jillkolsbjerg skriver:
Sådan var det også med min mor og far;-) Så jeg blev døbt da jeg var ti år. efter eget valg ( blev meget ked af at præsten ødelagde mit creppede hår med vand ) ;-) og blev konfirmeret på alm vis. Min søster blev døbt samme da som hendes førstfødte. Synes egentlig det er okay at gøre sådan. Har dog den holdning mht konfirmation...det der non.firmation er noget opreklameret t.. bare en undskyldning for fest og gaver......og derved slippe for præst-undervisning ( som nok mange mener var en smuuuule kedeligt )...bare min mening
knus jill
det er ikke sikkert, man ikke har gået til præsteundervisning, fordi man bliver nonfirmeret.
Selv gik jeg til alle præsteundervisningstimerne og det der antal gange i kirken, før jeg besluttede, at jeg stadigt ikke var religiøs. Jeg gik til undervisningen, fordi jeg mente, jeg ikke kunne afvise noget, jeg ikke vidste, hvad var.
Det er selvfølgeligt noget pjat, for jeg har jo også afvist jødedommen, islam, buddhisme og en masse andet. Men det var altså logikken i mit 13-årige hoved. 
Anmeld