Hvad har du hængende derhjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2010

oo

- ja og så går det så op for mig, at alle andre blot har nøjedes med at skrive hvad de har hængende...nåh...men så er der noget at kigge på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2010

Trolde_mor

Tjuhl skriver:

- ja og så går det så op for mig, at alle andre blot har nøjedes med at skrive hvad de har hængende...nåh...men så er der noget at kigge på

Er glad for at du viste billeder af dine billeder

Syntes der er mange flotte på, og det sidste giver ldit inspiration til et lign (kan nok ikke ginde magen til) i køkkenet

Anmeld

9. januar 2010

Trolde_mor

Risen skriver:

Har kun lige et på computeren som er lidt heftigt .. det er altså lidt specielt og ikke et jeg har hængende..

Kan enormt godt li' det billede Syntes det har en dybde over sig, rigtig smukt, og hm.. fierce (kan ik lige komme på ord på dansk hehe)

Anmeld

9. januar 2010

Trolde_mor

Anna-jonas skriver:

Vi har et stort hus...............men i vores køkken-alrum har vi en hel væg, med billeder i forskellige rammer, af børnene i vores familier inkl. vores egne. Det er smadder hyggeligt, for vores egne børn, at se på billederne, og snakke om de forskellige børn.

I stuerne, har vi malerier, jeg har købt på auktioner.............har gjort nogle ret gode køb og nogle ikoner som jeg har slæbt med hjem fra grækenland. Ellers er der også lidt børnekunst, fra vores børn....................og det er nok det mest værdifulde.

I soveværelset hænger der et billede over vuggen, af Anne Geddes babyer...............humor og farver.

Kunne godt forestille mig at børnene er glade for det Vi har desværre slet ikke små børn i familien endnu, men når det kommer, skal de helt klart have en plads i vores hjem

Hvilke slags aktioner er det du tager til? Bliver lidt nysgerrig Eller er det mere over nettet, så som QXL?

Anmeld

9. januar 2010

Trolde_mor

DianaMoar skriver:

Her er der faktisk kun billeder af Lucas og hans føder men vi har lige fået et stort billed af en nøgen damen i julegave og det mega fedt det skal vi have op og hænge når vi får det hjem.

Okay... hvor fed en julegave, og meget specielt/vovet

Hvor skal hun så hænge i jeres hjem?

Anmeld

9. januar 2010

Trolde_mor

Risen skriver:

havde også lige det her.. Det minder lidt mere om hendes stil

Så hun fotografere og ændre billeder med farver osv?

Billeder af dig, lyder da spændende, og hvor viser det bare hvor meget hun elsker dig

Anmeld

9. januar 2010

Trolde_mor

Tjuhl skriver:

Søren har lige spurgt "hvad fanden laver du?" men her er et udvalg af vores vægdeko

1: Plakat fra vikingemuseet i Ladby

2: Plakat fra Jelling Museum

3: Min svoger malede disse billeder til Søren til hans fødselsdag i sommers

4: ugle vækklisterting fra Søstrene Grene

5: en plate fra Sørens barndomshjem, en engel fra England, en maleri af en solsikke fra Sørens barndomshjem (min yndlingsblomst er solsikke) og et lille billede af et skib.

6: Sørens lille barnehånd i ler, mit billede med Rolf Lidberg trolde, badehusene på Ærø, et billede jeg købte i genbrugeren fordi det mindede mig om færgehavnen i Ærø, foto af kvindelige russiske soldater fra revolutionen, to postkort fra vores kommu-venner, et tegning af Søren og hans bedste ven tegnet af hans bedste ven.

7: et billede jeg fik min malerveninde til at male til Søren da han fyldte 30. Der er et citat fra Karl Marxs "Det Kommunistiske Manifest" skrevet henover en krakeleret baggrund hvoraf nogle af bogstaverne er fremhlvet med rød og hvis man sætter dem sammen står der "jeg elsker Trine", så står der et citat fra Guns n roses "Sweet child of mine" i hovedet på manden...det skulle være et maleri over hvem Søren er

8: ure fra Sørens barndomshjem og postkort af Sherlock Holmes og Watson fra Sherlock Holmes museet.

9: Sørens forældres sølvbryllupsgave fra Søren og hans søskende som vi har arvet.

10: Plakat fra Arbejdermuseet

11: tegning af "Svinedrengen" som jeg gav Søren fordi jeg altid sagde "Ti kys til Svinedrengen" lige da vi blev kærester.

12: Plakat af Palmehuset i Botanisk Have, København

13: Ama'rhylde jeg har fået i julegave af Søren

14: indrammede tørrede blomster

15: Plakat fra Zoologisk Museum, Kbh

16: Broderet tidsel som jeg har købt i genbrugeren

17: I køkkenet et billede af Pedersen og Findus der bager pandekagekage

Jae...du spurgte, så her har du et meget bredt udvalg af vægdeko...mit forslag er, at dekorere jeres hjem med ting der har betydning og historie og som fortæller en hel masse om hvem I er

(citat

Jae...du spurgte, så her har du et meget bredt udvalg af vægdeko...mit forslag er, at dekorere jeres hjem med ting der har betydning og historie og som fortæller en hel masse om hvem I er

Og tak for det gode råd - tror jeg er noget vi vil tænke meget over

Men det bliver det vel også lidt, når nu vi har egne billeder hængt op, vil få børnebilleder når den tid kommer, og så er de billeder vi føler noget for, vel også en speciel betydning?

Anmeld

9. januar 2010

saxa

Vores vægge er dekoreret med vores datter og Rikki Tikki ikoner... Har ingen decideret malerier og såen..

Anmeld

9. januar 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

Jeg synes det var en dejlig måde at gøre det på! Og hvor bor I bare personligt..!!

Jeg siger lidt det samme! Ting, der betyder noget.. Op med det! For mig handler det ikke om at bo i et billede fra "Bo Bedre". Det handler om, at folk tør tage fødderne op i sofaen, og at jeg slapper af, selvom der ligger lidt rod.. Derfor er det vi har på væggene også ganske simpelt og nede på jorden..

Vi har to  farvestrålende japanske broderier i paspertout-indramning (Staves?), som alle synes er Åh så skønne - incl. mig. Købt i genbrug for 300kr!! Så har jeg/vi naturbilleder fra min rejse til NZ og fra da vi boede på Færøerne. Steder vi husker, dykkerminder, personer på vores vej, og underlige vejskilte, som jeg altid kommer til at fotagrafere, fuglebilleder.. you name it.. Lysestager har vi både på væggen, og alle andre steder.

I gangen har jeg nogle engle, jeg selv har malet, og et Sikker Hansen billede, arvet fra min elskede farfar. Derudover en stor væg-lysestage.

I soveværelset hænger to store malerier jeg selv har lavet... Jeg er ikke noget vidunder til at male, men der er nogle gode ind i mellem. Og jeg bor sammen med en mand, der holder af det jeg laver, og bestemt synes det skal op og hænge. Han kan godt finde på at hænge noget op, mens jeg er på arbejde.. Bare fordi han ved jeg aldrig selv gør det..

I køkkenet har vi haft et stort landkort over Færøerne hængende. Men det er byttet ud med små hylder -opringeligt til kagedåser, billeder og skøre glas, men nu brugt som tilløbs- og landingsbane, når India (katten) vil op på køleskabet og sove middagslur Er I klar over, hvor meget kagedåser larmer, når de bliver skubbet ned fra 1½ meter??!! Derudover hænger der lidt billeder af os, og endnu et par af mine egne billeder..

Alt i alt: Blandet landhandel. Hver ting med sin egen betydning, ikke "Bo bedre"-materiale, men sådan kan vi li det!!

Ih, det blev langt.. Måske sku' jeg bare ha' gjort som Tjuhl..

Anmeld

9. januar 2010

Diana...

Senia skriver:

Okay... hvor fed en julegave, og meget specielt/vovet

Hvor skal hun så hænge i jeres hjem?

Ja meget, det er faktisk en en bekend har malet og jeg har set det for længe siden og havet fået det langt til side men så vi kommet ind i lidt penge problemer her hjemme så jeg måtte sige nej tak øv øv men så var hun ude og købe julegaver sammen med min søster og min søster viste ikke lige hvad hun skulle købe til os og så kom hun jo i tanke om det billed jeg så gerne ville have. og det købte min søster så af hende til os WEE. Jamen vi har en stor tom væk i stuen ved sofaen så der skal det hænge. jeg kan lige prøve at finde billed på hendes side. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.