Eva skriver:
eller kræve....jeg synes tit jeg læser indlæg herinde om kvinder der bestemmer og kræver at nu skal deres mænd det, det og det...og sådan skal det bare være!! Jeg må indrømme at jeg slet ikke kan følge den måde og tænker at det da kun på et tidspunkt kan ende helt galt eller hvad mener I og hvad og hvordan gør I?
Jeg synes selv jeg prøver at respektere det min partner ønsker også selvom det måske ikke lige er det jeg gerne vil....men jeg har da ingen ret til at bestemme hvad han skal og vil...
Knus Eva..som egentlig både undres over de kvinder der på den måde kræver og ikke mindst at mændene som bare finder sig i det..
De tanker har jeg også sidder med Eva, når jeg har læst nogle indlæg herinde (og andre steder!).
Jeg tror, at det har meget med alder at gøre. Når man er meget ung, så er man som pige til mere usikker i sin kæresterolle, og man kan risikere at slås med tilsvarende fyre, som måske er knap så modne.
Da jeg var 18 år var jeg simpelthen helt forfærdelig dominerende overfor min kæreste. Jeg var fuldstændig styret af mine følelser, og følte mig helt i min ret til, at han selvfølgelig skulle indordne sig under det.
I dag er jeg gode venner med den kæreste, som jeg havde i de unge år. Vi kan heldigvis grine af det, og han kalder mig i dag, for sin bedste eks-heks.
Når man bliver ældre, så får man mere selvtillid, hviler mere i sig selv, og man finder ud af, at man IKKE kan kontrollere kæresten med forbud, skæld ud og andre opdragelsesmetoder.
Friheden vil som regel belønne sig ved, at han nyder ens selskab mere, og måske vil søge tosomheden mere. Det kræver år - og kærestesorger, at nå frem til den erkendelse.
Det er min - meget generaliserende - holdning til den slags..