Graviditet og solarium???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2010

wamse

LouiseLarsen skriver:

Kroppen er bygget sådan at uanset hvad så vil fostervandet forblive de 37 grader, hverken koldere eller varmere....

Og hvis det var ubehageligt for babyen at mor tager sol ville man jo høre det fra læge og Jm når man spørger.... Samt man ville kunne læse det på nettet!

Samtidigt med det, så skulle alle gravide kvinder i varme lande jo så også udsætte deres børn for ubehageligheder 

Jeg fik også af vide af lægen, at min krop selv regulerede varmen for junior i maven. Han sagde at hvis man bare holdt det nede til et minimum ville det være ok med solarium. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

LouiseNielsen

ka-ri-na skriver:

okay, så det der står på nettet og det man hører fra een JM og een læge er lov? der findes faktisk andet info.... samt erfaringer som gravide har gjort sig:0)

jeg kan godt forstå du vælger at tro på disse "autoriteter", det er trods alt deres job og det de er kloge på. Men fakta er nu, at man godt kan blive overophedet, også som gravid og dette vil påvirke fostervandet. det er ikke sikkert det sker ofte, men man kan ikke forbægte at muligheden foreligger

Siger såmen ikke at deres ord altid er rigtige, men eftersom det er deres job at råde og vejlede gravide så burde de vide hvad de taler om....

Og ja, kan da godt ske moren får det varmt osv, men derfor vil kroppen stadig indrette sig efter det og sørge for fostervandet ikke bliver varmt....

Anmeld

13. januar 2010

Ni-ko-li-ne

LouiseLarsen skriver:

Siger såmen ikke at deres ord altid er rigtige, men eftersom det er deres job at råde og vejlede gravide så burde de vide hvad de taler om....

Og ja, kan da godt ske moren får det varmt osv, men derfor vil kroppen stadig indrette sig efter det og sørge for fostervandet ikke bliver varmt....

ja så fremt det er muligt

Anmeld

13. januar 2010

Ni-ko-li-ne

wamse skriver:

Samtidigt med det, så skulle alle gravide kvinder i varme lande jo så også udsætte deres børn for ubehageligheder 

Jeg fik også af vide af lægen, at min krop selv regulerede varmen for junior i maven. Han sagde at hvis man bare holdt det nede til et minimum ville det være ok med solarium. 

det er lidt anderledes, da deres kroppe er vandt til at regulere ved voldsom varme... de er også bedre til at beskytte sig selv mod varmen

Anmeld

13. januar 2010

LouiseNielsen

ka-ri-na skriver:

ja så fremt det er muligt

Hvor ved du fra at det påvirker temp af fostervandet?

Anmeld

13. januar 2010

LouiseNielsen

ka-ri-na skriver:

det er lidt anderledes, da deres kroppe er vandt til at regulere ved voldsom varme... de er også bedre til at beskytte sig selv mod varmen

Nu modsiger du lidt dig selv!

Danske kvinder kan ikke regulere varmen fx under solarie, men kvinder i varme landes kroppe kan godt?? Vores kroppe er ens uanset hvor vi er fra, så tror nu at uanset hvad så er vores kroppe bygget til at temp af fostervandet er 37 grader. Kan godt ske man som mor bliver overophedet, og får det skidt af det, men har jo intet med babyen at gøre... Og tro mig, tror der er blevet forsket rigtig meget i det, så havde fostervandet eller babyen taget skade af det, så ville man få det afvide når man spørger, istedert for at få afvide det ik skader...

Anmeld

13. januar 2010

Ni-ko-li-ne

LouiseLarsen skriver:

Hvor ved du fra at det påvirker temp af fostervandet?

hvor ved du fra at det ikke gør? (ja det siger din JM og din læge) men hvem ved om de siger det fordi det generelt er sådan? og fordi de ikke vil bekymre dig...

hvis du ikke oplever ubehag ved brug af solarie under en graviditet, jamen så har din krop jo intet problem med at regulere temp.

men man kan da sige sig selv at, hvis en krop overophedes, så kan den ikke nødvendigvis nå at holde fostervandet på 37 grader.....det er jo derfor det hedder overophedning:0)

min krop kunne ikke regulere det nok, jeg bliver også enormt varm af at tage solarie....

Anmeld

13. januar 2010

Ni-ko-li-ne

LouiseLarsen skriver:

Nu modsiger du lidt dig selv!

Danske kvinder kan ikke regulere varmen fx under solarie, men kvinder i varme landes kroppe kan godt?? Vores kroppe er ens uanset hvor vi er fra, så tror nu at uanset hvad så er vores kroppe bygget til at temp af fostervandet er 37 grader. Kan godt ske man som mor bliver overophedet, og får det skidt af det, men har jo intet med babyen at gøre... Og tro mig, tror der er blevet forsket rigtig meget i det, så havde fostervandet eller babyen taget skade af det, så ville man få det afvide når man spørger, istedert for at få afvide det ik skader...

nej jeg modsiger ikke mig selv.

ja kroppe er ens..... men der er altså forskel på hvad kroppen en vænnet til. hvis du f.eks. bor i ørkenen, så vil din krop være vænnet til at regulere temp. i meget varme temperaturer, modsat os i skandinavien, vores kroppe vil blive mere stressede af at skulle regulere temp i ørkenen.... og vi vil lettere blive overophedede

Anmeld

13. januar 2010

LouiseNielsen

ka-ri-na skriver:

hvor ved du fra at det ikke gør? (ja det siger din JM og din læge) men hvem ved om de siger det fordi det generelt er sådan? og fordi de ikke vil bekymre dig...

hvis du ikke oplever ubehag ved brug af solarie under en graviditet, jamen så har din krop jo intet problem med at regulere temp.

men man kan da sige sig selv at, hvis en krop overophedes, så kan den ikke nødvendigvis nå at holde fostervandet på 37 grader.....det er jo derfor det hedder overophedning:0)

min krop kunne ikke regulere det nok, jeg bliver også enormt varm af at tage solarie....

De ville sku da aldrig nogensinde sige til folk at det ikke skader hvis det gør!! Det kan man da i hvert fald også sige sig selv....

Ja du bliver dårlig af det, fordi din krop måske er lidt anderledes under graviditeten, MEN det går ikke ud over babyen.....

Anmeld

13. januar 2010

Ni-ko-li-ne

LouiseLarsen skriver:

De ville sku da aldrig nogensinde sige til folk at det ikke skader hvis det gør!! Det kan man da i hvert fald også sige sig selv....

Ja du bliver dårlig af det, fordi din krop måske er lidt anderledes under graviditeten, MEN det går ikke ud over babyen.....

jeg kan godt høre du ikke er åben overfor anden viden og logik end den du har valgt at tro på. Så der er ikke rigtigt noget at debattere om.

man har lov at være kritisk overfor de info man får, også de info man får fra læger eller JM. Men jeg ved godt at mange mennesker har brug for at tro på at det er lov, og så kan andet ikke være rigtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.