åhh ha, den mødregruppe..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Enayia skriver:

Jeg har personligt ikke været i en mødregruppe. Men jeg ved at mødregruppe er en hyggetng/støtte hvor man kan være sammen med andre med barn og tale om situationer eller bare have det hyggeligt.

De mennesker lyder godt nok som om de har lort i hovedet, ja undskyld mig. Hvis jeg kom i sådan en gruppe ville jeg melde mig ud hurtigere end jeg kom ind. Det er da direkte nedværdigende, og status og mærketøj er da noget ugyldigt lort at tage hensyn til. Sådan en omgang gylle! Nej vær du glad for du er som du er og stå ved dine holdninger.

Mærkevare og status der skal ophøje er at leve sit liv i en løgn, og det er ikke det livet handler om, og det gør dem ikke til bedre mødre, mennesker eller individer at de vælger at leve sådan!

Kan udemærket følge dig! Personligt ville jeg ikke spilde tid på sådanne mennesker!

Præcis

At putte sin baby/ små børn i mærkevare tøj fra top til tå, er da en måde at vise man har dårlig samvittighed på..
Det kan også kaldes, At købe sit barn.

Barnet er da ret så ligeglad om det er en rigtig lækker bilka trøje, eller en træls diesel trøje..

Hilsen en mor der elsker Føtex, Bilka og H&M tøj til datteren

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2010

Enayia

Astrids-mor skriver:

Præcis

At putte sin baby/ små børn i mærkevare tøj fra top til tå, er da en måde at vise man har dårlig samvittighed på..

Barnet er da ret så ligeglad om det er en rigtig lækker bilka trøje, eller en træls diesel trøje..

Lige præcis, så længe det er behageligt og rart for barnet hvad de har på er mærket da fuldstændigt lige glydigt. Jeg har også købt ting i Bilka, føtex, h&m osv, og det syntes jeg da er ganske pænt, plus jeg sparer en masse penge der kan gavne arnet på andre måder.

Så er helt enig =)

Anmeld

12. januar 2010

Diana...

Nej sådan er min mødregruppe ikke jeg har en rigtig god mødregruppe. synes det lyder som en meget snoppet gruppe du kommet i og det synes jeg da er mega træls for det da ikke sådan det skal være.

Anmeld

12. januar 2010

Diana...

Astrids-mor skriver:

Præcis

Helt enig

Anmeld

12. januar 2010

TbCp

Malou Vilma Nørgaard skriver:

Ja jeg er så startede i mødregruppe med malou, og helt ærligt, det er jo bare en konkurrence, hvem der har det fedeste tøj, til sit barn og hvem der har den lækreste mand, og lejlighed .. ihh.. altså går da op i malou ser fin ud, men alt behøver ikke hedde noget, bare jeg kan lide det, og ja syntes da mathias er lækker, og jo det syntes de da også, men han gik jo ikke jakkesæt.. ARH MEN COME ON!!! men det var ligesom de skulle godkende min lejlighed.. hold da op, vidste ikke det var sådan at gå i mødre gruppe??!!

Er jeg bare uheldig er det virkelig sådan at være i mødregruppe?? blev bare helt paf, her forleden dag...

Hold da op, det er da ikke til at holde ud!!!

Min mødregruppe var/er fantastisk. Vi var 7 stk. og vi hyggede os bare når vi var sammen.
Ingen "konkurrencer" nogle steder.
Jeg har hørt om mødregruppe hvor de virkelig også forsøger at overgå hinanden med hvad der bliver disket op med og hende der skal holde det står i køkkenet den halve nat for ar nå det, for at kunne se rigtig overskudsagtig ud når de andre kommer næste dag.
I min mødregruppe var det sådan at en tog brød med fra bageren og hende der holdt det sørgede for lidt marmelade, ost, kaffe, te osv.

Sådan kunne jeg godt lide det var.... især fordi vi havde kolikbarn og jeg bare ikke havde ret meget overskud.

Vi er stadig 3 der ses indimellem selvom det snart er 2 1/2 år siden vi sådan rigtig gik i mødregruppe

Hvis din gruppe fortsætter på den måde tror jeg at jeg ville prøve at komme i en anden. Her hvor jeg bor er det sundhedspl. der sørger for den slags. 

Anmeld

12. januar 2010

DK

Vi hyggede os også rigtig meget i min mødregruppe! Det tog naturligvis lige en gang eller to før alle rigtig slappede af, men jeg glædede mig altid til jeg skulle afsted. Vi snakkede SÅ meget baby! Altså jeg tror at mødregrupper er det eneste forum hvor man for alvor kan tale om gylp i 2 timer, og ALLE stadig er interesserede, he he....

Prøv da og giv din mødregruppe en chance mere. Måske har de bare mange penge og dyrt tøj, men det bliver de jo ikke nødvendigvis dårligere mennesker af... Hvis jeg havde masser af penge og ikke var på SU, så ville jeg da også købe det aller lækreste tøj jeg kunne finde til Kirstine. Men det betyder da ikke at jeg ville blive et overfladisk menneske lige pludseligt. Rige mennesker kan virke skræmmende på os "almindelige" men prøv at læg mærke til næste gang, om de bare har tingene, eller om de gerne vil vise at de har det. Der er nemlig stor forskel.

Vi kvinder er altså ret ens. Uanset hvor mange penge vi har. Inden i bekymrer vi os alle om, hvorvidt vi er gode nok mødre for vores børn, elskerinder for vores mand, og ansatte for vores chef.

Det kan jo også være at de bare er rigtig trælse, og ikke gider komme for at snakke, men kun for at udspionere naboen, og vise 2500 kr. pusletasken frem. Så er jeg HELT sikker på at du sagtens kan få en ny mødregruppe. Altså det er jo ikke en lukket klub, du beder bare om en ny hos din sundhedsplejerske! Men giv dem da lige en chance til, det er svært at lære nye folk at kende!!

Knus

Anmeld

12. januar 2010

Barbamama

Ja jeg er så startede i mødregruppe med malou, og helt ærligt, det er jo bare en konkurrence, hvem der har det fedeste tøj, til sit barn og hvem der har den lækreste mand, og lejlighed .. ihh.. altså går da op i malou ser fin ud, men alt behøver ikke hedde noget, bare jeg kan lide det, og ja syntes da mathias er lækker, og jo det syntes de da også, men han gik jo ikke jakkesæt.. ARH MEN COME ON!!! men det var ligesom de skulle godkende min lejlighed.. hold da op, vidste ikke det var sådan at gå i mødre gruppe??!!

Er jeg bare uheldig er det virkelig sådan at være i mødregruppe?? blev bare helt paf, her forleden dag...

åh det er bare ikke sjovt....

Da jeg startede i mødregruppe havde vi sundhedsplejerske med første gang og hun sagde til os at det var vigtigt at det ikke blev en konkurrence når vi var sammen om hvis barn der kunne mest osv og det har vi virkelig holdt fast i. I stedet snakker vi meget om hvis vi har nogle bekymrínger med vores barn (har dit barn også prøvet at have mareridt, hvad gjorde du? Ved du hvordan man laver den slags mad osv osv.....) Og så er vi gode til at snakke om vores mænd hvis vi synes de har været lidt dumme. ha ha ha. Det er et sted hvor man kommer med grin, bekymriner og spørgsmål og jeg er rigtig glad for at være i min, men ja der er åbenbart nogle grupper hvor det går mere op i hvad de andre synes og man skal nærmest have pillet alle støvfnug væk og strøget ungens tøj. Det er rigtig ærgerligt.

Anmeld

12. januar 2010

Barbamama

ja troede også det var hvor man kunne snakke om alt, og ville få hjælp, men hvis man sagde der var noegt man var i tvvl om, så var man da bare helt, kuk kuk.. de havde den der fantastiske facade, puha blev rundtosset.. men ja vil gerne ud, men vil jo gerne havde en mødre gruppe, tror du man evt kan skifte elelr noget??

nej, mærkevare osv er ikke det der gør en lykkelig, men det kunne man tydeligvis se de troede, åh jesus crist tænkte jeg bare, og hende den ene, var ved at dø, fordi hendes lille dreng gylpede på hende, "ej nej, hvordan kunne han gøre det, jeg havde jo lige købt denne i burberry" .. DET GØR BABY'ER !!!! de var også ved at dø, da jeg sagde jeg ingen barnepige havde, puha.. ej må se om jeg kan komme ind i en anden mødregruppe..

prøv at spørge din sundhedsplejerske om der er en anden du må komme ind i. Det kan jo evt være der bliver dannet en ny som du kan blive en del af hvor dit barn så bare er lidt ældre end de andres...

Anmeld

12. januar 2010

Mira0911

Det er rigtig træls at være i sådan en mødregruppe...

Jeg har været i 2 mødregrupper... Og det var ikke noget for mig..

I begge grupper handlede det meget om, hvem der var populær, osv...

Lidt a la din... Det synes jeg ikke om.. slet ikke rart for mig at komme der...

Anmeld

12. januar 2010

Honningblomst

Vi er jo alle forskellige og lyder som om de andre der er i din mødregruppe er meget ens og vægter det samme...men prøv at se om du ikke kan komme i en anden gruppe...jeg har været med alle tre men kun den første syntes jeg der var noget ved, de andre var ret så ligegyldige og droppede jeg hurtigt.

knus Eva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.