Risikotal NF ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2009

Mor til Frederic og Freya

Tror ikke du skal bekymre dig...

Til vores nakkefoldsscanning 3 marts '08 var tallet 1: 15972 og der var jeg 28 år.

Hængte mig ikke i tallet, for mig var det bare et tal - han ville være lige elsket uanset om han blev hjerneskadet, mangled et ben, eller sund og rask...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2009

Ranarupta

Er tallet fra scanningen eller doubletesten?

Vi fik at vide, at det så fint ud til scanningen og afventer brev m svar på doubletesten... 

Anmeld

13. december 2009

Svenne

Ranarupta skriver:

Er tallet fra scanningen eller doubletesten?

Vi fik at vide, at det så fint ud til scanningen og afventer brev m svar på doubletesten... 

Begge dele så vidt jeg har forstået.. Både scanningen, doubletesten, alderen og vægten regnes med i risikotallet..

Anmeld

13. december 2009

smokin

marikka skriver:

Er der forskel på hvordan tallene er? For mine er godt nok høje egentlig. 1:38.633 og 1:21.787 ? Tænker bare i snakker under 10.000

Hej

Dit tal er ganske normalt, jeg fik ligeledes et tal der hed 27872 så det er jo bare en superbaby der kommer 

Hvis du er nervøs så tal med din jordmoder om det næste gang, så forklarer hun gerne.

Kærlig hilsen

Zette

14+5

Anmeld

13. december 2009

smokin

Svenne skriver:

Begge dele så vidt jeg har forstået.. Både scanningen, doubletesten, alderen og vægten regnes med i risikotallet..

De bruger både tal samt tallet de måler på nakkefolden (det tal som skal være max 3, mit var 1,8 - altså det er hvor meget væske der er i nakkefolden) 

Sammen regner den en brøk ud (to tal) hvor det ene skal være over 300. 

Anmeld

13. december 2009

smokin

Ayasmor skriver:

jeg fødte for lige knap et år siden, og til min nf fik jeg slet ikke noget tal. Fik bare at vide at det så rigtig godt ud. Hende der scannede fortalte at hun helst undlod at give noget tal, men kun sagde hvis det så rigtig godt ud, eller hvis det lå i den helt lave ende, netop for ikke at risikere at forældrerne blev nervøse over et tal, der var rigtig godt, men lavere end andre folk der havde kendt, eller hørt om..

rigtig god idé - jeg var nervøs den første uge efter fordi andre havde så lave tal - så jeg troede mine var urealistiske. 

Anmeld

13. december 2009

Ranarupta

Zette skriver:

De bruger både tal samt tallet de måler på nakkefolden ( det tal som skal være max 3, mit var 1,8 - altså det er hvor meget væske der er i nakkefolden) 

Sammen regner den en brøk ud (to tal) hvor det ene skal være over 300. 

Så vidt jeg kunne se på skærmen, så var vores tal 1,3 og 1,5 - hun målte 3-4 gange, og de var de tal, der kom... Så det tegner jo godt indtil videre...

Anmeld

13. december 2009

smokin

Ranarupta skriver:

Så vidt jeg kunne se på skærmen, så var vores tal 1,3 og 1,5 - hun målte 3-4 gange, og de var de tal, der kom... Så det tegner jo godt indtil videre...

Ja det er da et smukt tal. Mit var så lidt højere, men han sagde at hjernen var perfekt og smuk. Og så tog han et lyddiagram med blodgennemstrømning (hvor det lyder som om du hører hjertelyd) og sagde at med den lyd kunne vores baby umuligt have down syndrome. Så alt i alt er jeg meget lykkelig og tryg - selvom jeg ikke forstod halvdelen af hvad han sagde - der var en sprogbarriere. Jeg fangede heldigvis det vigtigste og han var god til at skære ud i pap de forskellige og vigtige tal. Og så er det jo altid dejligt at se på bebse. 

Tillykke med dit fine tal

Anmeld

13. december 2009

MorTilSnartFire <3

Jeg er 18 år og mine tal sagde 1: 13.098... Fik at vide at det var super flot, men at hun syntes Lillemandens nakkefold var noget bredt, den var på 2,3... Men han ser sund og rask ud og vi glæder os til han kommer

Men jeg har også hørt jo ældre man er jo være KAN tallene være..

Knus Sabrina 28+4

Anmeld

13. december 2009

vappepigen

Jeg skal til scanning imorgen.....bliver spændene....er 29 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.