Maven der er faldet ned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.679 visninger
58 svar
0 synes godt om
17. december 2009

MorTilSnartFire <3

Hej.. Nu har jeg lige et spørgsmål, jeg håber jeg kan få svar på herinde

Jeg venter mig en dreng d.3 marts 2010 og der er jo lige lidt mindre end 11 uger til nu. Godt nok har jeg hørt drengemaver sidder længere nede end pigemaver, hvilket også er tilfældet her, men min mave er faldet ned, længere ned, altså "føde faldet" (Hvis man kan sige det sådan, allerede, altså sunket....

Min mor som er 5 gangs fødende (Godt nok med mig som den sidste) mener at det var meget tidligt. Hun mindes hendes mave først faldt mellem 4-6 uger inden fødslen gik igang ved hende..

Jeg var også oppe på sygehuset i søndags, da jeg troede jeg havde svangerskabsforgiftning - hvilket jeg heldigvis ikke havde, men der sagde hende jordmoderen/sygeplejesken der kiggede på mig, at hun syntes min mave var sunket (Og hun havde ikke set mig før) Hvor jeg sagde at det havde den været en god uge cirka og hun sagde jeg skulle holde øje med mine plukveer??

Men nu er jeg da blevet lidt bekymret.. Er det normalt den allerede sank/faldt i uge 28-29??? Eller er der noget jeg skal være bekymret for?

Jeg har bækkenløsning og mange plukveer om dagen, men flere om natten..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2009

MorTilSnartFire <3

Sabrina17 skriver:

Jeg venter mig en dreng d.3 marts 2010 og der er jo lige lidt mindre end 11 uger til nu. Godt nok har jeg hørt drengemaver sidder længere nede end pigemaver, hvilket også er tilfældet her, men min mave er faldet ned, længere ned, altså "føde faldet" (Hvis man kan sige det sådan, allerede, altså sunket....

Min mor som er 5 gangs fødende (Godt nok med mig som den sidste) mener at det var meget tidligt. Hun mindes hendes mave først faldt mellem 4-6 uger inden fødslen gik igang ved hende..

Jeg var også oppe på sygehuset i søndags, da jeg troede jeg havde svangerskabsforgiftning - hvilket jeg heldigvis ikke havde, men der sagde hende jordmoderen/sygeplejesken der kiggede på mig, at hun syntes min mave var sunket (Og hun havde ikke set mig før) Hvor jeg sagde at det havde den været en god uge cirka og hun sagde jeg skulle holde øje med mine plukveer??

Men nu er jeg da blevet lidt bekymret.. Er det normalt den allerede sank/faldt i uge 28-29??? Eller er der noget jeg skal være bekymret for?

Er der ingen der kan hjælpe på mit spørgsmål?

Anmeld

17. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

jeg tror det er forskelligt hvornår den synker, men som din mor siger nok mest set i uge 4-6, tror ikke du skal være nervøs, kun hvis dine plukveer bliver reglmæssige og gør ondt. syntes også min er sunket en smugle..

knus karina 32+2 som også venter en lille dreng

Anmeld

17. december 2009

MorTilSnartFire <3

karina22 skriver:

jeg tror det er forskelligt hvornår den synker, men som din mor siger nok mest set i uge 4-6, tror ikke du skal være nervøs, kun hvis dine plukveer bliver reglmæssige og gør ondt. syntes også min er sunket en smugle..

knus karina 32+2 som også venter en lille dreng

Tak for dit svar, søde Jeg synes ikke mine plukveer er regelmæssige.. Får nogle om natten, mellen 6-10 styk lige efter hinanden og det er hver nat i ca. 2 uger.. Dem om dagen kommer kun når jeg bevæger mig på en bestemt måde. Og så er jeg jo lidt i tvivl om han allerede har sat sig fast med hovedet, men regner med jordmoderen kan svare på det på mandag

Jeg er bare lidt nervøs for det kan forekomme, hvis man føder for tidligt

Knus

Anmeld

17. december 2009

MorTilSnartFire <3

Men jo, plukveerne om natten gør meget ondt. Det er sådan nogen hvor jeg rigtigt skal tænke over hvordan jeg lige skal trække vejret bedst

Anmeld

17. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

Sabrina17 skriver:

Tak for dit svar, søde Jeg synes ikke mine plukveer er regelmæssige.. Får nogle om natten, mellen 6-10 styk lige efter hinanden og det er hver nat i ca. 2 uger.. Dem om dagen kommer kun når jeg bevæger mig på en bestemt måde. Og så er jeg jo lidt i tvivl om han allerede har sat sig fast med hovedet, men regner med jordmoderen kan svare på det på mandag

Jeg er bare lidt nervøs for det kan forekomme, hvis man føder for tidligt

Knus

puha, har det på præsis samme måde som dig, men min er jeg 90% sikker på satte sig fast igår.. det gør av av og er ret ubehageligt.. jeg gik i fødsel i uge 32 med nichlas, så jeg er også pænt nervøs..

Anmeld

17. december 2009

MorTilSnartFire <3

karina22 skriver:

puha, har det på præsis samme måde som dig, men min er jeg 90% sikker på satte sig fast igår.. det gør av av og er ret ubehageligt.. jeg gik i fødsel i uge 32 med nichlas, så jeg er også pænt nervøs..

Pyyyyh, uge 32? Det var da tidligt! Hvor stor var han, det lille pus?

Jeg forstår godt du er nervøs da!

Ja, jeg læste jo med igår Jeg er i tvivl om ham her også har sat sig fast, det gør ondt nar han bevæger sig helt nede og giver sådan nogle "sus" helt ned, det føles næsten som omme ved numsen, hvis du forstår? Og så har han det med at jage hans lille fod helt hen under mine ribben og AV!! Det er helt oppe i siden under brysterne og det er da møg træls.. Men lidt sød, da jeg bare lige skal kilde lidt, så trækker han fodden tilbage til sig

Anmeld

17. december 2009

Karo

Sabrina17 skriver:

hmmmm.

Jeg kender ikke rigtigt til det med sunkede maver. Min mave syndes jeg hele tiden hang da jeg ventede min søn og denne gang hvor vi skal have en pige syndes jeg maven er præsic ens med hvordan den var sidst.

Hvis jeg var dig ville jeg tage det stille og roligt. Du kan hverken gøre fra eller til, og det er vigtigt for barnet at du ikke går og bekymrer dig. Selv tror jeg ikke på at hvorvidt om maven hænger eller ej har noget at sige om hvornår man går i fødsel.

Så mit råd er at lade være med at tænke for meget på det og så bare slappe af og pas på dig selv og dit lille barn.

Anmeld

17. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

Sabrina17 skriver:

Pyyyyh, uge 32? Det var da tidligt! Hvor stor var han, det lille pus?

Jeg forstår godt du er nervøs da!

Ja, jeg læste jo med igår Jeg er i tvivl om ham her også har sat sig fast, det gør ondt nar han bevæger sig helt nede og giver sådan nogle "sus" helt ned, det føles næsten som omme ved numsen, hvis du forstår? Og så har han det med at jage hans lille fod helt hen under mine ribben og AV!! Det er helt oppe i siden under brysterne og det er da møg træls.. Men lidt sød, da jeg bare lige skal kilde lidt, så trækker han fodden tilbage til sig

hehe hvor sødt med hans fod... sådan som du beskriver det med hovedet, sådan havde jeg det da han lå med hovedet dernede men ikke stod fast, han pressede vildt meget nedaf, så måske han presser godt til eller har sat sig fast

jeg fødte ikke i uge 32. havde rigtig kræftige veer,kom på sygehuset og fik afvide at jeg var ved at føde. så gik det stærkt da jeg ikke var længere henne.. jeg fik noget anti vee drop, det modsatte af hvad man får når man bliver sat igang og veerne stoppede med det samme.. så var jeg indlagt i en uge, for hvis det sku gå igang igen,men det gjorde det ikke og jeg fødte i uge 37.. der vejede han 2790g, så en lille en..

Anmeld

17. december 2009

Momster89

Min mave sank dagen før jeg fødte, hvilket jeg gjorde i uge 35+5, så jeg ville være ekstra opmærksom, men hvad jeg ved er det meget forskelligt hvornår den synker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.