åhh ha, den mødregruppe..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2010

LotteGabriella

Malou Vilma Nørgaard skriver:

Ja jeg er så startede i mødregruppe med malou, og helt ærligt, det er jo bare en konkurrence, hvem der har det fedeste tøj, til sit barn og hvem der har den lækreste mand, og lejlighed .. ihh.. altså går da op i malou ser fin ud, men alt behøver ikke hedde noget, bare jeg kan lide det, og ja syntes da mathias er lækker, og jo det syntes de da også, men han gik jo ikke jakkesæt.. ARH MEN COME ON!!! men det var ligesom de skulle godkende min lejlighed.. hold da op, vidste ikke det var sådan at gå i mødre gruppe??!!

Er jeg bare uheldig er det virkelig sådan at være i mødregruppe?? blev bare helt paf, her forleden dag...

oooh my god!!! det lyder godt nok helt vildt langt ude!!! Sådan en gruppe havde jeg sgu ikke været med i længe

Normalt er det jo en hyggegruppe med udveksling af erfaringer mv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2010

RumlesMor

Så vidt jeg ved kan man sagtens bede om at komme i en anden mødregruppe. Man kan bare risikere at skulle vente lidt længere og dermed have en større aldersforskel på børnene.

Vores mødregruppe var dejlig afslappet. Det var et sted vi kunne læsse af på hinanden, brokke os over dovne mænd, dyrt børnetøj og mangel på søvn. Vi hjalp hinanden, lånte ting af hinanden før vi købte dem selv osv. Det var virkelig dejligt.

Jeg taler stadig med en af pigerne fra min gamle mødregruppe, og nu venter vi begge vores 2. barn med kun en måneds mellemrum. Satser på at vi igen kan bruge hinanden til at udveklse erfaringer - selvom vi nu ikke længere bor tæt på hinanden.

Anmeld

12. januar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Øv, det lyder som en rigtig "dårlig" mødregruppe du er kommet i. Du kunne jo evt. kontakte din sp og sige, at du gerne vil i en anden (det har jeg en veninde der gjorde og hun blev super glad for, at hun skiftede).

Jeg har været i to mødregrupper og dem har jeg begge været rigtig glad for og jeg ser dem stadigvæk. Vi har kunne støtte hinanden med erfaringer, råd mv. - både med hensyn til børn, mænd og andre spørgsmål man går med i dagligdagen.

Der har ingen konkurrencer været med tøj, hus, lejlighed, mand mv.

Jeg startede på arbejde i den 4/1-10 og vi mødes nu hveranden søndag i måneden.

Kærlig hilsen

Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

12. januar 2010

Anasmor

Malou Vilma Nørgaard skriver:

Ja jeg er så startede i mødregruppe med malou, og helt ærligt, det er jo bare en konkurrence, hvem der har det fedeste tøj, til sit barn og hvem der har den lækreste mand, og lejlighed .. ihh.. altså går da op i malou ser fin ud, men alt behøver ikke hedde noget, bare jeg kan lide det, og ja syntes da mathias er lækker, og jo det syntes de da også, men han gik jo ikke jakkesæt.. ARH MEN COME ON!!! men det var ligesom de skulle godkende min lejlighed.. hold da op, vidste ikke det var sådan at gå i mødre gruppe??!!

Er jeg bare uheldig er det virkelig sådan at være i mødregruppe?? blev bare helt paf, her forleden dag...

Hvor lyder du da bare som et fantastisk helt naturligt dejligt menneske med begge ben på jorden.. Du har fat i det helt rigtige, og er bare kommet i en super dårlig gruppe, så det er på ingen måde dig der er noget galt med, men de andre mødre der har så lavt selvværd at de er nødt til at lænse deres konto for at deres børn kan komme til at ligne et modeblad og de selv kan sole sig i andre folks ros over deres børns tøj ??!!!

Bed din sundhedsplejerske om at finde en anden gruppe du kan komme i... Det der giver da dig ingen input eller støtte du kan bruge i din hverdag med jeres lille nye guldklump...

Min mødregruppe er super, vi mødes både med og uden børn, spiser ude, går i biffen og sidder bare og tøsefnidrer... Det er dét en mødregruppe går ud på... at hygge sig og kunne læne sig op af hinanden når man har glæder og sorger der skal deles og debateres....

Håber du finder en anden gruppe, for de er ikke dit selskab værd...

Kh Stinna

Anmeld

12. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
DK skriver:

Vi hyggede os også rigtig meget i min mødregruppe! Det tog naturligvis lige en gang eller to før alle rigtig slappede af, men jeg glædede mig altid til jeg skulle afsted. Vi snakkede SÅ meget baby! Altså jeg tror at mødregrupper er det eneste forum hvor man for alvor kan tale om gylp i 2 timer, og ALLE stadig er interesserede, he he....

Prøv da og giv din mødregruppe en chance mere. Måske har de bare mange penge og dyrt tøj, men det bliver de jo ikke nødvendigvis dårligere mennesker af... Hvis jeg havde masser af penge og ikke var på SU, så ville jeg da også købe det aller lækreste tøj jeg kunne finde til Kirstine. Men det betyder da ikke at jeg ville blive et overfladisk menneske lige pludseligt. Rige mennesker kan virke skræmmende på os "almindelige" men prøv at læg mærke til næste gang, om de bare har tingene, eller om de gerne vil vise at de har det. Der er nemlig stor forskel.

Vi kvinder er altså ret ens. Uanset hvor mange penge vi har. Inden i bekymrer vi os alle om, hvorvidt vi er gode nok mødre for vores børn, elskerinder for vores mand, og ansatte for vores chef.

Det kan jo også være at de bare er rigtig trælse, og ikke gider komme for at snakke, men kun for at udspionere naboen, og vise 2500 kr. pusletasken frem. Så er jeg HELT sikker på at du sagtens kan få en ny mødregruppe. Altså det er jo ikke en lukket klub, du beder bare om en ny hos din sundhedsplejerske! Men giv dem da lige en chance til, det er svært at lære nye folk at kende!!

Knus

Lige præcis hvad jeg ville sige - måske er de bare rigtig nervøse og usikre og vil gerne fremstå perfekte, men inderst inde er de måske lige så usikre som dig? Pas på at du ikke også dømmer folk på deres tøj inden du rigtigt lærer dem at kende - tøj, lejlighed, kærester osv er vel meget naturlige og neutrale emner at snakke om når man lige har mødt hinanden for første gang? Så kan den dybe snak jo komme ligeså stille. (Og hvis min søn gylpede på min nye Burberry bluse som jeg havde taget på for at se lidt fin ud for måske første gang i et halvt år ville jeg nok også panikke lidt - uden at blive et overfladisk menneske af det ). Jeg håber du finder en god løsning som du kan være tilfreds med.

Kh

Rosa

Anmeld

12. januar 2010

SaNiNa

Hvor er jeg ked af at hører din mødregruppe er sådan.

I min mødregrupper er det bønene som vi snakker om og om det roder lidt når vi kommer på besøøg ja de tager vi os alså ikke af for vi ved jo der er små størrelser og de stjæler en tid. Vi er god kun 4 tilbage i min grupper så vi kender efterhånden hinanden rimeligt.

jeg går da osse meget op i hvordan Nicklas ser ud og mit hjem, men jeg er så fludstændig ligeglad med hvad andre syntes. og hvis opvasken ikke lige er taget ja så må de sku tag den hvis den genere dem.

Håber virkelig kun lige det er de første gang til i finder en god rytme i jeres grupper

Anmeld

12. januar 2010

NaFe

tror du nødt til a give dem en chance...

vi var 5 i vores gruppe, og det var en fantastisk gruppe. Vi snakkede os meget om tøj, men en af dem var slet slet ikke interesseret i tøj, og så lavede vi bare sjov med af det var os der var mærkelige... Men ja det handlede bestemt ikke kun om tøj. Og vi hjalp hinanden rigtig meget. Når man bare ikke havde overskud til noget. Og vis personen der holdt havde haft en dårlig nat eller noget og huset ligenet et bombede lokum, jamen så kom vi da bare og hjalp hende.

Vo har været i byen sammen 2 gange nu...selv om jeg for eksempel er 22 og den ældste er 36, så klinger vi bare alle så godt. Men giv det en chance, jeg troede heller ikke de var noget for mig de første gange. men nu er de altså mine veninder... Håber bare ås meget du vil få en god gruppe og en god oplevelse næste gang...

knus

Anmeld

12. januar 2010

anna-jonas

En mødregruppe skal være et sted hvor man kan slappe af, og nyde samværet med andre mødre og børn.

I min nuværende m-gr. er vi 8 meget forskellige mødre..................aldersmæssigt spænder vi fra 23 år til 42 år...................fra meget velhavende til næsten ingen penge. Men vi har en stor ting til fælles..................vores børn, og interessen for dem.

Vi hygger os, og jeg glæder mig altid til vi skal mødes.

Anmeld

12. januar 2010

Honningblomst

Astrids-mor skriver:

Præcis

At putte sin baby/ små børn i mærkevare tøj fra top til tå, er da en måde at vise man har dårlig samvittighed på..
Det kan også kaldes, At købe sit barn.

Barnet er da ret så ligeglad om det er en rigtig lækker bilka trøje, eller en træls diesel trøje..

Hilsen en mor der elsker Føtex, Bilka og H&M tøj til datteren

Det ene udelukker da ikke det andet....bare fordi man kan lide at give sig selv og sine børn lidt andet tøj end bilka tøj på, så er det da ikke andet end bare tøj.

Jeg går ikke selv i Bilka tøj men kunne da ikke drømme om at dømme andre pga de gør det lige såvel jeg ikke dømmer alle andre pga det ydre.

Knus Eva

Anmeld

12. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

Hold da op en masse beskeder jeg loggede ind til

Nu prøver jeg at skrive en samlet, da det er lidt nemmere hehe..

Ja troede også at det var et sted, hvor man hyggede og folk var ret ligeglade med om ens kæreste var lækker eller om man havde en designer lejlighed!!! så blev da vildt skuffet... men vil da lige give det en chance til.. tak, jeg er glad for at i syntes det ikke er mig der er noget galt med, for blev da en lille smule i tvivl, da de nærmest ikke tænkte på andet en designer tøj til baby...

altså til dem der syntes jeg dømmer, det syntes jeg ikke, men syntes da de er nogle knolder, når de siger at han er jo ikke såen helt okey, fordi han ikke går i jakkesæt til hverdag, det betyder jo så at han ikke arbejde inde for noget vigtigt så!!! der blev jeg sgu sur, og ang tøj, syntes jeg det er noget fis, at hvis jeg ikke køber burberry eller lign. så er malou ikke fin nok, hvis man kan sige det såen.. altså de var jo nærmest ved at dø, da jeg sagde malou ikke ejede en burberry ting, og syntes da jeg bruger rigeligt med penge på tøj, da jeg elsker de danske tøjmærke, men nej nej,... og har det såen lidt man tager sgu ikke en burberry bluse på, hvis man ikke kan tåle man der kommer gylp på, det gør små baby'er altså.. men men, vil lige give det en chance til, og hvis det ikke fungere, så må jeg hører min sp omkring skiftning af gruppe, som i siger..

men mange tak piger for ALLE svarende

knus cille og malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.