Er det sippet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2009

N&J

Altså sippet ved jeg ikke om du er, men lidt forskelsbehandling er der måske i det, dem man går på skole med har man da et venskabelig forhold til, jeg ville da blive overlykkelig hvis "min kæreste" ville vise den lille frem til de mennesker han omgås med på et daglig basis. Jeg syntes det ville være en super god ide at tage med og så lade dem se det lille vidunder, ligesom du jo rigtig gerne vil vise den lille frem til alle veninderne, som du jo godt nok skriver gerne kommer forbi, men ærligt så ville jeg da gerne se en af mine klassekammeraters nye lille vidunder, men havde jeg ikke mødt hans kæreste, så var jeg nok ikke mødt op hjemme ved dem, ligesom arbejdskollagerne nok heller ikke var mødt op.. jeg kan slet ikke se problemet i det.. sorry.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2009

Ranarupta

Er du en sippe?

Hm, nej, det synes jeg faktisk ikke. 

Jeg vil heller ikke have, at min nyfødte skal på rundtur i folks arme og dikkedikkes.

Men jeg vil samtidigt heller ikke have, at mit barn ikke kan komme til andre end mig og kæresten. 
Jeg er godt klar over, at jeg her i indlægget trækker grænserne skarpt op - men det er den der med at overdrivelse fremmer forståelsen.

Jeg har en meget god veninde, der har et barn på 1,5 år. Jeg har holdt barnet en gang og til barnedåben gik hun rundt med barnet hele tiden. For at skåne barnet for for mange indtryk.
Jeg kan godt forstå, at barnet skal skånes, men kun i en vis grad.
Ellers tror jeg, at barnet bliver genert og utryg ved andre mennesker.

Men altså i starten holder jeg også barnet hjemme fra dikkedikkende hænder.

Desuden mener jeg, at man som den, der ser det lille barn, skal spørge forældrene pænt, om man må røre/ae/kigge osv.

/Karina - der heller ikke fatter folks "ubluhed", når de lige skal ae maven! 

Anmeld

16. december 2009

Pernille Sand Jensen

Jeg ville da bare selv tage med. Jeg har begge gange været ude og vise vores børn frem på min mands arbejde. Jeg er kommet derud og så har han sendt en mail til alle hans kollegaer om, at nu kunne de komme ud i receptionen og se det lille vidunder. Det har fungeret fint. Der har ikke været nogen, der har holdt dem. De har kigget og rørt ved dem.

Derimod har jeg aldrig været ude på mit arbejde og vise dem frem. Der er jeg nok lidt sippet. Jeg arbejder med udviklingshæmmede med en psykiatrisk overbygning. Jeg ville ikke udsætte mine børn for, hvad der kan ske sådan et sted, samtidig med at beboerne utrolig gerne vil holde de børn, der har været på besøg. Beboerne har ikke den bedste hygiejne. Så der har mine kollegaer fået at vide, at de var hjertelig velkommen hjemme hos os. Jeg har kun mødt fuld forståelse fra mine kollegaer.

Anmeld

16. december 2009

NaFe

sippet ved jeg ikke...men egoistisk syntes jeg lidt. Det da ikke dit barn...men JERES barn.

Selvfølgelig skal han da have lov a vise sin guldklump frem for alle de tøser han går i skole med. Men du kan jo selvfølgelig også bare tage med selv, det syntes jeg da er fair nok.... Syntes tit Mødre bestemmer for meget, og mændene bare er i baggrunde og affinder sig med hvad mutter lige siger man skal og ikke skal..det sku ikke fair... Tænk lidt på din mand også....

Anmeld

16. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Sippet er måske det forkerte ord, at bruge. Selvfølgelig kan jeg godt forstå, at din mand vil vise jeres vidunder frem og det skal du da bare være glad for.

Du behøver jo ikke ligefrem. at lade dem holde ham. Din mand kan jo bare sige - "nok se, men ikke røre" og det er jeg sikker på, at de respektere. Så afsted med jer og vis stolt jeres søn frem.

Anmeld

16. december 2009

Diana...

Feluca09 skriver:

sippet ved jeg ikke...men egoistisk syntes jeg lidt. Det da ikke dit barn...men JERES barn.

Selvfølgelig skal han da have lov a vise sin guldklump frem for alle de tøser han går i skole med. Men du kan jo selvfølgelig også bare tage med selv, det syntes jeg da er fair nok.... Syntes tit Mødre bestemmer for meget, og mændene bare er i baggrunde og affinder sig med hvad mutter lige siger man skal og ikke skal..det sku ikke fair... Tænk lidt på din mand også....

Så enig.

Anmeld

16. december 2009

Barbamama

LouiseLarsen skriver:

Hejsa Piger!

Nu må jeg lige høre.... Min svigermor syntes vist jeg er en sipppe!

Min kæreste går jo i skole, han er ved at læse til pædagog. Og der er rigtig mange piger i hans klasse. Og de mener så at når jeg har født, så skal min kæreste ta Maathias med i skole så de kan se ham og nusse om ham... Der siger mor her jo så NEJ!

Skisme ikke om han skal med derop og kigges på af 35 hoveder, hvorefter den ene så vil holde ham, også vil den anden! De må hellere end gerne se ham, men så må de komme herhjem...

Vist både min kæreste og svigermor mener at det er sippet. Men seriøst det er da lige til at gøre sådan en lille str forvirrret!

Kram

Nej jeg synes ikke du er sippet. Vi har alle forskellige grænser for hvad vi vil sætte vores børn igennem. Personligt ville jeg ikke have noget imod det. De fleste plejer at være gode til ikke at "overfalde" barnet når der er mange der gerne vil se. Men lyt til dig selv og hvis du har det dårligt med det skal din kæreste jo ikke have ham med

Anmeld

17. december 2009

Bondepigen

Altså...jeg kan da godt forstå din kæreste er stolt og gerne vil vise bebsen frem, men jeg synes bestemt ikke du er sippet.

Jeg ville heller ikke bryde mig om, at et så nyt lille menneske pludselig skulle forholde sig til 35 nye ansigter på én gang. Det er ikke de voksnes lyster og behov der skal stilles, men det lille barns!!!

Anmeld

17. december 2009

wamse

Feluca09 skriver:

Er helt enig med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.