Hvor er jeg bare træt af MMF

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2010

mullesmith2

1 pose marshmellows 300g
1 spsk. madolie el. Palmin
2 spsk. vand
700-900g flormelis

Dette er den opskrift jeg bruger og den virker rigtig godt. Jeg plejer at pensle kagen med vand når jeg har lagt Mmf henover den så hvis der var små revner kan de ikke ses.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2010

mariamiss6

mullesmith2 skriver:

1 pose marshmellows 300g
1 spsk. madolie el. Palmin
2 spsk. vand
700-900g flormelis

Dette er den opskrift jeg bruger og den virker rigtig godt. Jeg plejer at pensle kagen med vand når jeg har lagt Mmf henover den så hvis der var små revner kan de ikke ses.

Men hvis man pensler den med vand, så skinner den jo helt vildt, og man risikerer at MMF'en smelter...

Synes det lyder som Viiiiildt meget skum og melis, i forhold til vand og olie..

Anmeld

14. januar 2010

cri

Jamen jeg vil da lige dele en helt ny MMF opskrift med jer, jeg synes den her er fantastisk at arbejde med (har selv problemer med en almindelig MMF) denne her er super smidig og smager skønt.

Dette er en super dejlig og yderst velsmagende MMF....prøv den, du bliver ik skuffet :-)

400 g skumfiduser (grill)

2 spsk vand

½ tsk salt (fint)

2 tsk citronsaft

2 tsk lys sirup

1 tsk vanille

½ tsk citron ekstrakt ( jeg kom lidt lemon curd i, men man kan vel bruge va man vil)

ca 900 g flomelis

palmin til hænder og skåle

Fiduser + vand smeltes i mickro-ovn, lige så snart de er smeltet røres citron+salt+vanille+sirup+ekstrakt, og så røres flor i en kop ad gangen , når det er klart til at æltes (når der er ca 1 kop tilbage), smøres hænder og bord med palmin, hænderne smøres jævnligt under æltningen, massen smøres ind i palmin og pakkes ind i film og kommes derefter i en pose, MMF´en ligges på køl i ca 1 døgn så den kan samle sig.

Anmeld

14. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
cri skriver:

Jamen jeg vil da lige dele en helt ny MMF opskrift med jer, jeg synes den her er fantastisk at arbejde med (har selv problemer med en almindelig MMF) denne her er super smidig og smager skønt.

Dette er en super dejlig og yderst velsmagende MMF....prøv den, du bliver ik skuffet :-)

400 g skumfiduser (grill)

2 spsk vand

½ tsk salt (fint)

2 tsk citronsaft

2 tsk lys sirup

1 tsk vanille

½ tsk citron ekstrakt ( jeg kom lidt lemon curd i, men man kan vel bruge va man vil)

ca 900 g flomelis

palmin til hænder og skåle

Fiduser + vand smeltes i mickro-ovn, lige så snart de er smeltet røres citron+salt+vanille+sirup+ekstrakt, og så røres flor i en kop ad gangen , når det er klart til at æltes (når der er ca 1 kop tilbage), smøres hænder og bord med palmin, hænderne smøres jævnligt under æltningen, massen smøres ind i palmin og pakkes ind i film og kommes derefter i en pose, MMF´en ligges på køl i ca 1 døgn så den kan samle sig.

Lyder interessant´....

Anmeld

14. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ihh hvor jeg kender din frustration!!! Det tog mig også en rum tid at få styr på den MMF og jeg har ikke haft mod til at kaste mig ud i et kageprojekt siden   Måske skal man lade profferne om det...

Rosa

Uge 25+4

Anmeld

15. januar 2010

Helle30

Jeg har taget konsekvensen af de dårlige nerver som følge af arbejdet med hjemmelavet mmf. Hos specialkøbmanden kan man købe 2250 g. færdiglavet fondant for 110 kr. og det gør jeg.

Jeg har ikke regnet på meromkostningerne, men jeg ved, jeg gerne vil give noget for ikke at stå og sparke og sprutte i køkkenet kl. 02.30 om natten, fordi den åndssvage fondant driller.

Den er simpelthen så nem at arbejde med (ja - du var jo selv med på kursus) og man skal virkelig dumme sig og glemme at pakke ind, før den krakelerer.

- Helle, som var hos sp. købm. i går og nu lader op til en Peter Plys kage til Louises 1 års fødselsdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.