Graviditet og solarium???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.383 visninger
41 svar
0 synes godt om
8. januar 2010

Anne85

Er der noge af jer der kender til forskningsresultater ang. sol uder graviditet???

Det er egentlig ikke fordi jeg plejer at tage sol, men de sidste par uger har jeg simpelthen fået så mange kommentarer om at jeg ligner et lig (det skal lige siges at jeg også er møg træt + har lav blodprocent hvilket jo ikke ligefrem hjælper på kuløren)... så overvejer da lidt om man lige skulle ta en tur eller to i sol... men kan slet ikk finde nogt info om hvorvidt man ved om det kan skade bebse (for så tror jeg godt jeg kan overleve mit blege fjæs)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

Valle81

Jeg tror umiddelbart ikke det skader bebse, men når du ligger der bliver der jo varmt, og det samme får bebsen det jo.

Men når folk kommer med deres dumme kommentarer om at du er bleg, så sig: Jamen jeg er gravid, og prioritere ikke lige solariet i denne tid:0)

Anmeld

8. januar 2010

Anne85

Hi hi... ja jeg plejer nu også bare at grine lidt af det  Synes også bare selv jeg ligner et lig  Men hva... ligner gerne lort i 9 måneder for bebsens skyld

Plejer ikke tage sol (jo måske en gang eller to i året)... plejer at hav en naturlig glød... men åh hvor er jeg bleg nu. Måske man istedet skulle få sin blodprocent tjekket igen og så gøre hvad man kan for at optimere optagelsen af jern tabletterne

Anmeld

8. januar 2010

NaFe

Du kan sagten tage solarie... Strålerne skader ikke dit barn, men det skader selvfølgelig dig, men det ved du vel alt om... Og man kan jo bare sætte blæser på så man ikke ligger og koger...

min jm anbefalede af jeg tog sol i stedet for a bruge make up da det skader mere.....

Anmeld

8. januar 2010

Anne85

Er det rigtigt... jeg tænker faktisk også at solarium må være mere skånsomt end fx selvbruner der er proppet med kemikalier...

Så du mener ikke strålene skader?? Det er mest det jeg frygter... for kan sagtens sætte en masse blæs på så jeg  (vi) ikke blir overophedet

Har faktisk også hørt om gravide hvis jordemoder anbefalede solarium mod voldsom uren hud

Anmeld

8. januar 2010

bette

det eneste jeg har hørt er at når man er gravid og tager sol kan man godt få nolge pigment forandringer som vist ikke bare lige forsvinder igen..

Anmeld

8. januar 2010

Anne85

Det kan jeg overleve  Er meget mørk i huden af natur (ja lige på nær nu åbenbart!!) og har på ingen måde en sart hud... er aldrig blevet forbrændt eller noget som helst...

Anmeld

8. januar 2010

NaFe

Anne85 skriver:

Er det rigtigt... jeg tænker faktisk også at solarium må være mere skånsomt end fx selvbruner der er proppet med kemikalier...

Så du mener ikke strålene skader?? Det er mest det jeg frygter... for kan sagtens sætte en masse blæs på så jeg  (vi) ikke blir overophedet

Har faktisk også hørt om gravide hvis jordemoder anbefalede solarium mod voldsom uren hud

ja men det siges os af det ikke skader bebs på nogen måde, kun dig selv, så det jo ikke det bedste i verden..

men jeg tog selv ca 1 gang om måneden, før jeg blev gravid var det 2-3 gange om ugen...hihi...

så vil mene du sagtes kan tage et par gange....

Anmeld

8. januar 2010

lollandpigen

Hejsa..

Må lige tilføje at jeg i min sidste gradivitet spurte min jordmor angående solarium og hun sagde at det ville hun bestemt ikke anbefale da babyen får det rigtigt varmt og er bestemt ikke godt for den lille i maven.

Om man vil vælge at tage imod det råd må jo være op til en selv....

De bedste hilsner om en god weekend til alle herfra.

Anmeld

8. januar 2010

A.

altså da jeg ventede mathinus både min læge og jdm har sagt at det er helt i orden med solarie det skader på ingen måde den lille det eneste er at man kan får pigment forandringer mvh agnieszka som synes ikke at du ser bleg eller ligner en lig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.