den, men kender nogen der har den og de er vidst glade for den.
Måske den også kan bruges i en anden type seng.

Ellers ville jeg nok bare gøre pladsen mindre i fodenden og evt den ene side med et par faste puder, som den lille ikke kan ende med at få over hovedet, evt kan man komme et lagen udover det hele, så det ligesom hænger sammen. Håber du finder ud af noget smart!

Anmeld

14. januar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg kan kun tilslutte mig Eva

Sæt begge drenges lifter ned i deres tremmesenge når de skal puttes. Du kan evt. få sat en himmel op på hver tremmeseng - det gør også, at de føler sig mere trygge, og at alt ikke føles "stort" når de ligger og kigger op

Anmeld

14. januar 2010

dorthemus

Jeg har også sådan en slags seng til mit kommende barn - jeg lader hende sove i liften i starten

Anmeld

14. januar 2010

Malene84

Men tænker, at... sover de ikke kun i liften i ca. 4-5 måneder - sengen er jo stadig mega, mega stor efter det. Men jo måske en god ide med fylde sengen ud med alt mulig  taaak

Anmeld

14. januar 2010

Sisley

Hvor stor er sengen ift. en almindelig tremmeseng - 70 x 140?

Anmeld

14. januar 2010

Riwe

Jo - vi brugte liften i 4-5 måneder, den stod i sengen. Da hun så pludselig lå med det ene ben ud over kanten af liften måtte hun over i sengen 

Anmeld

14. januar 2010

Malene84

Sisley skriver:

Hvor stor er sengen ift. en almindelig tremmeseng - 70 x 140?

Ja den er 70 ' 140

Anmeld

14. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Jeg ville også foreslå lifte det første stykke tid.

Og derefter en sengerand, evt. nogle puder og nogle bamser.

Jeg ville ikke anbefale en sengehimmel, da det tiltrækker en masse støv og giver et dårligt "indeklima" i sengen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.