Hmmm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2010

TbCp

Trinehw skriver:

uhhh spændende, må jeg lige undersøge nærmere........

wikipedia er din ven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Dictes mor

Trinehw skriver:

ja og føj jeg har diskuteret meget de sidste dage på facebook i forskellige grupper (derfor har jeg ikke været baby. dk hehe) fordi jeg har været helt oppe at ringe over at diskutere - har været meget hidsig og ikke kunne sove om natten - så har nu meldt mig ud af alle grupper derinde... så jeg kan få ro i sindet igen..

Jeg fik en trusel derinde og blev truet med at blive lavet om til  en skinhead (kan kun grine), og jeg var en perkermadras, halalmadras osv. føj så skuffet over voksne mennesker der ikke kan diskutere ordenligt men ja respektere nu de forskellige relgioner..

anyway ups uden for emnet - yes pølsehorn med kylling nam nam

Nej nu må jeg lige... Ja jeg er chokeret... Hvor er jeg ked af at du skulle opleve det, at blive kaldt sådan nogle navne! Jeg er glad for, at vi herinde kan diskutere sådan nogle ting, og være uenige om sådan nogle emner uden at tale grimt til hinanden. Og det er jo kun godt og sundt ikke at være enige om alt. Og derfor er det dejligt, når folk tør sige deres mening på en pæn og civliseret måde ligesom det er tilfældet her, hvor Feluca09 mener en ting og du en anden, og det kan man jo sagtens uden af blive sure og kalde hinanden sådan noget.

Det gør mig egentlig glad at læse og se, at man kan sige sin mening, og at den respekteres også af folk, som ikke nødvendigvis er enig med hinanden, giver det mening? Jeg synes nemlig det er ret spændende at læse de mange forskellige holdninger der er til sådan et emne, hvor der er umuligt at sige hvad der er rigtigt og forkert.

Anmeld

14. januar 2010

Vingummien

TbCp skriver:

Nu må jeg lige høre...

Har nu set flere grupper på facebook for dem der er imod at nogle institutioner stopper med at servere svinekød.

Jeg kan SIMPELTHEN ikke se problemet?!?!

Hvorfor er det så vigtigt at de får svinekød? Og hvis det er kan man vel servere frikadeller, pøller osv derhjemme. 

Jeg forstår bare ikke at nogle kan blive sure over det?

Hvad siger i?

Hehe, har også siddet og grinet lidt over nyhederne de sidste par dage.

I Emils vuggestue får de ikke svinekød da de er så mange der ikke spiser det og jeg syntes det er helt fint også fordi at Emil får mad jeg aldrig ville have tænkt på at lave til ham, og så får de godt med fisk som er rigtig sundt.

Jeg kan kun se det positive i det da pædagogerne har mindre og lave, for skal de have svinekød skal de lave 2 forskellige retter. Og han får nok svinekød herhjemme hvis det er der det ligger. Kan jeg virkelig ikke tage så tungt.

Havde vi nu tvunget dem til at spise svinekød havde vi nok bare tænkt oki og ikke tænkt mere over det.

Anmeld

14. januar 2010

sarahb

Feluca09 skriver:

Jeg syntes det dybt forkert af de ikke ikke vil servere svinekød...

jeg vil da gerne have min datter skal kunne få frikadeller elller pølser i vuggestuen... Så må de lave noget andet til de børn der ikke må få svinekød.

Jeg har i sidste uge holdt fødselsdag for feluca i vuggestuen, og var egentlig planen af jeg ville tage pølsehorn med, bla fordi feluca elsker dem...meeen så kom jeg i tanke om af der er to udlændinge på hendes stue..og ja i respekt for dem så måtte jeg jo finde på noget andet af tage med....

jeg syntes det er dybt tragisk af vi skal tage så meget hensyn og lave om på de vaner man normalt har....

stemmer helt klart for pølser og frikadeller i vuggestuen...

jeg laver konstant pølse horn og det er med kyllingepølser og kalkun pølser og ligeledes med frikadeller...

Anmeld

14. januar 2010

mama09

Majastina skriver:

Nej nu må jeg lige... Ja jeg er chokeret... Hvor er jeg ked af at du skulle opleve det, at blive kaldt sådan nogle navne! Jeg er glad for, at vi herinde kan diskutere sådan nogle ting, og være uenige om sådan nogle emner uden at tale grimt til hinanden. Og det er jo kun godt og sundt ikke at være enige om alt. Og derfor er det dejligt, når folk tør sige deres mening på en pæn og civliseret måde ligesom det er tilfældet her, hvor Feluca09 mener en ting og du en anden, og det kan man jo sagtens uden af blive sure og kalde hinanden sådan noget.

Det gør mig egentlig glad at læse og se, at man kan sige sin mening, og at den respekteres også af folk, som ikke nødvendigvis er enig med hinanden, giver det mening? Jeg synes nemlig det er ret spændende at læse de mange forskellige holdninger der er til sådan et emne, hvor der er umuligt at sige hvad der er rigtigt og forkert.

ha ha ja det gav mening,tak men jeg overlever, har oplevet værre ting - men sådan er livet jo når man ikke vælger at leve det "normale"

Ja er også glad for man kan diskutere pænt herinde......... eller ja i ns gruppen

Jeg har altså skrevet meget pænt på de forskellige grupper, men desværre kan folk ikke svarer pænt igen.. De bliver nok stødt over min holdning og mening.. synes ikke der er ytringsfrihed i dk, kun jantelov

Men ski pyt er super duper glad for min mand og datter, og ingen kan vælte mig !

Gør bare ondt at se min mand blive ked af det (feks ham somalieren der gjorde det ved Kurt W ødelægger der jo for de andre)for nu hader alle somalier og nu er de alle terroister der skal smutte ud af dk...  gav det mening?

Men puhaaa mange emner at diskutere.. svinekød, kriminelle, islam, osv osv osv. Tror jeg skal skrive en bog eller blive politikker, har så mange ting jeg gerne ville ud med til FOLKET

Var feks på kursus, hvor jeg fortalte "jeg var gift", så så de et billede af min datter og spurgte "hvor er hun fra?hun er da mørkere end dig" , jeg svarede " hendes far er fra somalia" . så siger en kvinde på 55 år "ej stakkels dig, du er gift med en somalia" !

Øhh blev helt mundlam? stakkel mig? ej stakkels dem der ikke tør åbne op, men sagde self ikke noget kun "jeg er lykkelig" og gik så, for fuck jeg blev ked af det......

ej ej nu blev det for langt - anyway er LYKKELIG.....

Anmeld

14. januar 2010

sarahb

jeg kan slet heller ikke forstå der er ramaskrig over det. Synes det er vildt at svin kan betyde så meget for mennesker.. at man er ved at dø over ens børn ikk får det serveret til frokost.. der er så mange lækre og meget sundere alternativer til skinke, røde pølser, leverpostej, bacon m.m.
Jo det er en del af den danske kultur, men det er jo ikke noget der udgår for bestandigt at børns kost. om det er en skinke mad eller en kalkun mad, er vel det samme...

Tror mange ikke r åbne for noget der er dansk bliver frataget dem.. Men man kunne også være åben for det og se at ens madpakke ikk er styret af Gris.

Anmeld

14. januar 2010

Malene84

I min institution går diskussionen mere ud på, at man skal tage hensyn til alle, alle skal være lige, dvs. at man her også skal tænke på danskeren. Man skal ikke føje sig for dem der ikke spiser frikadeller osv. - da vi er mange danskere der gør det. Men samtidig skal der være noget til dem der ikke spiser det.

Kan ærligt ikke se det store problem i svinekød, der vil altid være nogen der spiser det og nogen der ikke gør - men det har altid være en del af køkkendamernes madplan (i hvert fald i de fleste institutioner i Danmark). Og jeg tror ikke man finder noget mere dansk end frikadeller (lavet af svinekød), sys det er synd hvis vi i dag skal tage så mange hensyn, at alle de gamle danske madværdier forsvinder.

Jeg er personligt skide ligeglad med om de får svinekød eller ej - så længe alle børn bliver mætte og har det godt, får god mad osv. Kan se et lyspunkt i, at alle får det samme mad og her tænker jeg på køkkendamerne rundt omkring i institutionerne der, som det er nu, skal lave to retter mad hver dag af det samme. Spild af tid og det kunne undgåes ved at man lavede mad af ren kylling og fisk

Anmeld

15. januar 2010

Bondepigen

Trinehw skriver:

øhh gider ikke diskutere MEN har danske veninder der er medlem af PINSE kirken, og de siger der står i biblen at svinekød er forbudt - så de spiser ikke svin..

anyway svin federe - halal kød er lækkert og sundere.. men ski pyt din levemåde og min behøver jo være ens

Håber så i kan få en masse svin der hjemme istedet........

Først vil jeg sige, jeg både er for og imod... Kan man være det?

Jeg synes måske bare man skal gå tilbage til den gode gammeldags madpakke...

Det din veninde siger er i øvrigt heller ikke rigtigt... men det er der jo forskellige meninger om. Det med at svinekød er forbudt, står i det gamle testamente. I det nye testamente står der, at det ikke er forbudt mere!

Det kan du selv se HER

Og jeg skriver heller ikke det her, for at ville diskutere, bare lige sige at det er en forkert påstand, at kristne ikke må spise svinekød.....

Anmeld

15. januar 2010

lion

Utroligt at noget så simpel som Svinekød, kan få folk op at kører.

Jeg er mega hvids og meget dansk så at sige, og herhjemme spiser vi mere oksekød end svinekød, jeg synes det smager bedre. Jeg har ikk noget imod "dansk" mad, men det er næsten der ENESTE jeg fik hele min barnedom, og nu er jeg træt af det. Min mor spiser ikk andet, og i hendes øjne laver jeg mærkeligt mad, fordi jeg spiser bulgur, grøntsager og kylling.

Men jeg kan ikk se problemet i at de ikk servere svinekød i vuggestuer og det, man kan jo bare lave det derhjemme hvis det er så vigtigt. Hvilken ramaskrig kunne der ikk komme, hvis en fik svinekød og en af de andre børn(som ikke må få svinekød) tog/stjal fra deres mad?

I Cassandras vuggestue er der flere "udlændinge" end danske børn og der bliver ikk serveret svinekød, men Cassandra er et madøre og spiser fint i vuggestuen hver dag, men det ville jeg også hvis jeg fik fisk en gang om ugen, grøntsagslasagne eller grøntsagsfrikadeller. mums....

Anmeld

15. januar 2010

mama09

bondepigen skriver:

Først vil jeg sige, jeg både er for og imod... Kan man være det?

Jeg synes måske bare man skal gå tilbage til den gode gammeldags madpakke...

Det din veninde siger er i øvrigt heller ikke rigtigt... men det er der jo forskellige meninger om. Det med at svinekød er forbudt, står i det gamle testamente. I det nye testamente står der, at det ikke er forbudt mere!

Det kan du selv se HER

Og jeg skriver heller ikke det her, for at ville diskutere, bare lige sige at det er en forkert påstand, at kristne ikke må spise svinekød.....

helt fino Nogen læser åbenbart biblen på en anden måde, ligesom koranen også bliver tolket på flere forskellige måder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.