navngivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.648 visninger
31 svar
0 synes godt om
30. november 2009

EliasMinDejligeSøn<3

hvad syns i om man navngiver barnet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2009

4kløver

Elias"s mor skriver:

hvad syns i om man navngiver barnet?

min er navetgivet. men hun skal så døbes til feb.. men ellers syndes jeg det er ok.. det er op til dig selv. du skal bare huske vis han skal  konfirmeres skal han dåbes inden

Anmeld

30. november 2009

EliasMinDejligeSøn<3

4kløver skriver:

min er navetgivet. men hun skal så døbes til feb.. men ellers syndes jeg det er ok.. det er op til dig selv. du skal bare huske vis han skal  konfirmeres skal han dåbes inden

ved jeg godt, han bliver navngivet imorgen

Anmeld

30. november 2009

4kløver

Elias"s mor skriver:

ved jeg godt, han bliver navngivet imorgen

Tillykke med ham

Anmeld

1. december 2009

frk andreasen

mit barn er navngivet, og vores ufødte skal også navngives. mig og deres far er ikke spor kristne eller tror på alt det der.. så kan ungerne selv bestemme om de vil konfirmeres/ døbes når de kommer dertil

det sys vi er en go løsning.

knus tanja 24+2

Anmeld

1. december 2009

jillkolsbjerg

frk andreasen skriver:

mit barn er navngivet, og vores ufødte skal også navngives. mig og deres far er ikke spor kristne eller tror på alt det der.. så kan ungerne selv bestemme om de vil konfirmeres/ døbes når de kommer dertil

det sys vi er en go løsning.

knus tanja 24+2

Sådan var det også med min mor og far;-) Så jeg blev døbt da jeg var ti år. efter eget valg ( blev meget ked af at præsten ødelagde mit creppede hår med vand ) ;-) og blev konfirmeret på alm vis. Min søster blev døbt samme da som hendes førstfødte. Synes egentlig det er okay at gøre sådan. Har dog den holdning mht konfirmation...det der non.firmation er noget opreklameret t.. bare en undskyldning for fest og gaver......og derved slippe for præst-undervisning ( som nok mange mener var en smuuuule kedeligt )...bare min mening

knus jill

Anmeld

1. december 2009

frk andreasen

jillkolsbjerg skriver:

Sådan var det også med min mor og far;-) Så jeg blev døbt da jeg var ti år. efter eget valg ( blev meget ked af at præsten ødelagde mit creppede hår med vand ) ;-) og blev konfirmeret på alm vis. Min søster blev døbt samme da som hendes førstfødte. Synes egentlig det er okay at gøre sådan. Har dog den holdning mht konfirmation...det der non.firmation er noget opreklameret t.. bare en undskyldning for fest og gaver......og derved slippe for præst-undervisning ( som nok mange mener var en smuuuule kedeligt )...bare min mening

knus jill

har prææcis den samme holdning til det der nonfirmation. var til en i maj mdr. hans mor blev lidt stødt over vi "kun" gav 300 kr til ham når vi var to voksne og et barn. men mener ikke han skulle have mere når han nu ikke blev konfirmeret, og sys det var et fint beløb. han fik også næsten 10.000 kr bærbar osv..

knus

Anmeld

1. december 2009

jillkolsbjerg

frk andreasen skriver:

har prææcis den samme holdning til det der nonfirmation. var til en i maj mdr. hans mor blev lidt stødt over vi "kun" gav 300 kr til ham når vi var to voksne og et barn. men mener ikke han skulle have mere når han nu ikke blev konfirmeret, og sys det var et fint beløb. han fik også næsten 10.000 kr bærbar osv..

knus

lige nøjagtig......der er jo egentlig ikke noget at fejre,-( eller det bare mig?

knus jill

Anmeld

1. december 2009

frk andreasen

jillkolsbjerg skriver:

lige nøjagtig......der er jo egentlig ikke noget at fejre,-( eller det bare mig?

knus jill

nej og det sagde jeg også til min kæreste og han gav mig ret. ( det var hans lillebror) så jeg fik lov til at bestemme beløbet...

Anmeld

1. december 2009

Hjaltesmor

Jeg synes navngivning er en rigtigt fin ting.

Man fejrer:

1. at forældrene har taget et valg for barnet - om det skal være religiøst eller ej - eller har overladt det til barnet at vælge en religion - eller helt lade være.
  2. at barnet har fået et navn, som det jo får uanset, om man er religiøs eller ej
  3. at barnet er kommet til verden, hvilket i min verden er langt bedre grund til fejring end et navn eller religiøs en tilkendegivelse

Jeg har samme holdning til (k/n)onfirmation. Det er VALGET man fejrer. Og der mener jeg ikke, det ene valg er bedre end det andet. Dog mener jeg, at Nonfirmation i højere grad er udtryk for, at man har tænkt over tingene. Det er nok ofte et mere velovervejet valg, hvor Konformation ofte sker lidt automatisk og derfor ikke så meget er et reelt valg. Når det er sagt, er der selvfølgeligt også nogle, der har tænkt det ordentligt igennem inden de bliver Konfirmeret.

Selv er jeg navngivet og nonfirmeret og min søn er indtil videre navngivet. Jeg vil blive meget skuffet, hvis han kommer og siger, at han vil konfirmeres og dermed døbes. Jeg vil selvfølgeligt forsøge at holde det for mig selv, men sådan, som vi har tænkt os at opdrage ham, sker det nok heller ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.