Mumto3 skriver:
Hov, nej undskyld!!! Jeg læste lige dit indlæg igen og jeg har vist misforstået noget!!! Du skriver om morgen ELLER om aften, jeg havde læst det som en OG. Det gør i mine øjne en kæmpe forskel! -og så skriver du heller ikke at det er sådan I gør der hjemme. Det må du undkylde!!
-Sådan kan det gå, når man lige hurtiglæser en tekst, med 3 små børn om benene.....
Jeg har også været hjemme med mit første barn i 18 måneder, men der var næsten ikke noget fjernynet. Og mest fordi han ikke ville se mere end 30sek. Ellers synes jeg virkeligt, at det ville have været dejligt, at jeg kunne være nogle få minuter i fred og ro uden at have ham hængende! Jeg synes, at det nogle gange er lidt nemmere med flere børn end med kun en. Dengang, jeg tror da han blev 12 måneder indtil næsten nu, kunne han ikke rigtigt underholde sig selv og har været efter mig hele tiden. Og nogle gange kunne det blive for meget og lidt fjernsynet ville have været dejligt, så jeg kunne for eksempel tisse i fred... hehe... Det er nu (han er 22 måneder) han startede at bruge lidt tid med legetøj uden at søge mig konstant. Men nu har jeg også fået nr.2 og jeg tror, at det har en betydning. Så er mor ikke længere så spændende... jeg ved det ikke, måske. Men jeg kan se, at nu da han kan bruge lidt tid med hans racebiler og med andre små ting er det ikke såååå svært. Jeg tænder fjernsynet måske en halv time om morgenen, mens jeg giver ham tøj på. Og nogle gange tænder jeg også lidt om aftenen, men jeg slukker hurtigt igen, for han ikke sidder og ser. Han vil hellere være ude i køkkenet sammen med far og lave aftensmaden og så sidder jeg i stuen og ammer. Så ingen grund til at have TV kørende.
Jeg har set, at problemet kommer når man er hjemme og man ikke er så aktiv med børn. I stedet for at finde aktiviteter for dem, finde noget spændende at lave sammen, eller overraske dem med noget småt, så tænder de fjersynet og det kører fra morgen til aftenen. Det kunne jeg aldrig tillade mig at gøre!!! Og helt ærlig, det mener jeg med computer spil også. Det er sjovt, at der er nogle som siger nej til TV til børnene men de sidder hele aftenen foran computeren!!! Jeg synes også, at det skal begrænses...
Anmeld