Hmmm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.607 visninger
42 svar
0 synes godt om
14. januar 2010

TbCp

Nu må jeg lige høre...

Har nu set flere grupper på facebook for dem der er imod at nogle institutioner stopper med at servere svinekød.

Jeg kan SIMPELTHEN ikke se problemet?!?!

Hvorfor er det så vigtigt at de får svinekød? Og hvis det er kan man vel servere frikadeller, pøller osv derhjemme. 

Jeg forstår bare ikke at nogle kan blive sure over det?

Hvad siger i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

oo

jeg fatter det heller ikke! jeg har desuden en hel masse (danske) venner der slet ikke spiser svinekød. jeg tror i sidste ende, at det handler om et eller andet vildt plat med at "vi vil ikke lade os tryne af muslimerne"...DF har også en sindssyg politik om, at man skal servere "god dansk mad" i institutioner og plejehjem...dvs god dansk mad som ikke ret mange danskere spiser længere fordi det simpelthen er skide usundt for kroppen.

hvis svinekød er så sindssygt vigtigt for ens unger, så må man jo servere det hver aften til aftensmaden

hilsen mig, der ELSKER svinekød

Anmeld

14. januar 2010

NaFe

Jeg syntes det dybt forkert af de ikke ikke vil servere svinekød...

jeg vil da gerne have min datter skal kunne få frikadeller elller pølser i vuggestuen... Så må de lave noget andet til de børn der ikke må få svinekød.

Jeg har i sidste uge holdt fødselsdag for feluca i vuggestuen, og var egentlig planen af jeg ville tage pølsehorn med, bla fordi feluca elsker dem...meeen så kom jeg i tanke om af der er to udlændinge på hendes stue..og ja i respekt for dem så måtte jeg jo finde på noget andet af tage med....

jeg syntes det er dybt tragisk af vi skal tage så meget hensyn og lave om på de vaner man normalt har....

stemmer helt klart for pølser og frikadeller i vuggestuen...

Anmeld

14. januar 2010

oo

men man kan jo sagtens få pølser og frikadeller som ikke indeholder svinekød

Anmeld

14. januar 2010

mama09

Tjuhl skriver:

men man kan jo sagtens få pølser og frikadeller som ikke indeholder svinekød

nemlig ja vi spiser kyllinge pølser og okse frikadeller

Anmeld

14. januar 2010

anna-jonas

Feluca09 skriver:

Jeg syntes det dybt forkert af de ikke ikke vil servere svinekød...

jeg vil da gerne have min datter skal kunne få frikadeller elller pølser i vuggestuen... Så må de lave noget andet til de børn der ikke må få svinekød.

Jeg har i sidste uge holdt fødselsdag for feluca i vuggestuen, og var egentlig planen af jeg ville tage pølsehorn med, bla fordi feluca elsker dem...meeen så kom jeg i tanke om af der er to udlændinge på hendes stue..og ja i respekt for dem så måtte jeg jo finde på noget andet af tage med....

jeg syntes det er dybt tragisk af vi skal tage så meget hensyn og lave om på de vaner man normalt har....

stemmer helt klart for pølser og frikadeller i vuggestuen...

Jeg laver altid pølsehorn med kyllingepølser. De har nogle i netto, som smager rigtig, rigtig godt...........dem vil jeg selv hellere have, end dem med svinekød.

Jeg kan hellere ikke se formålet med, at brokke sig over, at der bliver taget hensyn til en gruppe mennesker, der har en anden religion end os danskere. Men det er jo en holdningssag.............som så meget andet.

Anmeld

14. januar 2010

mama09

TbCp skriver:

Nu må jeg lige høre...

Har nu set flere grupper på facebook for dem der er imod at nogle institutioner stopper med at servere svinekød.

Jeg kan SIMPELTHEN ikke se problemet?!?!

Hvorfor er det så vigtigt at de får svinekød? Og hvis det er kan man vel servere frikadeller, pøller osv derhjemme. 

Jeg forstår bare ikke at nogle kan blive sure over det?

Hvad siger i?

kan hellere ikke se problemet, er da glad for ordningen

vi spiser ikke svin Og er da spændt på om folk respektere det når engang Latifa skal til at gå til fødselsdage osv........

Anmeld

14. januar 2010

Dictes mor

Jeg forstår det heller ikke, man kan jo bare spise svinekødet derhjemme. I det hele taget, så forstår jeg slet ikke al den virak, der har været omkring de madordninger, jeg vil meget gerne have madordning, der hvor min lille skal passes. Før madordingerne blev indført, hvor der stor virak omkring, hvor dårligt, at var at man ikke havde madordninger, så det er lidt svært at gøre sig klog på.

Anmeld

14. januar 2010

Dictes mor

Trinehw skriver:

kan hellere ikke se problemet, er da glad for ordningen

vi spiser ikke svin Og er da spændt på om folk respektere det når engang Latifa skal til at gå til fødselsdage osv........

Det håber jeg da meget, at folk vil tage hensyn til. Jeg ser det lidt ligesom, at man også skal tage hensyn til det, hvis nogen ikke kan tåle et eller andet, eller hvis nu nogen er vegetarer, så ville jeg da også sørge for, at der var noget god til dem.

Anmeld

14. januar 2010

mama09

Anna-jonas skriver:

Jeg laver altid pølsehorn med kyllingepølser. De har nogle i netto, som smager rigtig, rigtig godt...........dem vil jeg selv hellere have, end dem med svinekød.

Jeg kan hellere ikke se formålet med, at brokke sig over, at der bliver taget hensyn til en gruppe mennesker, der har en anden religion end os danskere. Men det er jo en holdningssag.............som så meget andet.

ja og føj jeg har diskuteret meget de sidste dage på facebook i forskellige grupper (derfor har jeg ikke været baby. dk hehe) fordi jeg har været helt oppe at ringe over at diskutere - har været meget hidsig og ikke kunne sove om natten - så har nu meldt mig ud af alle grupper derinde... så jeg kan få ro i sindet igen..

Jeg fik en trusel derinde og blev truet med at blive lavet om til  en skinhead (kan kun grine), og jeg var en perkermadras, halalmadras osv. føj så skuffet over voksne mennesker der ikke kan diskutere ordenligt men ja respektere nu de forskellige relgioner..

anyway ups uden for emnet - yes pølsehorn med kylling nam nam

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.