At se fjernsyn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2009

Janep

jeg syndes det er helt ok at børn ser tv. så længe de ikk sider der fra de kommer hjem til de går i seng
tror os sagtens de kan lære noget af at se tv

min datter er 1½ og ser ikk tv. ikk fordi hun ikk må men hun er bare ikk intreseret i det endnu. men når det engang kommer får hun os lov til at se det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

Mor til Frederic og Freya

Vi har en dreng som er under 1 år og han elsker at se fjernsyn.

Jeg læste i et blad, mens jeg var gravid, at det er lærerigt at lade små børn se fjernsyn, men jeg er alligevel i tvivl.

Han ser jo ikke fjernsyn heletiden, men han ser det mens jeg vasker op eller gør rent.

Hva mener i??

har stemt blankt...

Her kan der gå dage mellem Frederic ser fjernsyn, han er 15 mdr.

I weekender: når han bliver træt om formiddagen, kan ham og jeg godt sidde med en dyne, nusseklude og en sut og se tegnefilm i 10-15 min - så er han frisk igen. Også efter hans middagslur, skal vi lige sidde som om formiddagen. Ren hygge at sidde og hygge sådan...

Formel 1 er det eneste han gider se i mere end de 10-15 han ser i weekender...

Hvis vi tænder det i hverdagene, går han selv hen til fjernsynet og slukker på sluk knappen. Ikke om han gider se det.

Så tænder han selv for musik ( radiokanal) eller for cd'en og danser lidt inden han så leger videre...

Det siges også at tv, playstation's o.lign bør slukkes 1 time før sengetid... Så deres hjerne lige når at 'køle ned' og bearbejde de indtryk mm.

Anmeld

9. december 2009

Ansemusen

Jeg har også sagt ja, men mener dog ikke det skal være ret meget når de er små, og der skal være streng kontrol med HVAD de ser! Men mens man skal have noget fra hånden er det jo en nødvendighed indimellem!

Anmeld

9. december 2009

Mira0911

Julie kan sidde og se fjernsyn sammen med sin far evigheder... Sidde og skrald grine, over alle farver, bevægelser og lyde...

Så synes det er helt i orden at ens barn se fjernsyn... Hvorfor skulle de ikke må det? Sundhedsplejersken, kan måske give en bedre konkret svar....

Anmeld

10. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka er lidt over 2 år. Han er en dreng med krudt i røven og sidder ikke stille i vuggestuen. Han har brug for, at koble af når han kommer hjem og sidder gerne og slapper af med tegnefilm. Jeg synes, at det er helt ok - alt ting med måde

Lina er 8 1/2 mdr og hun ser også lidt tegnefilm sammen med sin storebror

Anmeld

10. december 2009

LouiseNielsen

Nicklas er 2½ år, og han får altid lov til at sidde i sin egen verden og se fjernsyn når han kommer hjem om eftermiddagen.... Så herhjemme står den på postmand per eller brandmand sam fra 15.00 til 17.00 ca. Dog ser han det ikke uafbrudt to timer, han løber og leger osv mens.... Efter spisetid ved han at så er det slut, så er fjernsynet mor og fars.

Jeg kan tydeligt høre på hans tale at han ser fjernsyn, han udvikler sig utrolig meget på det område.... Jeg er lidt imod alle de børneprogrammer hvor der ikke bliver talt ordenligt, fx bamse og kylling, hvor de ikke udtaler tingene som man skal osv, for jeg syntes ikke børn skal lære at tale forkert.... Derfor tænker jeg over hvad jeg lader Nicklas se...

Mvh Louise 22+5 (Med en dreng i maven)

Anmeld

10. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

LouiseLarsen skriver:

Nicklas er 2½ år, og han får altid lov til at sidde i sin egen verden og se fjernsyn når han kommer hjem om eftermiddagen.... Så herhjemme står den på postmand per eller brandmand sam fra 15.00 til 17.00 ca. Dog ser han det ikke uafbrudt to timer, han løber og leger osv mens.... Efter spisetid ved han at så er det slut, så er fjernsynet mor og fars.

Jeg kan tydeligt høre på hans tale at han ser fjernsyn, han udvikler sig utrolig meget på det område.... Jeg er lidt imod alle de børneprogrammer hvor der ikke bliver talt ordenligt, fx bamse og kylling, hvor de ikke udtaler tingene som man skal osv, for jeg syntes ikke børn skal lære at tale forkert.... Derfor tænker jeg over hvad jeg lader Nicklas se...

Mvh Louise 22+5 (Med en dreng i maven)

sjovt du skriver det, har lige købt en film til min nichlas med bamse og kylling. de taler simpelthen så dårligt, feks bamse siger til kylling, ( du har ikke noget deroppe (hovedet) du er jo blød i bolden, du har ikke noget at tænke med som mig) og det bliver sagt filmen igennem. og ja som du siger, den måde han taler på, det er bare det rene baby sprog.

knus karina 31+2 også med en dreng i mavsen..

Anmeld

10. december 2009

LouiseNielsen

karina22 skriver:

sjovt du skriver det, har lige købt en film til min nichlas med bamse og kylling. de taler simpelthen så dårligt, feks bamse siger til kylling, ( du har ikke noget deroppe (hovedet) du er jo blød i bolden, du har ikke noget at tænke med som mig) og det bliver sagt filmen igennem. og ja som du siger, den måde han taler på, det er bare det rene baby sprog.

knus karina 31+2 også med en dreng i mavsen..

Lige præcis.... De taler baby sprog, og jeg syntes det er så forkert!! Jeg mener at skal Nicklas se tv, så skal det være noget der giver mening og noget han kan lære noget af..... Jeg syntes at Fx postmand Per og Brandmand Sam har mange gode fortællinger, de taler ordenligt og giver børn et normalt syn på tingene!

Så måske du kunne købe sådan en film til din søn i stedet for, de er rigtig gode....

Anmeld

10. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

LouiseLarsen skriver:

Lige præcis.... De taler baby sprog, og jeg syntes det er så forkert!! Jeg mener at skal Nicklas se tv, så skal det være noget der giver mening og noget han kan lære noget af..... Jeg syntes at Fx postmand Per og Brandmand Sam har mange gode fortællinger, de taler ordenligt og giver børn et normalt syn på tingene!

Så måske du kunne købe sådan en film til din søn i stedet for, de er rigtig gode....

han har en masse af de film skulle bare lige prøve bamse og kylling da det jo var noget jeg så som lille, men kan ikke huske de talte sådan, tror dog ikke min nichlas lægger vildt meget mærke til det endnu da han kun er 1½ år..

Anmeld

10. december 2009

LouiseNielsen

karina22 skriver:

han har en masse af de film skulle bare lige prøve bamse og kylling da det jo var noget jeg så som lille, men kan ikke huske de talte sådan, tror dog ikke min nichlas lægger vildt meget mærke til det endnu da han kun er 1½ år..

Neeej endnu gør han nok ikke. Men Vore søn begyndte at tale så småt da han var omkring den alder og de lære jo at tale ud fra det de høre, så herhjemme er bamse og kylling og andre børnefilm med underlig talemåde bandlyst...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.