At bestemme over sin partner...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2010

Kvindemin

Tjuhl skriver:

noget andet er den der tendens til at tale ned til sin mand. min ene søster sagde for nogle år siden til mig, da jeg snakkede med hende om en eller anden konflikt Søren og jeg havde, at jeg "skulle huske at rose min mand" så når han fx tager opvasken skal jeg huske at rose ham for det osv for "sådan trives mænd bedst". Fandme nej om jeg vil sidde og sige "goooood doooggy!" til min mand!! og opvasken er da ligeså meget hans som den er min

Nemlig Så godt skrevet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2010

Mum33

Chritinap skriver:

Hvad mener du med byture og druk?

Det er et meget bredt emne det her, men spændende. Jeg er kun 20, og det er jo en ung mor - og min kæreste er 26. Så hvis det var mit indlæg med 'byen' du hentød til, så er byen for mig mange ting.

Vh

Kan ikke huske hvem det var, men kan godt huske, at der de sidste par dage har været nogle der har været trættet af deres mænd - og det var fordi de var "på tur med gutterne"  Så bare derfor at det lige var det jeg tænkte på.

Anmeld

10. januar 2010

Iliasmor

det jo ik fordi man bestemmer over hinanden som sådan.. men herhjemme gør den ene part ikke noget som de ved den anden ikke kan lide el. bryde sig om og det jo bare af respekt og kærlighed at man undlader det og ik fordi man har behov for en form for magtmanig.. hvis der nogt j ik vil ha han ska gøre gør han d ik også gør j d heller ik og hvis vi uenige taler vi om d.. self. er vi ik enige i alle dages beslutninger men vi prøver.. når man er i et forhold er der vel en form for medbestemmelse i hinandens liv d jo ik fordi man sir du må ik og j vil ik ha, det slet ik i den ende vi er.. er der nogen der forstår..??

Anmeld

10. januar 2010

Kvindemin

I.E.K. skriver:

Kan ikke huske hvem det var, men kan godt huske, at der de sidste par dage har været nogle der har været trættet af deres mænd - og det var fordi de var "på tur med gutterne"  Så bare derfor at det lige var det jeg tænkte på.

Nå oaky, de indlæg har jeg slet ikke set

Men ja, så ville jeg da også være frygtelig ked af det, hvis han valgte det frem for hygge med mig og vores datter.

Anmeld

10. januar 2010

Honningblomst

KaMa skriver:

De tanker har jeg også sidder med Eva, når jeg har læst nogle indlæg herinde (og andre steder!).

Jeg tror, at det har meget med alder at gøre. Når man er meget ung, så er man som pige til mere usikker i sin kæresterolle, og man kan risikere at slås med tilsvarende fyre, som måske er knap så modne.

Da jeg var 18 år var jeg simpelthen helt forfærdelig dominerende overfor min kæreste. Jeg var fuldstændig styret af mine følelser, og følte mig helt i min ret til, at han selvfølgelig skulle indordne sig under det.

I dag er jeg gode venner med den kæreste, som jeg havde i de unge år. Vi kan heldigvis grine af det, og han kalder mig i dag, for sin bedste eks-heks.

Når man bliver ældre, så får man mere selvtillid, hviler mere i sig selv, og man finder ud af, at man IKKE kan kontrollere kæresten med forbud, skæld ud og andre opdragelsesmetoder.

Friheden vil som regel belønne sig ved, at han nyder ens selskab mere, og måske vil søge tosomheden mere. Det kræver år - og kærestesorger, at nå frem til den erkendelse.

Det er min - meget generaliserende - holdning til den slags..

Tror du har rigtig meget ret... jeg havde også min klare idé om hvordan en lykkelig familie skulle være da jeg flyttede i hus med min x som 19 årig...det skulle være præcis på en bestemt måd eog han indordnede sig bare.

Han var 30 år og efter få år var jeg så træt af at jeg ikke fik noget igen fra manden, han var der "bare" og gjorde alt det han nu skulle og så vi rigtig var en lykkelig familie at se på...men jeg kedede mig og selvfølgelig endte det efter kun et år...så jeg lever meget godt op til det du beskriver..

Knus..

Anmeld

10. januar 2010

Bubbi

Jeg vil altså mene dette her har lidt mere at gøre end om kæreste tager på druk med gutterne..

Det er jo et stort emne...
Det kan jo være alt fra at tage i byen, hvilke tøj de går i, hvor gulvvasken skal klares, om bilen skal stå i gear eller fri gear, hvilke barnevogn det skal være, hvordan tøjet skal lægges sammen, osv osv..

Anmeld

10. januar 2010

Honningblomst

Bubbi skriver:

Jeg vil altså mene dette her har lidt mere at gøre end om kæreste tager på druk med gutterne..

Det er jo et stort emne...
Det kan jo være alt fra at tage i byen, hvilke tøj de går i, hvor gulvvasken skal klares, om bilen skal stå i gear eller fri gear, hvilke barnevogn det skal være, hvordan tøjet skal lægges sammen, osv osv..

Og det er præcis det jeg tænkte...altså på alle områder...nogle bestemmer, nogle bliver enige, nogle kommanderer, andre respekterer....og jeg synes der er mange kvinder der har tendens til at mene de ikke bestemmer, men alligevel formår de at få deres mening igennem og at det bliver som de siger. Men måske mange mænd bare er ligeglade og synes det er nemt når kvinden tager over, måske jeg bare er mærkelig fordi jeg ikke gider have en mand der bare passivt indordner sig og lader mig stå med det hele..fanme nej, man er sgu to...

Anmeld

10. januar 2010

Corn

Der er jo også en forskel i hvorfor mandslingen er væk hjemmefra...

Min mand, synes jeg, har meget frie tøjler, da han har en hobby der kræver at han er meget væk. Han tager ikke bare afsted, og han flytter gerne sine aftaler, hvis jeg har brug for en "pause".

For det er hovedsageligt mig der har ungerne, både i hverdage og weekender, og til tider er jeg "enlig mor".

Var han ligeså meget væk "bare" for at pleje kammerater og drukture, så ville jeg nok ikke være så large, som jeg er.

Anmeld

10. januar 2010

Honningblomst

Macaab skriver:

Der er jo også en forskel i hvorfor mandslingen er væk hjemmefra...

Min mand, synes jeg, har meget frie tøjler, da han har en hobby der kræver at han er meget væk. Han tager ikke bare afsted, og han flytter gerne sine aftaler, hvis jeg har brug for en "pause".

For det er hovedsageligt mig der har ungerne, både i hverdage og weekender, og til tider er jeg "enlig mor".

Var han ligeså meget væk "bare" for at pleje kammerater og drukture, så ville jeg nok ikke være så large, som jeg er.

Spørgsmålet er så også om man ville gide at få børn med en "mand" der selv var et barn endnu og havde brug for byture flere gange om måneden...for hvad man har inden man får børn bliver man nød til at regne med at man også har når man får børn...så tja, man får hvad man ser og ikke hvad man ønsker, håber og kræver.

Anmeld

10. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg syntes ikke rigtig at nogen skal bestemme over nogen Hvad enten man er venner eller kærester eller mand og kone

Det eneste man kan tale om at bestemme - det er over ens børn, til de er gamle nok til at tage fornuftige beslutninger selv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.