Strækmærker VS. ingen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2010

MoniqueMadsen

moller84 skriver:

Smurte ikke med noget, og fik ingen mærker.

Det er da helt utroligt, at du ikke fik nogen strækmærker - især set i lyset af, at du ikke har smurt dig ind i olie. Over 90% af gravide kvinder får strækmærker. Tillykke, du er heldig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2010

9510

Jeg har ikke smurt min mave ved begge graviditeter og er så heldig ikke at have et eneste strækmærke

Anmeld

31. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg smurte mig med helt almindelig creme og ingen strækmærker til mig  Jeg tror ikke på, at de dyrer cremer gør en større forskellig end helt almindelig creme.

Kh. Katja

Anmeld

1. april 2010

Bayze

malou skriver:

Hej tøser.

Inspireret af anden tråd... kunne jeg godt tænke mig at høre om I har fået strækmærker selvom I har smurt Jeres flotte maver?? Man siger jo det intet hjælper og intet er bevist... men jeg smurte min mave hver eneste dag, så tit som muligt med en fed creme med oliven olie i og har ikke et eneste stræk mærke. Så hvad er jeres erfaringer I? hjælper det at smører maveskinnet eller??

knus malou

Åh ja, de kære strækmærker. Ud fra hvad min læge og jordemødre har fortalt mig, og hvad jeg i øvrigt har læst mig frem til, så kan man desværre ikke smørre sig fra dem. De er genetisk og hormonelt betingede, så det er desværre ikke noget den enkelte selv kan gøre så meget ved. Desuden sker skaderne ikke i "det øverste hudlag", men i "underhuden" (kan ikke lige huske de rette betegnelser" og den kan du jo slet ikke komme i nærheden af med creme alligevel.

Jeg synes dog selv det har været rart at give mavsen lidt fugtighed indimellem for har haft temmelig tør hud gennem min graviditet og når så samtidig huden bliver strukket i, så kan den godt klø lidt. Og dét kan creme da afhjæpe:-)

Anmeld

1. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg har ikke fået strækmærker pga af graviditet, men pga yoyo-vægt. Jeg har aldrig været god til at bruge creme, så jeg ved ikke om de kunne være undgået. De er dog ikke så store eller tydlige, så de generer mig ikke

Anmeld

1. april 2010

Ingen til mig... Og har ikke smurt mig med andet end almindelig creme, når ejg har været i bad!!  Men ejg har også 4 uger endnu, såå....

Stine 35+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.