Graviditet og solarium???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2010

Clement09

Jeg har også fået at vide det ikke skader med solarium, men evt. kunne du jo også lægge et håndklæde på maven mens du tager sol, det sagde min jordemor hvis man er bange for det sku skade.. men du bliver du selvfølgelig ikk brun på maven, hehe. Dengang jeg var gravid tog jeg ikke selv sol. Men det jo nok til en selv,.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2010

Tvilling

hej. Jeg har så hørt flere der synes der er møj hamerende ubehageligt at tage sol når man er gravid. Pga den høje varme.

K Mette

Anmeld

9. januar 2010

Liljesilas

Anne85 skriver:

Er der noge af jer der kender til forskningsresultater ang. sol uder graviditet???

Det er egentlig ikke fordi jeg plejer at tage sol, men de sidste par uger har jeg simpelthen fået så mange kommentarer om at jeg ligner et lig (det skal lige siges at jeg også er møg træt + har lav blodprocent hvilket jo ikke ligefrem hjælper på kuløren)... så overvejer da lidt om man lige skulle ta en tur eller to i sol... men kan slet ikk finde nogt info om hvorvidt man ved om det kan skade bebse (for så tror jeg godt jeg kan overleve mit blege fjæs)

Vil bare lige sige at jeg både har spurgt min læge, plus læst, at det over hovdedet ikke skader babyen på nogen måde - kun dig det skader, som det altid har gjort, og at du måske nemmer kan få pigment fejl...

Lægen understregede også at babyen ikke kunne mærke varmen i maven, ligemeget om du kogede i solen, fordi din krop søger for at babyen hele tiden har den samme temperatur ligegyldig hvad.

Så jeg tager  selv sol ind imellem

Anmeld

9. januar 2010

Anne85

anikaingibjorg skriver:

du skader dit barn ved det!!!!! hvis vandet bliver varmt ligesom i solarium kan skade dit barn så meget.

Okay... må jeg spørge hvor du har den information fra??

Anmeld

9. januar 2010

Mette - mor til Gustav og Marcus

Jeg har også fået af vide af læge og jordmor at det ikke skader barnet på nogle måder, da kroppen selv regulere forholdene så det passer til babyen. Men blev advaret om de skader det kunne tage på mig selv ( som alle jo efterhånden ved) og så er der risiko for pigment forandringer. jeg har selv været i sol nogle gange i graviditeten uden nogle problemer, kan dog ikke ligge der så længe som før jeg blev gravid da jeg fik der for varmt. og så må man ikke tage det flere gange om ugen

Anmeld

12. januar 2010

Alína Hólm

Anne85 skriver:

Okay... må jeg spørge hvor du har den information fra??

min morster ejer et solarium og hun sagde det.

Anmeld

13. januar 2010

LouiseNielsen

anikaingibjorg skriver:

min morster ejer et solarium og hun sagde det.

Men det er så løgn kan du hilse din moster og sige....

Spørger man både læge og Jm siger de at varmen fra solariet ikke på nogen måde ville kunne opvarme fostervandet. Det er godt beskyttet inde i maven, og vil forblive de 37 grader....

Og strålerne når heller ikke ind til babyen. Den eneste der kan ta skade af en tur i solariet er moren selv!

Anmeld

13. januar 2010

Ni-ko-li-ne

LouiseLarsen skriver:

Men det er så løgn kan du hilse din moster og sige....

Spørger man både læge og Jm siger de at varmen fra solariet ikke på nogen måde ville kunne opvarme fostervandet. Det er godt beskyttet inde i maven, og vil forblive de 37 grader....

Og strålerne når heller ikke ind til babyen. Den eneste der kan ta skade af en tur i solariet er moren selv!

nu kan man jo ikke slå alle over een kam. man kan sige at generelt er det sådan. Men hvis man tager sol, og bliver meget varm (hvilket nogle mennesker bliver), så vil kroppen også komme på overarbejde for at holde fostervandet på de 37 grader, og der vil være en risiko for at temperaturen stiger.

det er ubehageligt for bebs og for moderen. Barnet tager ikke direkte skade af det, men det er ubehageligt

Anmeld

13. januar 2010

LouiseNielsen

ka-ri-na skriver:

nu kan man jo ikke slå alle over een kam. man kan sige at generelt er det sådan. Men hvis man tager sol, og bliver meget varm (hvilket nogle mennesker bliver), så vil kroppen også komme på overarbejde for at holde fostervandet på de 37 grader, og der vil være en risiko for at temperaturen stiger.

det er ubehageligt for bebs og for moderen. Barnet tager ikke direkte skade af det, men det er ubehageligt

Kroppen er bygget sådan at uanset hvad så vil fostervandet forblive de 37 grader, hverken koldere eller varmere....

Og hvis det var ubehageligt for babyen at mor tager sol ville man jo høre det fra læge og Jm når man spørger.... Samt man ville kunne læse det på nettet!

Anmeld

13. januar 2010

Ni-ko-li-ne

LouiseLarsen skriver:

Kroppen er bygget sådan at uanset hvad så vil fostervandet forblive de 37 grader, hverken koldere eller varmere....

Og hvis det var ubehageligt for babyen at mor tager sol ville man jo høre det fra læge og Jm når man spørger.... Samt man ville kunne læse det på nettet!

okay, så det der står på nettet og det man hører fra een JM og een læge er lov? der findes faktisk andet info.... samt erfaringer som gravide har gjort sig:0)

jeg kan godt forstå du vælger at tro på disse "autoriteter", det er trods alt deres job og det de er kloge på. Men fakta er nu, at man godt kan blive overophedet, også som gravid og dette vil påvirke fostervandet. det er ikke sikkert det sker ofte, men man kan ikke forbægte at muligheden foreligger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.