Anasmor skriver:
3-4 min er perfekt.. er bare bange for at Maria ælter det meget længere og så tørrer det ud... det med dejskraberen er bare til den ikke klistrer mere og man kan overtage æltning med hånden... beklager misforståelsen... men det med hænderne til sidst, er sådan så man får en føling med mmf´en, altså om den er for klistret eller tør... Blev din mmf fin og nem at rulle ud ?
Er spændt på at høre fra dig Maria 
Nåh så prøver jeg lige at forklare det....
Faktisk synes jeg vi gør det ens, bortset fra at jeg smelter fiduserne sammen med vand og olie, uanset hvad slags opskrift jeg har brugt...
Til at starte med lavede jeg dejen helt færdig inden jeg tilsatte pastafarven, men har jo siden fundet ud af at det er meget lettere at få farven hurtigt jævn og i den rette styrke/tone, hvis man putter farven i før flormelisen.....
så altså plejer jeg at putte farven i som det første når jeg har smeltet fiduserne med vand og olie.
Farven rører jeg så i med en ske (ja altså farven tilsættes med tandstik, og røres så rundt med en ske, ikke pisket men rørt)
Så snart jeg har opnået den farve jeg hart ænkt mig, tilsætter jeg flormelis (også lidt hen ad vejen) og jeg bruger jo så bare en ske, i stedet for en dejskraber og skifter senere hen til at bruge bagsiden af fingrene (eller oversiden om du vil) hvor jeg som du også forklarer, faktisk bare vender og trykker på dejen til jeg synes den kan komme på bordet.
På bordet plejer jeg så at ælte den lidt grundigere, for at sikre mig at det hænger godt sammen, og jeg bruger aldrig den mængde flormelis der står i opskriften, altid meget mindre faktisk.
Jeg laver den sjældent dagen i forvejen, men oftest et par timer i forvejen, eller som det første, når jeg går i gang med kagen, og så får MMF'en jo lov at hvile, inden jeg tager den i brug....
Jeg har da også prøvet at lave den dagen i forvejen, men ud over farveintensiteten, synes jeg ikke det gør den store forskel, at den ligger i køleskabet natten over.
Nåh men næste gang, laver jeg det så dagen i forvejen, ælter meget mindre, og lader den blive meget klistret, så må vi jo se hvad det bliver til...
Jeg synes bare også at hvis der er for lidt flormelis i, så den er meget klistret, så er det svært at lave figurerne, fordi de så ligesom er for bløde, og lasker lidt sammen.... ( ja ja ja, jeg har ikke lige fået købt tylose endnu

)
Og jeg tror problemet er opstået uanset farven.....
jeg har godt nok aldrig lavet MMF' hvor olie og vand er tilsat efter skummet er smeltet....
De sidste mange mange gange har jeg i øvrigt brugt Harbos Barbeque eller måske hedder de marshmallows, det er i hvert fald haribo....
Jeg har købt nogle barbeque i Lidl, som jeg skal have afprøvet når jeg har tømt ud i hariboerne....
Nåh det var vidst det hele tror jeg, var det ikke?
Jeg ælter i hvert fald længere tid end 3-4 minutter, og meget med hænderne, a la bolledej....