malou skriver:
Hej tøser.
Inspireret af anden tråd... kunne jeg godt tænke mig at høre om I har fået strækmærker selvom I har smurt Jeres flotte maver?? Man siger jo det intet hjælper og intet er bevist... men jeg smurte min mave hver eneste dag, så tit som muligt med en fed creme med oliven olie i og har ikke et eneste stræk mærke. Så hvad er jeres erfaringer I? hjælper det at smører maveskinnet eller??
knus malou
Åh ja, de kære strækmærker. Ud fra hvad min læge og jordemødre har fortalt mig, og hvad jeg i øvrigt har læst mig frem til, så kan man desværre ikke smørre sig fra dem. De er genetisk og hormonelt betingede, så det er desværre ikke noget den enkelte selv kan gøre så meget ved. Desuden sker skaderne ikke i "det øverste hudlag", men i "underhuden" (kan ikke lige huske de rette betegnelser" og den kan du jo slet ikke komme i nærheden af med creme alligevel.
Jeg synes dog selv det har været rart at give mavsen lidt fugtighed indimellem for har haft temmelig tør hud gennem min graviditet og når så samtidig huden bliver strukket i, så kan den godt klø lidt. Og dét kan creme da afhjæpe:-)
Anmeld