Man ved at man er MOR når :

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Skæg tråd, men søde mødre, det er jo sådan i SKAL være:

* er tålmodig, altid samtaler anerkendende og aldrig bliver vred (på den forkerte måde)

* sætter en ære i at holde orden (ja, hun får det faktisk fysisk dårligt ved synet at rod eller nullermænd)

* altid kan se bunden af vasketøjskurven (vaskerummet er hendes kontor) 

* altid sætter sine egne behov til sidst (hvis hun da har nogen)

* altid laver sund og inspirerende mad (fra bunden og gerne sammen med børnene)

* går hjemme med sine børn, til de er minimum tre år (og nyder det)

* aldrig bliver stresset (for hun har styr på ALTING)

* undersøger nøje markedet for at finde de rigtige udstyrs-, tøj- og skomærker eller syr og strikker det selv

* benytter sine barsler til at gå til babysvømning, babyrytmik, babybio, babyyoga, babycoaching, babysalmesang, babyjogging, babycafé og babysitter også gerne andre baby’er (fordi hun er sprængfyldt med energi, selv trods meget lidt søvn).

* mener, at ligestilling er et fy-ord på niveau med karrierekvinde, take-away og tømmermænd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2009

Lullaby

Når man taler med sig selv i supermarkedet fordi man er vant til at ungerne er med.

Når man vælger tøj efter om man kan se gylp på den eller morgenmadsprodukter.

Anmeld

22. december 2009

mama09

JustAnotherName skriver:

Dette skrev jeg da jeg fik min første datter (Jer fra NS husker den sikkert)..

Jeg synes selv, at det er meget skægt, og vil da lige dele det med Jer herinde.

Kom gerne selv med flere forslag til "man ved man er mor NÅR......"

Man ved at man er MOR når :

¤ Man står og blander modermælkserstatning klokken *biiiiib* om natten…..

¤ Man står og er ved at tage sko på, og så opdager, at man stadig har en stofble hængende på skulderen…

¤ Telefonen ringer og man for en kort stund har forsøgt at besvare med babyalarmen…

¤ Man er alene i byen og står ved kassebåndet og skal betale for sine varer, og det eneste man kan finde, når man roder i sin taske og lommer, er sutter…

¤ Man kan få paniske svedperler på panden i de øjeblikke, hvor sutten til gengæld er pist-forsvundet...

¤ Bleers priser, facon og indhold er et samtale-emne på niveau med ”sikke ellers et vejr vi har for tiden”…

¤ Den kedelige tjans at lægge vasketøj sammen, pludselig er blevet lidt hyggeligere, fordi der er små stykker tøj i….

¤ Man egentlig havde lyst til at købe noget nyt til sig selv, men i stedet (igen) kommer hjem med en posefuld nyt til junior…

¤ Man sidder ved siden af en tændt babyalarm, som ikke siger det fjerneste, og siger ”ssh sshh – Jeg synes altså lige jeg kunne høre ham/hende” ....hvorefter man besøger barnets sovested for at tjekke efter…

¤ Man på daglig basis siger pruttelyde med munden…

¤ Man bærer den helt specielle duft ”eu-de-gylp”…

¤ Man tager sig selv i at sidde og rokke beroligende frem og tilbage (eller fra side til side) ...med OG uden barnet hos sig!

¤ Man har sover længe, når man "først" står op klokken 7:30

¤ Man skifter toneleje og roser barnet til skyerne blot ved lyden af en bøvs eller en prut...

¤ Man har brugt oceaner af tid på at få barnet til at falde i søvn, og kort tid efter igen savner det lille pus....

¤ Man pludselig har Uparfumerede, naturlige, anti-allergiske og miljøvenlige produkter stående i sit hjem.

gode du har fundet på..

Man ved man er mor : når man lyder som sin egen mor.

Anmeld

22. december 2009

Mca<3

Når man uden at tænke over det lige trykker en gang på hvert bryst for at mærke om de er ved at være spændte midt i gågaden

Anmeld

22. december 2009

Rasmine

RikkeØ skriver:

Skæg tråd, men søde mødre, det er jo sådan i SKAL være:

* er tålmodig, altid samtaler anerkendende og aldrig bliver vred (på den forkerte måde)

* sætter en ære i at holde orden (ja, hun får det faktisk fysisk dårligt ved synet at rod eller nullermænd)

* altid kan se bunden af vasketøjskurven (vaskerummet er hendes kontor) 

* altid sætter sine egne behov til sidst (hvis hun da har nogen)

* altid laver sund og inspirerende mad (fra bunden og gerne sammen med børnene)

* går hjemme med sine børn, til de er minimum tre år (og nyder det)

* aldrig bliver stresset (for hun har styr på ALTING)

* undersøger nøje markedet for at finde de rigtige udstyrs-, tøj- og skomærker eller syr og strikker det selv

* benytter sine barsler til at gå til babysvømning, babyrytmik, babybio, babyyoga, babycoaching, babysalmesang, babyjogging, babycafé og babysitter også gerne andre baby’er (fordi hun er sprængfyldt med energi, selv trods meget lidt søvn).

* mener, at ligestilling er et fy-ord på niveau med karrierekvinde, take-away og tømmermænd

Er det for sjov, eller...?

Kender ikke nogen som er sådan, incl. mig selv.

Anmeld

22. december 2009

Heidi.

Når man nynner med på de melodier babylegetøjet spiller.

Når man kan alle replikker i børnefilmene

Når man OSSE rokker stille og rolige med indkøbesvognen, til trods for at det KUN er varer der ligger i den.

Anmeld

22. december 2009

JustAnotherName

Når man blot få minutter inde i en samtale hører sig selv plapre løs om guldklumpen

Anmeld

22. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Mebach skriver:

Er det for sjov, eller...?

Kender ikke nogen som er sådan, incl. mig selv.

Ja ja ...bare rolig, det var for sjov

Anmeld

22. december 2009

frk Jensen

- Når ens startside på pcéren er Baby.dk

Knus og god jul til folket

Anmeld

22. december 2009

Barbamama

BetinaMørk skriver:

- Når ens startside på pcéren er Baby.dk

Knus og god jul til folket

ha ha ha lige nøjagtig hi hi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.