Har i en "bedste veninde"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2010

Barbamama

Tjuhl skriver:

yak, det minder mig om at mig og min "bedste veninde" en dag skulle mødes og til en fødselsdag hos en anden veninde. Jeg havde om natten drømt at vi havde haft sex sammen  og var helt vildt flov og kunne slet ikke finde ud af at være naturlig overfor hende. Så sad vi i tavshed på et pizzaria og ventede på mad og så sagde hun pludselig "du må undskylde jeg er så mærkelig, men jeg drømte altså vi havde sex i nat" så kunne jeg jo godt indrømme, at jeg havde drømt det samme og så kunne vi grine af det, men det var stadig TOTAL mærkeligt! ingen af os har "den slags lyster", det er nok bare noget med at man føler at det menneske kender en virkelig virkelig godt. Da vi kom op til f'ødselsdagen grinede vi meget af det og fortalte den anden veninde om det, som spurgte "Slikkede I så fisse på hinanden?"

HA HA HA HA  IGEN er jeg flad af grin over dit indlæg!! Ej hvor mærkeligt at I havde drømt det samme!!!! Hi hi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

Mira0911

Jeg har en "bedste veninde" hun får slet ikke alt afvide... Synes ikke hun bør vide, hvad jeg f.eks har problemer med eller andet... Sådanne ting tager jeg med kæresten, han er tætteste på mig..

Men ja, lidt får hun da afvide, men ikke alt...

Anmeld

11. januar 2010

Vinker

TbCp skriver:

Så lige en af mine venner på facebook havde meldt sig ind i en gruppe der hed noget i stil med "for alle os der elsker vores bedste-veninde".

Så kom jeg til at tænke lidt over det og jeg tror egentlig ikke at jeg har nogen "Bedste-veninde". Jeg har da veninder, men ikke nogen der får alt at vide. Der bruger jeg min mand. 

Tror min kusine er det der kommer nærmest på en bedste-veninde. Hun er 3 år yngre end mig og som børn var vi evig og altid sammen. Så blev vi ældre og vi sås ikke så tit, men nu har vi børn på samme alder og bor ikke ret langt fra hinanden og har startet madklub sammen, så nu ses vi tit igen.

Er det "brok" over min mand så snakker jeg med min svigerinde som er gift med min mands storebror. De to mænd er SÅ ens, at hun altid forstår hvad jeg mener

Men en veninde jeg deler alt med... nej det har jeg ikke

Har i?

Åååh jeg HADER udtrykket "bedste veninde" - Ja undskyld, men det gør jeg!

Jeg har veninder og de har hver deres værdier men jeg vil ikke fremhæve en af dem og kalde hende "min bedste veninde". Måske det lyder hårdt eller forkert, men der er ikke nogen af dem der bare er bedst på alle punkter. De har hver deres gode sider.

Jeg har veninder, bekendte og familie. Det er de kategorier jeg deler op i....

Faktisk så havde jeg en god veninde da jeg gik på handelsskole og hun blev ved med at sige at jeg var hendes BEDSTE veninde. Hun brugte det udtryk rigtig meget og skrev det tit til mig i sms'er. Jeg var verdens BEDSTE veninde og hun elskede mig overalt på jorden... Hun endte simpelthen med at kvæle mig til sidst!!! Jeg var lige ved at brække mig og følte ikke at jeg var nogens bedste veninde. Jeg var bare mig og ikke en der skulle hæves over andre. Det endte med at ødelægge vores venskab! Nu er vi så lige kommet på talefod igen efter en masse konfliker, men jeg tager stadig lidt afstand til hende.... ikke fordi jeg ikke kan lide hende, men det kan efter min mening godt blive aaaalt for sukkersødt!

For mig er bedste veninder noget man har når man er børn!

Anmeld

11. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - jeg har ikke én bedsteveninde, som man havde da man var børn...

Jeg vil sige at jeg har nogen stykker... Jeg har en 3 stykker, som dækker hver deres behov i mig Jeg er super fortrolige med alle tre, men jeg laver forskellige ting med dem, hver især. mmm. Måske svært at forklare

Men altså - jeg havde én bedste veninde som ung. Da hun så flyttede til grønland, blev jeg så ked af det. Altså sådan virkelig dybfølt ked af det. Sorgfyld, svigtet... Mmm. Da hun havde været der i 1½ års tid, så blev jeg nødt til at opgive hende. Tage hende ud af mit hjerte. Jeg skrev simpelthen et brev til mig, at det gjorde for ondt at have hende på den plads. Jeg havde ligesom ikke plads til andre i den periode og jeg følte mig sindsygt ensom.

Da jeg ligesom så åbnede mit hjerte for andre tætte venskaber, uden at føle mig utro, så fik jeg det bedre. Da hun flyttede hjem fra grønland, var jeg spændt på, hvordan det så skulle gå, men vi har genoptaget vores venskab, tæt men dog alligevel på et andet niveau, da vi begge nu havde fået børn og alt muligt andet. Vores liv var på et andet sted.

Så det var der det skilte for mig. Fra én bedste veninde til en lille håndfuld bedste veninder. Derudover har jeg rigtig MANGE gode venner, som jeg værdsætter, holder af og ikke vil undvære

Så jeg føler mig meget priviligeret som menneske i den forstand...

Anmeld

11. januar 2010

Sujan

Hader også udtrykket bedste veninde. Lyder så barnagtigt. Men jeg har en super veninde. Vi taler om alt og er der for hinanden når der er brug for det. Vi har altid boet langt væk fra hinanden, men har klaret det over sms og msil. Vi ses et par gange om året og så er det som om vi slet ikke har været væk fra hinanden. Det er fedt med sådan en veninde selvom det kunne være rart hvis vi sås lidt oftere. Hun bor lige nu i London og var over og besøge hende i sommers og skal igen nu her om et par måneder. Men om et års tid flytter hun tilbage til Danmark igen 1 times kørsel fra mig. Bliver så fedt at have hende tættere på:-)

Anmeld

11. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har en bedste ven i stedet for veninde... Tæller det?

Han hedder Anders og er helt speciet og fantastisk og mystisk og mærkelig og exentrisk og nørdet og rock'n roll agtig på samme tid. Han træner desuden hver dag sammen med min kæreste, så ingen jalousi der, og vi laver ting sammen alle 3 og med resten af vennekredsen.

Og så har jeg to meget meget tætte veninder som føles som sevvalgt familie - vi klarede os igennem uni sammen og har delt alting de sidste 6 år, inklusiv rejser, eksamenskriser, kærester, breakups, festivaler, speciale-depressioner, dødsfald i familierne osv osv. Jeg er den første som skal have barn, men de glæder sig begge to, og en af dem tog endda med til 3D scanning da Niklas uventet skulle til Stockholm. De har også medt sig som stand ins til fødselsforberedelse hvis Niklas er nødt til at tage afsted igen.

Anmeld

11. januar 2010

Lillefe

Jeg har en bedste veninde Hun bor bare I australien (hun er halv Australier/hollænder) så vi har ikke lige samme mulighed for kontakt desværre.. :/ savner hende frygteligt.. Håber på at jeg kan komme snart og se hende, hun er gravid lige nu... Så det er endnu værre en det plejer ville SÅ gerne være hos hende.. og følge hende.

Min bedste ven er min kæreste! ellers havde jeg en bedste ven en overgang også... men han har det med når han får en kæreste glemmer han lidt en desværre

Anmeld

11. januar 2010

Lise

Ja, jeg har en bedste veninde, som jeg har kendt siden jeg var 15 - dvs. halvdelen af mit liv. Hun ved alt om mig, jeg om hende, og vi er hinandens fuldstændige modsætninger  Ville aldrig kunne undvære hende. Vi HAR undværet hinanden i perioder, hvor vi gik for forskellige veje, men vi har altid fundet hinanden igen. Vi har de sidste 7½ år boet i hver sin ende af landet, men hun er stadig den - udenfor min familie - der betyder aller mest for mig.

Har derudover en bedste veninde i København, hvor jeg (næsten) bor, og vi ligner hinanden meget mere. Vi har fulgtes ad de seneste syv år, og gjort mange ting sammen. Vi har været single på samme tid, fik vores nuværende kærester med 14 dages mellemrum, og har fået vores børn på samme tid (med få måneder imellem). Alt dette er naturligvis ikke noget vi har aftalt - det er bare sket.

Lise - med BV'ere

Anmeld

11. januar 2010

iln

Jeg jeg vist roligt sige nej til.

Har en veninde og vi har været venner i 20 år nu. Vi var bedste veninder. Har boet sammen, delte alt sammen ja.. vi var uadskillelige. Så blev jeg gravid og hørte ikke fra hende i de 9 mdr. Da Silas så kom til verdenen er vi begyndt at snakke sammen igen - ja hun kalder sig sågar for Silas´ moster! Hmm... men vi er da venner men bedste veninde.. nej den titel mistede hun for et år siden da hun dumpede mig på den måde.

Desværre for savner sgu at have en jeg kan dele alt med (ud over min kære mand selvfølgelig).

Anmeld

11. januar 2010

CarinaSB

Jeg troede at jeg havde en bedste veninde .. Men de sidste mange gange vi har aftalt at være sammen laver hun pluselig andre aftaler selvom at hun har vist det i 14 dage .. Og så regner hun med at jeg stiller op selv om natten når hun har problemer .. Det gjorde jeg os indtil at hun bare begyndte at droppe vores aftaler 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.