navngivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2009

jillkolsbjerg

Tjuhl skriver:

jamen det er fint at det for dig er sådan, men i min verden er det helt anderledes.

ikke for noget, men hvorfor tage sådan på vej, du har da aldeles ingenting at blive såååå fornærmet over - for sådan virke det. Nu er det altså ikke personlig myntet på DIG eller nogen. Så tag da lige og find julehumøret frem istedet hva,-) Det andet kan slet ikke betale sig. Kan være jeg tager fejl af dig, men ikke for noget så virker du altså lidt kort for hovedet ....no effence;-) Og det ikke virker altså ikke somom du synes det er okay at have en anden holdning til tingene.....end lige den du har, hvilket jeg overhovedet ikke forstår....jeg deltager i debat med smil.....men gør du også det? 

knus jill

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2009

Mussen2

Fejl

Anmeld

1. december 2009

jillkolsbjerg

mos skriver:

Vi er heller ikke meget kristne, vil faktisk sige meget lidt...men vi valgte at lade hende døbe, jeg synes ikke det "skader noget" at bede gud om at passe på hende. Det er en flot tanke for mig.

/Rikke

Nej det lyder da bestemt som en dejlig og hyggelig gestus;-) Og så kan barnet jo vælge selv om det fortsat vil være medlem af folkekirke når han/hun er gammel nok til selv at bestemme;-) Hos os er det gjort omvendt...der er jo fordele og ulemper ved alt;-) om ikke andet har vi i hvert fald frihed til selv at vælge uanset hvilken rækkefølge vi vælger;-) Og derfor er det et dejligt frit land vi lever i, hvilket vi mange gange glemmer at sætte pris på;-)

knus jill

Anmeld

1. december 2009

N&J

Altså Nikita er døbt fordi da jeg troede jeg skulle miste hende lovede mig selv at gøre alt hvad der stod i min magt for at det ikke skulle ske, så jeg bad til de højere magter, og idet jeg både tror på skæbnen, det åndelige, Gud (altså for mig er det den samme Gud/åndelige væsen i alle religionerne) ja alt hvad jeg kunne komme i tanke om, så blev hun døbt, og har jeg mulighed for at velsigne hende på en anden måde så gør jeg også det.. jeg har min egen version af tro.. og er så også konfirmeret, dog valgte jeg ikke at sige ja, som vi ellers skulle, da jeg ikke vidste hvad jeg egentlig troede på dengang..

Men jeg forstår så slet ikke jer der siger at i rent faktisk vil blive skuffet over hvis jeres børn går hen og bliver religiøse, altså med al sandsynlighed har et par af dem brug for et ståsted og håb, hvis religion eller en forening kan give dem det hvorfor er det så en skuffelse.. vil I også blive skuffet hvis det stemmer fuldstændig modsat jer eller vælger en udd./levevej langt fra jeres egne ideer om hvad et godt liv er.. altså undskyld - men det forstår jeg slet ikke.. min datter skal have muligheden for at udforske det hun vil, ellers vil jeg næppe føle mig som en bedre forældre end de der bliver skuffet over at deres søn eller datter har "valgt" at være homoseksuel.. og ja det kan godt sammenlignes i min verden.. 

Og nej dette er ikke ment som et surt indlæg, forstår det virkelig bare ikke 

Anmeld

1. december 2009

jillkolsbjerg

NikitasMoar skriver:

Altså Nikita er døbt fordi da jeg troede jeg skulle miste hende lovede mig selv at gøre alt hvad der stod i min magt for at det ikke skulle ske, så jeg bad til de højere magter, og idet jeg både tror på skæbnen, det åndelige, Gud (altså for mig er det den samme Gud/åndelige væsen i alle religionerne) ja alt hvad jeg kunne komme i tanke om, så blev hun døbt, og har jeg mulighed for at velsigne hende på en anden måde så gør jeg også det.. jeg har min egen version af tro.. og er så også konfirmeret, dog valgte jeg ikke at sige ja, som vi ellers skulle, da jeg ikke vidste hvad jeg egentlig troede på dengang..

Men jeg forstår så slet ikke jer der siger at i rent faktisk vil blive skuffet over hvis jeres børn går hen og bliver religiøse, altså med al sandsynlighed har et par af dem brug for et ståsted og håb, hvis religion eller en forening kan give dem det hvorfor er det så en skuffelse.. vil I også blive skuffet hvis det stemmer fuldstændig modsat jer eller vælger en udd./levevej langt fra jeres egne ideer om hvad et godt liv er.. altså undskyld - men det forstår jeg slet ikke.. min datter skal have muligheden for at udforske det hun vil, ellers vil jeg næppe føle mig som en bedre forældre end de der bliver skuffet over at deres søn eller datter har "valgt" at være homoseksuel.. og ja det kan godt sammenlignes i min verden.. 

Og nej dette er ikke ment som et surt indlæg, forstår det virkelig bare ikke 

Jeg kan kun give dig ret!;-) Vi har alle et valg og der er ikke noget valg der er bedre end det andet hvis man virkelig står indefor og tror på at man har valgt er det rigtige...no matter what other people say;-) børnene har jo et valg uanset og det går den ene eller anden vej;-).....men indtil de er gamle og erfaren nok...så er det vel os som forældre der tager valget for dem ( det valg VI mener er det rigtige )....so there you go....er fuldstændig enig med dig;-)

Knus jill......som nyder 1.dec.....elsker julen...( som så mange andre ) kristen eller ikke kristen...smiler;-) 

Anmeld

1. december 2009

N&J

jillkolsbjerg skriver:

Jeg kan kun give dig ret!;-) Vi har alle et valg og der er ikke noget valg der er bedre end det andet hvis man virkelig står indefor og tror på at man har valgt er det rigtige...no matter what other people say;-) børnene har jo et valg uanset og det går den ene eller anden vej;-).....men indtil de er gamle og erfaren nok...så er det vel os som forældre der tager valget for dem ( det valg VI mener er det rigtige )....so there you go....er fuldstændig enig med dig;-)

Knus jill......som nyder 1.dec.....elsker julen...( som så mange andre ) kristen eller ikke kristen...smiler;-) 

er da glad for at der er mindst en der forstår hvad jeg mener.. 

Tror nemlig jeg får bøllebank lige om lidt..  ej just kidding

Anmeld

1. december 2009

jillkolsbjerg

NikitasMoar skriver:

er da glad for at der er mindst en der forstår hvad jeg mener.. 

Tror nemlig jeg får bøllebank lige om lidt..  ej just kidding

Griner.....ja kan kun sige at jeg har meget svært ved at tage alvorligt hvis folk bliver stødt eller fornærmet over en lille debat;-) Vi er vel voksne mennesker......der er jo intet her der er direkte personligt;-) Man vælger jo selv hvor personligt man vil tage det....hehe, men det kan ikke betale sig..;-)

knus jill

Anmeld

1. december 2009

oo

ikke for noget, men hvorfor tage sådan på vej, du har da aldeles ingenting at blive såååå fornærmet over - for sådan virke det. Nu er det altså ikke personlig myntet på DIG eller nogen. Så tag da lige og find julehumøret frem istedet hva,-) Det andet kan slet ikke betale sig. Kan være jeg tager fejl af dig, men ikke for noget så virker du altså lidt kort for hovedet ....no effence;-) Og det ikke virker altså ikke somom du synes det er okay at have en anden holdning til tingene.....end lige den du har, hvilket jeg overhovedet ikke forstår....jeg deltager i debat med smil.....men gør du også det? 

knus jill

jeg er for det første slet ikke fornærmet, jeg syntes blot ikke at denne debat var interessant overhovedet og derfor gad jeg ikke begynde at forklare mig overfor dig efter du havde læst mit første indlæg helt forkert. det er meget muligt du oplever mig som kort for hovedet, men jeg har netop fået min menstruation efter 6. IUI behandling, og jeg har det derfor temmelig skidt både fysisk og psykisk. Endnu en grund til at jeg valgte at afslutte debatten da jeg gjorde, for jeg har ikke overskud til at deltage ordentligt. Måske kunne du overveje at alle ikke er i hopla og julehumør fordi du selv er det, og respektere når folk afslutter en debat - og hvis det er "kort for hovedet" er der nok en grund til dette også!

Anmeld

1. december 2009

oo

jeg syntes desuden det er unfair at sige, at "nu får man nok bøllebank" for sin holdning af os der vælger at navngive vores børn, idet jeg ikke på noget tidspunkt i denne debat har givet nogen bøllebank - tværtimod forsøger jeg flere gange at melde mig ud af debatten, hvorefter Jill fortsætter med at jagte mig. hvilket er spøjst, da jeg absolut ikke var den første (eller den sidste) i debatten, der gav udtryk for at være imod dåb og konfirmation.

Anmeld

1. december 2009

N&J

Tjuhl skriver:

jeg syntes desuden det er unfair at sige, at "nu får man nok bøllebank" for sin holdning af os der vælger at navngive vores børn, idet jeg ikke på noget tidspunkt i denne debat har givet nogen bøllebank - tværtimod forsøger jeg flere gange at melde mig ud af debatten, hvorefter Jill fortsætter med at jagte mig. hvilket er spøjst, da jeg absolut ikke var den første (eller den sidste) i debatten, der gav udtryk for at være imod dåb og konfirmation.

Altså nu er den slet ikke myntet på dig Tjuhl overhovedet.. og det er jo slet ikke det jeg skriver om, i så fald har du ikke læst mit indlæg, tænker om vi to ikke skal lade den ligge her, for kan sagtens forklare hvad jeg mente, men tror ikke at du kommer til at læse mit indlæg anerledes når du tager mit udsagn sådan, det var jo bare ment som at der nok ville være en eller anden der mente jeg var helt fra den at mene som jeg gør - thats it!!

Jeg er da oprigtig ked af at du har det rigtig dårligt, og kan slet ikke sætte mig ind i hvordan du har det, er blot lidt ked af at du opfatter mit indlæg på den måde, for det var slet ikke meningen..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.