Graviditet og solarium???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2010

Mette-Marie

lollandpigen skriver:

Hejsa..

Må lige tilføje at jeg i min sidste gradivitet spurte min jordmor angående solarium og hun sagde at det ville hun bestemt ikke anbefale da babyen får det rigtigt varmt og er bestemt ikke godt for den lille i maven.

Om man vil vælge at tage imod det råd må jo være op til en selv....

De bedste hilsner om en god weekend til alle herfra.

Jeg har fået præcist det samme at vide. Og må jeg så påpege, at solarium forøger risikoen for modermærkekræft. Jeg kunne aldrig finde på at tage solarium hverken som gravid eller ikke gravid.

Jeg har fundet følgende info.

"Nogle forundersøgelser tyder på, at der kan være en mulig sammenhæng mellem udsættelse for ultraviolette stråler og mangel på folinsyre. Dette skyldes det faktum, at folinsyre kan nedbrydes af stærkt sollys. I graviditetens første par uger hjælper folinsyre med til at forhindre defekter i nervesystemet hos fosteret.

Selv om yderligere undersøgelser endnu ikke er blevet foretaget, tyder disse forundersøgelser dog på, at intens eller længere tids udsættelse for UV-lys bør undgås lige omkring undfangelsen og i den tidlige graviditet. Efter de første 12 uger af graviditeten er alle den voksende babys større organer udviklede, og dermed er risikoen for skader på fosteret reduceret.

Så du skal ikke bekymre dig, hvis du har tilbragt en stille eftermiddag i solen, men det kan godt være, at du skulle undgå solarier, indtil der er flere forskningsresultater tilgængelige, simpelthen fordi der ikke er nogen, der kan føle sig sikker på, at det ikke indebærer en risiko.

Hvis du er helt desperat efter at blive brun, synes den almindelige lægelige opfattelse for tiden at være den, at det er meget mere sikkert at bruge bruncreme - og tilmed også meget lettere. Hvis du beslutter dig for at vælge denne mulighed, så lav en lille pletprøve først, selv hvis det er en creme, du har brugt før. Din hud kan være blevet mere følsom, nu hvor du er gravid, og derfor mere disponeret for irritation end før. " kilde Netbaby/JM

mvh

Mette 18+3 og som har mistet to personer i den nærmeste familie til modermærkekræft.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

Kristina V

Heii Sweety,

Tja min læge sagde til mig da jeg vente Line, at hvis jeg to nogle gange vil det være med til at holde den urenhud nede. Det eneste jeg skulle tænke på var at det skadede mig selv, så man selvfølgelig ik skulle overdrive..

Anmeld

8. januar 2010

LouiseNielsen

Det med at babyen får det varmt det passer ikke, varmen kommer slet ikke ind til babyen. Der vil altid være 37 grader inde ved baby, det regulere kroppen selv..... Og strålerne skader heller ikke barnet.

Så jo du må gerne ta sol....

Anmeld

8. januar 2010

mrsMary

Tag dig i agt for pigmentforandringer! Det kan blive rigtigt grimt....taler desværre af erfaring. Jeg har før tålt solen rigtigt godt, dvs. ikke blevet forbrændt, men i og efter første graviditet er det gået helt galt! Under selve graviditeten fik jeg en 'klovnemaske' - rund plet i panden, på hver kind, på hagen og et rigtigt flot overskæg af bare at være i lyset (ikke solbadning).....det tog så lige godt 6 år at udligne med dyre frugtsyre-behandlinger og hysterisk brug af faktor 60 hver dag. Er nu gravid med nummer 2 og frygter gentagelsen :-(

Det siges at pigmentforandringer kommer af solskader. Pladder, siger jeg bare....det er homonelt betinget. Og ikke engang arveligt.

Men men du kan jo være en af de heldige, som ikke får det. :-)

Anmeld

9. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Min læge og jordmoder sagde begge at jeg godt kunne tage sol op til 20. uge, da bebs ikke fylder så meget der... det er først når bebs bliver større og fylder maven ud, man skal stoppe, da stråler så rammer hårdere... (jeg tog dog aldrig i solarium, af bare skræk for pigmentforandringer!!!!!!!)

Men jeg tror der er mange forskellige meninger om det - det er op til dig, hvad du føler er bedst!

knus

Anmeld

9. januar 2010

Anne85

Hi hi... tak for alle de gode råd... men tror jeg overlever mit frygtlige udseende i det lille halve års tid der er endnu... tør squ ik andet

Anmeld

9. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Anne85 skriver:

Hi hi... tak for alle de gode råd... men tror jeg overlever mit frygtlige udseende i det lille halve års tid der er endnu... tør squ ik andet

Anmeld

9. januar 2010

Mum33

Ville aldrig gøre det. Hverken før eller efter graviditet. Sundhed før skønhed

Anmeld

9. januar 2010

Mette-Marie

I.E.K. skriver:

Ville aldrig gøre det. Hverken før eller efter graviditet. Sundhed før skønhed

Anmeld

9. januar 2010

Alína Hólm

du skader dit barn ved det!!!!! hvis vandet bliver varmt ligesom i solarium kan skade dit barn så meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.