Nytårsaften menu....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2009

netdaddy

Indtil videre har vi kun fundet på et par forretter, som er

1) Hjemmelavede forårsruller
2) Hjemmelavet fiskesuppe

Hvad hovedretten og desserten kommer til at bestå af vides ikke endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2009

Pige2009

Vi skal have følgende...

Forret: Tunlagkage med hjemmebagte flútes

Hovedret: Oksemørbrad med ovnbagte rodfrugter, hasselbackkartofler, rødvinssauce og rødkålsalat med appelsiner

Dessert: Hjemmelavet chokoladeis med frisk frugt

Natmad: Hot dogs

Anmeld

22. december 2009

siw84

vi er en gruppe på 10 der spiser sammen og vi skal i alt have 8 retter (små):

app. tatar af højreb m/ vagtelæg, kapers og rugbrødscroutoner

1: Blinis m/ kaviar, hakket rødløg og creme fraiche

2: Hjemmerøget and på sprød vonton m/ gedeostfyld og hjemmesyltede agurkeparisenne og kapersvinagrette

3: Hummerbisque m/ tatar af hummer og tigerrejer

4: Helstegt højrebsfilet m/ skiver af stegt foie gras serveret m/ crouton af brioche, syltet rødbede og okseglase

5: Dampet torsk på kartoffeltimbale m/ smørglaseret spidskål og champagnefumé smagt til m. grovkornet sennnep

6: Æble tærte m/ hjemmelavet vanillieis

7: Kold chokoladesoufflé

knus siw 30+3

Anmeld

22. december 2009

siw84

siw84 skriver:

vi er en gruppe på 10 der spiser sammen og vi skal i alt have 8 retter (små):

app. tatar af højreb m/ vagtelæg, kapers og rugbrødscroutoner

1: Blinis m/ kaviar, hakket rødløg og creme fraiche

2: Hjemmerøget and på sprød vonton m/ gedeostfyld og hjemmesyltede agurkeparisenne og kapersvinagrette

3: Hummerbisque m/ tatar af hummer og tigerrejer

4: Helstegt højrebsfilet m/ skiver af stegt foie gras serveret m/ crouton af brioche, syltet rødbede og okseglase

5: Dampet torsk på kartoffeltimbale m/ smørglaseret spidskål og champagnefumé smagt til m. grovkornet sennnep

6: Æble tærte m/ hjemmelavet vanillieis

7: Kold chokoladesoufflé

knus siw 30+3

kæresten er kok derfor nogle af de fine ord...

Anmeld

22. december 2009

Stumpen

lonemus skriver:

Vi skal have:

Forret: Rejecocktail.

Hovedret: Indbagt mørbrad med salat, hvidløgsflutes og flødekartofler.

Dessert: Islagkage.

Tillykke med to-somheden

Indbagt mørbrad, hvordan laver du det??

Vores menu står på

torskeret

engelske bøffer, kartoffelskiver, whiskeysovs, grøntsager og hvidløgsflüte

desserten er ukendt og evt ikke eksisterende..

Anmeld

22. december 2009

otlitrom

Vi er 8 mennesker nytårsaften. Vi har delt menuen op, og jeg/vi står for desserten.

Den kommer til at bestå af hjemmelavet isroulade med nougat, abrikoscreme, friske frugter og lidt chokoladepynt. Det ku være en sommerfugl, et stjerneskud, en raket.. Jeg har ikke lavet dem endnu!

Ved at hovedretten kommer til at være en steg af en slags, bagte rodfrugter, hjemmelavede fritter og en fedtfattig sauce..

Forrettten er endnu ukendt.

Tilllykke med kærligheden.. Og så i denne skønne tid!

Anmeld

22. december 2009

linemus

Vi skal have pandekager med syltetøj, sirup, chokoladesovs osv. Men vi skal også bare være os 5, så vi laver børnenes livret

Anmeld

22. december 2009

Honningblomst

heaven skriver:

- kan virkelig virkelig anbefale den forret - det smager pissegodt rent ud sagt, og så er det meget let i det, synes jeg!!! særligt ovenpå alt juleræset......

hvad vil jeg vide?? jamen hvor gammel er han, hvor længe har det stået på, hvor har du mødt ham, hvad laver han, har han mødt børnene...........? osv osv.... og hvor er det super for dig

Jannie.

Den forret må jeg virkelig prøve...

Åh, hvor er du sød.. jeg er også helt oppe i skyerne....mærkeligt, skræmmende og helt fantastisk...

Jamen, jeg har kendt ham(ikke som kæreste) siden sep, går i min nye klasse på semi, så han læser også til pædagog.. han har ikke selv børn, men har mødt mine, men bare som en fra min studiegruppe, så de ved intet og der skal lige gået noget tid, skal lige være helt sikker. Vi har i morgen været kærester i en måned og det skulle slet, slet ikke have været, men det blev det bare med et brag....så fantastisk. Det der er "værst" eller var er at han er yngre end mig...en del faktisk, men det tænker jeg ikke over mere og gider heller ikke spekulere på.. så han bliver 25 år dagen efter jeg blev 35 år... men han er fanme nammenam....uhhmmmm...

Knus Eva...

Anmeld

22. december 2009

Mca<3

Eva skriver:

Den forret må jeg virkelig prøve...

Åh, hvor er du sød.. jeg er også helt oppe i skyerne....mærkeligt, skræmmende og helt fantastisk...

Jamen, jeg har kendt ham(ikke som kæreste) siden sep, går i min nye klasse på semi, så han læser også til pædagog.. han har ikke selv børn, men har mødt mine, men bare som en fra min studiegruppe, så de ved intet og der skal lige gået noget tid, skal lige være helt sikker. Vi har i morgen været kærester i en måned og det skulle slet, slet ikke have været, men det blev det bare med et brag....så fantastisk. Det der er "værst" eller var er at han er yngre end mig...en del faktisk, men det tænker jeg ikke over mere og gider heller ikke spekulere på.. så han bliver 25 år dagen efter jeg blev 35 år... men han er fanme nammenam....uhhmmmm...

Knus Eva...

Sådan tillykke og godt scoret af en gammel kvinde ..

Anmeld

22. december 2009

Honningblomst

Mammi ,,, skriver:

Sådan tillykke og godt scoret af en gammel kvinde ..

Tak.... og ja, en ung mand er nu ikke af vejen,....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.