Risikotal NF ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.808 visninger
41 svar
0 synes godt om
7. december 2009

Svenne

Jeg vil lige høre, hvornår et risikotal til NF-scanning er lavt? Jeg fik at vide, at mit var fint 1:4900 - men jeg kan se herinde, at mange af jer har risikotal, der er meget højere. Så nu bliver jeg helt nervøs.
Jeg er i uge 19 og skal snart til MD-scanning, og jeg er simpelthen så bange for, at der skal være et eller andet galt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2009

Henri84

Mit var kun 1:337...

Anmeld

7. december 2009

LinLin

Da jeg blev scannet for over 3½ år siden fik jeg slet ingen tal! Fik bare at vide risikoen var "lav"

Anmeld

7. december 2009

Henri84

Nåeh jo, og det er først når det er 1:300 eller lavere de betragter det som høj risiko og man bliver tilbudt flere prøver

Anmeld

7. december 2009

lululupo

Blev scannet idag, og blev fortalt at det var under 300 også..........

Anmeld

7. december 2009

Pige2009

Blev scannet idag, og blev fortalt at det var under 300 også..........

Du mener vel over 300?  Jo højere tal, desto bedre...

Anmeld

8. december 2009

signe117

Jeg fik også at vide, at det først er under 3-400 man vurderer, om der skal foretages yderligere undersøgelser.

Desuden er det nogle helt andre ting (kromosomfejl som feks down-syndrom) som risiko-tallene fra NF fortæller om, end de konkrete, fysiske misdannelser man kigger efter ved den næste scanning. Der er vist ikke umiddelbart nogen sammenhæng mellem de to scanninger...

Tror bestemt ikke du skal være bekymret - bare glæd dig til at du snart skal se den lille svømme rundt derinde igen! 

Anmeld

8. december 2009

RumlesMor

Du har fine tal...

Først hvis du lå under 1:300 vil de overveje ekstra undersøgelser, så du ligger rigtig fint  Som de andre siger, der er ingen grund til bekrymring.

Anmeld

8. december 2009

H+S Skjolgborg.

Ejjj det er da et flot/ fint nok tal..

Mit sagde kun 1:2348 kun

den skal bare være over 1:300

Mvh Henriette 38+1 så kom dog ud.....

Anmeld

8. december 2009

Lone Jakobsen

jeg fik heller ikke noget tal, fik bare et brev med besked om at det så fint ud.

forresten er det jo først de sidste 5 år at man er blevet tilbudt nf scanning.....så før det måtte man vente helt til md

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.