Hvor er jeg bare træt af MMF

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2010

Anasmor

Så gør vi HELT det samme, undtagen ælteriet, det må være der den ligger begravet...

smelter skum med olie og vand, tilsætter farve som du gør, rører forsigtig flormelis i, og ælter når den ikke klistrer for meget...

Kan virkelig kun se at det er æltningen du gør anderledes end mig, og vi bruger det samme skum, så det kan heller ikke være det...

Prøv at ælte så lidt som muligt.. sukker smelter jo når det ligger så lad være med at arbejde for meget med den..

Er godt nok spændt på hvordan den bliver næste gang

Kh Stinna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

mariamiss6

Jeg har bare så svært ved at se hvordan jeg skal få den super lækker, så den er til at arbejde med uden at den klistrer til fingrene og bordet (trods det pulveriserede lag neden under) når jeg ikke ælter den grundigt....

Men ja, jeg må jo prøve det dersens dagen før noget, og meget klistret, næste gang eg skal lave noget.... Nogen gange er det ligesom bare svært at vise det til folk i en ruf, hvis man ligesom skal lave tingene dagen før ikke

Anmeld

11. januar 2010

mariamiss6

Og forresten tak fordi du prøver at redde mig....

Jeg har sgu bare lidt svært ved at forstå, at jo flere kager jeg laver, jo dårligere bliver resultatet.....

Anmeld

12. januar 2010

Anasmor

Nu har jeg her til morgen lavet en gang mmf for at sammenligne hvad jeg gør i forhold til dig...

Har læst dine indlæg et par gange og tror du har misforstået dele af mine svar..

1, HVIS, og kun hvis du laver den dagen før så skal du passe på med flormelisen da mmf´en sætter sig når den ligger... jo længere den ligger jo hårdere bliver den...

2, Den skal IKKE klistre... den skal være blød og lækker når du putter den i posen, men igen hvis du laver den dagen før, så skal den nappe lidt, meget lidt, når du rører ved den når den er "æltet" færdig...

3, ælte er et helt forkert ord.. mmf er ligesom en glasur, bare til at rulle ud.. jo mere luft den får jo hurtigere tørrer den op/ud... så du skal IKKE ælte men bare folde og trykke den sammen... det er ikke en bolledej, det er en glasur... så ikke ælte mere... bare samle den og trykke...

HÅber virkelig jeg har gjort noget for at det kunne lykkes dig, for er rendt helt tør for ideer...

Kh Stinna

Anmeld

12. januar 2010

siw84

Winnie skriver:

ANASMOR>>>Så brug min opskrift Maria...den har endnu ikke svigtet mig, og jeg har lavet en del kager efterhånden

15 skumfiduser fra Haribo ( købes i Netto eller tyskland)

2 spsk vand

1 spsk smagsneutral olie

Alt kommes i en skål og smeltes over vandbad/ i microovn... og bland så flormelis i til den ikke kan tage mere.. ælt mindst 3-4 minutter i HÅNDEN, og den skal stadig lige nappe i hånden men ikke klistre.. Lad ligge et par timer eller til dagen efter i to plasticposer med knude på hver...

Hvis den klistrer lidt når du så skal bruge den, så ælter du bare en lille smule mere flormelis i..

Og så allervigtigst.. rul ALDRIG ud før at MMF´en er æltet helt blød... Du kan teste det ved at tage en klump på størrelse med en golf bold.. rulle den til en pølse mellem hænderne, folde den sammen, og hvis den krakelerer på sammenføjningen, så holder den ikke til at blive rullet ud...  så er det bare at få MMF´en varmet op enten mellem hænderne eller få sekunder i mikroovnen... den må ikke blive varmt, men den skal blive blød.. så ikke noget med at smide det ind for fuld styrke... ca 30 % af microovnens max er passende...

Håber denne måde fungerer for dig..

Knus Stinna

Undskyld, men nu er jeg forvirret, denne jeg lige har kopieret ind, fra tråden om din første mmf sko, skrev du, at mmf'en skulle æltes med hånden.

Jeg fulgte dine anvisninger og med mine helt uerfane øjne så mmf'en fin ud...

Er det så fordi at 3-4 min ikke er grundigt, eller?

ville lige høre om man kunne bruge frugtfarve i stedet for pasta farve????

knus siw 33+3

Anmeld

12. januar 2010

Anasmor

Har hørt at man kan, men ikke prøvet det selv... tror du skal tilsætte 1 vand og 1 olie (pga at frugtfarven er flydende og tilsætter mere "vand") når du smelter skummet og så røre frugtfarven i når det hele er smelte og FØR flormelisen... den vil dog ikke blive så kraftig i farven..

men prøv endelig

Anmeld

12. januar 2010

Winnie

siw84 skriver:

knus siw 33+3

Hej

Nu er jeg helt ny i det med mmf, så vil ikke råde dig.  Håber at en med mere erfanring svare dig....

Anmeld

12. januar 2010

Winnie

Der var jeg vist lidt for langsom, hihi

Anmeld

12. januar 2010

Neki

siw84 skriver:

knus siw 33+3

Det kan du godt, du skal bare bruge mere flormelis eller kun bruge en spsk vand som anasmor også skriver. Og så bliver farverne mere pastelagtige i det end med pastafarver. En rød frugtfarve kan f.eks ikke blive helt rød, men bliver pink...Men du kan sagtens bruge det hvis du ikke har andet

Anmeld

12. januar 2010

mariamiss6

Anasmor skriver:

Nu har jeg her til morgen lavet en gang mmf for at sammenligne hvad jeg gør i forhold til dig...

Har læst dine indlæg et par gange og tror du har misforstået dele af mine svar..

1, HVIS, og kun hvis du laver den dagen før så skal du passe på med flormelisen da mmf´en sætter sig når den ligger... jo længere den ligger jo hårdere bliver den...

2, Den skal IKKE klistre... den skal være blød og lækker når du putter den i posen, men igen hvis du laver den dagen før, så skal den nappe lidt, meget lidt, når du rører ved den når den er "æltet" færdig...

3, ælte er et helt forkert ord.. mmf er ligesom en glasur, bare til at rulle ud.. jo mere luft den får jo hurtigere tørrer den op/ud... så du skal IKKE ælte men bare folde og trykke den sammen... det er ikke en bolledej, det er en glasur... så ikke ælte mere... bare samle den og trykke...

HÅber virkelig jeg har gjort noget for at det kunne lykkes dig, for er rendt helt tør for ideer...

Kh Stinna

Jeg har da tænkt mig at prøve din metode af næste gang jeg skal lave MMF, men jeg har godt nok svært ved at se, hvordan jeg skal få flormelisen godt ind i dejen, ved kun at folde og trykke dejen sammen, og jeg kan næsten ikke forestille mig, hvordan jeg skal få den trillet til en fin rund revne-fri kugle, og slet ikke uden den hænger fast i mine hænder.... Men altså jeg skal da prøve...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.