Hmmm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2010

TbCp

Jeg tænker lidt at det måske kan være svært for et barn i vuggestue at forstå at de andre må få de der pølsemadder, eller hvad det nu kan være, og de ikke må. 
Der kan laves SÅ meget lækkert mad af andet end svinekød så jeg ser ikke problemet i at de ikke lige får frikadeller af svin, eller andet i den stil.

Egentlig synes jeg forældre skal være glade for at der overhovedet er de madordninger, ellers skal man vel bare tilbage til at forældrene sørger for en madpakke så er der ikke nogle problemer på det område.

Der ville da ikke gå noget af mig fordi min datter ikke fik svinekød i vuggestuen. Synes nogle gange tingene bliver vendt helt forkert. 
Nogle vil tage hensyn til muslimerne og straks ser nogle rødt.
Så i en af de grupper på facebook en kommentar noget ala "Ja forstår i da ikke at muslimerne er ved at overtage danmark"... mmmm  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

oo

jeg syntes det er møgærgeligt at nogle insistere på at gøre det til et problem, istedet for at se det som en berigelse, at der findes andre kulturer og måder at lave mad på.

jeg er vokset op med en kusine og en fætter der, pga deres muslimske far, ikke fik svinekød og det har ALDRIG været et problem. juleaften fik vi flæstesteg og and, hvilket jo blot var en bonus, for min mor har aldrig lavet and til os, og det smager jo virkelig virkelig godt (syntes jeg) og ellers så er det jo altså en MASSE lækker mad som man sagtens kan spise på tværs af religioner/kultur, så at hænge sig i, at svinekød er det der gør os danske osv osv, det er sgu ærgeligt.

hvorfor skal nogle børn spise svinekød fordi du som mor er stædig, kunne man vel også spørge

Anmeld

14. januar 2010

mama09

Feluca09 skriver:

Helt sikekrt er det da 100 gange bedre vis alle fik det samme af spise i vuggestuen..

Men i spiser jo halal regner jeg med?? og det vel alt kød der skal være det... Jeg vil jo ikke have feluca skal have halal... Så er det jo pludselig hende der skal tages hensyn til...

Igen vil jeg lige sige af jeg syntes det helt fint vi ikke har samme mening

jeps eller det er pænt svært at få halal herhjemme, men oksekød er og kyllingepølser....

Min mor og co. spiser svinekød, men når de skal ha oksekød, køber de det faktisk halal da der er bedre og ikke så meget fedt i...

Jeg forventer ikke folk køber halal når min datter skal ud og spise osv. bare det ikke er svin ..

Vi kan jo ikke alle ha samme mening, heldigvis

Anmeld

14. januar 2010

NaFe

TbCp skriver:

Jeg tænker lidt at det måske kan være svært for et barn i vuggestue at forstå at de andre må få de der pølsemadder, eller hvad det nu kan være, og de ikke må. 
Der kan laves SÅ meget lækkert mad af andet end svinekød så jeg ser ikke problemet i at de ikke lige får frikadeller af svin, eller andet i den stil.

Egentlig synes jeg forældre skal være glade for at der overhovedet er de madordninger, ellers skal man vel bare tilbage til at forældrene sørger for en madpakke så er der ikke nogle problemer på det område.

Der ville da ikke gå noget af mig fordi min datter ikke fik svinekød i vuggestuen. Synes nogle gange tingene bliver vendt helt forkert. 
Så i en af de grupper på facebook en kommentar noget ala "Ja forstår i da ikke at muslimerne er ved at overtage danmark"... mmmm  

Helt sikkert kan mit barn da også sagtens overleve uden af få svinekød i vuggestuen... Meeen der vor feluca går der jo som sagt to udlændige...og ja de må jo så kun få halal kød... Og jeg er imod halal kød, det må feluca ikke få... Så skal der jo tages hensyn igen....

Så syntes da man skal fortsætte som det er nu... af dem der ikke må få svin får noget andet...

Anmeld

14. januar 2010

oo

men lige en sjov historie: Søren var på kursus da han var i pædagogikum og der boede de på en højskole med kok osv. så kom de ned til aftensmad og der var sat en fint skilt op med, at herovre var der HALAL slagtet oksekød...problemet var bare, at de rigtig yndigt havde lagt baconstrimler henover i bedste farsbrødsstil Søren pointerede det over for en "tjener" som bare sagde "FUCK!" og løb ud i køkkenet, hehe.

min søster har også to indiske veninder og hun skulle så holde fødselsdag og vidste de ikke måtte spise oksekød, så hun lavede rigtig glad kalvekød til dem

Anmeld

14. januar 2010

TbCp

Feluca09 skriver:

Helt sikkert kan mit barn da også sagtens overleve uden af få svinekød i vuggestuen... Meeen der vor feluca går der jo som sagt to udlændige...og ja de må jo så kun få halal kød... Og jeg er imod halal kød, det må feluca ikke få... Så skal der jo tages hensyn igen....

Så syntes da man skal fortsætte som det er nu... af dem der ikke må få svin får noget andet...

Jeg faldt faktisk lige over dette

" I 1980'erne tillod imamer fra Islamisk Kulturcenter i København, at dyr kunne bedøves med ikke penetrerende boltpistol inden slagtning, så en del af det kød, der sælges som "Halal" (tilladt) er slagtet på vilkår for dyrene, der svarer til den almindelige slagtning. "

Det er vel sådan set den måde vi (danskerne) selv slagter på. 
At de bliver bedøvet hvorefter man skærer halsen over og lader blodet løbe fra. 
Ikke at jeg ved ret meget om slagtning... 

Anmeld

14. januar 2010

TbCp

Tjuhl skriver:

men lige en sjov historie: Søren var på kursus da han var i pædagogikum og der boede de på en højskole med kok osv. så kom de ned til aftensmad og der var sat en fint skilt op med, at herovre var der HALAL slagtet oksekød...problemet var bare, at de rigtig yndigt havde lagt baconstrimler henover i bedste farsbrødsstil Søren pointerede det over for en "tjener" som bare sagde "FUCK!" og løb ud i køkkenet, hehe.

min søster har også to indiske veninder og hun skulle så holde fødselsdag og vidste de ikke måtte spise oksekød, så hun lavede rigtig glad kalvekød til dem

Hahaha

Anmeld

14. januar 2010

mama09

TbCp skriver:

ha ha ja og alle muslimer er terrioster, puhaa jeg får ondt i maven over alt den had, i alle de grupper der er på face.... sørgeligt....

Men kigger ALDRIG ind i de grupper mere, får bare hjertestop så, af alt den vrede jeg får.........

Anmeld

14. januar 2010

mama09

Tjuhl skriver:

ha ha griner

Anmeld

14. januar 2010

mama09

TbCp skriver:

Jeg faldt faktisk lige over dette

" I 1980'erne tillod imamer fra Islamisk Kulturcenter i København, at dyr kunne bedøves med ikke penetrerende boltpistol inden slagtning, så en del af det kød, der sælges som "Halal" (tilladt) er slagtet på vilkår for dyrene, der svarer til den almindelige slagtning. "

Det er vel sådan set den måde vi (danskerne) selv slagter på. 
At de bliver bedøvet hvorefter man skærer halsen over og lader blodet løbe fra. 
Ikke at jeg ved ret meget om slagtning... 

uhhh spændende, må jeg lige undersøge nærmere........

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.