Anasmor skriver:
Du skal IKKE ælte dejen grundigt... dét tørrer den ud...
Smelt skummet (hvilken bruger du ??), rør stille rundt for at se om alt er smeltet, (der skal ikke for meget luft ind i den, og det kommer der hvis man pisker rundt i den...) hvis ikke så ind i mikroen igen...
Så røres der så meget flormelis i som du kan, brug en dejskraber til at vende flormelisen ind i MMf´en, når den ikke klistrer for meget mere, vend den ud i en bunke flormelis på bordet og brug igen dejskraberen til at folde siderne på skift ind mod midten... ikke noget med at ælte den, så tørrer den ud da den får for meget luft, det må ikke ske... der skal vendes så meget flormelis som muligt ind i mmf´en SÅ HURTIGT SOM MULIGT...
-så mmf´en ligger altså i en bunke flormelis og trækker det flormelis med ind i dejen som der hænger ved hvis du forstår... bliv ved med at vende siderne ind mod midten til den ikke klistrer mere..højre, venstre, top og bund, højre, venstre..... osv osv... akkurat som når man laver butterdej... (googl det evt hvis du er i tvivl om metoden ved butterdej)
Og så tilsæt de 2 spsk vand og 1 spsk olie, vand udtørrer ikke mmf´en, den tilsætter fugt !
Håber det nu lykkedes...
Men det der ælteri, er slet ikke godt, det skal kun lige optage flormelisen og så slut...
ANASMOR>>>Så brug min opskrift Maria...den har endnu ikke svigtet mig, og jeg har lavet en del kager efterhånden 
15 skumfiduser fra Haribo ( købes i Netto eller tyskland)
2 spsk vand
1 spsk smagsneutral olie
Alt kommes i en skål og smeltes over vandbad/ i microovn... og bland så flormelis i til den ikke kan tage mere.. ælt mindst 3-4 minutter i HÅNDEN, og den skal stadig lige nappe i hånden men ikke klistre.. Lad ligge et par timer eller til dagen efter i to plasticposer med knude på hver...
Hvis den klistrer lidt når du så skal bruge den, så ælter du bare en lille smule mere flormelis i..
Og så allervigtigst.. rul ALDRIG ud før at MMF´en er æltet helt blød... Du kan teste det ved at tage en klump på størrelse med en golf bold.. rulle den til en pølse mellem hænderne, folde den sammen, og hvis den krakelerer på sammenføjningen, så holder den ikke til at blive rullet ud... så er det bare at få MMF´en varmet op enten mellem hænderne eller få sekunder i mikroovnen... den må ikke blive varmt, men den skal blive blød.. så ikke noget med at smide det ind for fuld styrke... ca 30 % af microovnens max er passende...
Håber denne måde fungerer for dig..
Knus Stinna