Strækmærker VS. ingen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2009

Mie A

Brugte intet. Ved min første graviditet fik jeg ingen strækmærker. YEAH!!!! Men ved min anden graviditet kom de et par uger inden termin. ØV. Tredje gang kom der heldigvis ikke flere, end dem der var i forejen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2009

Tynen

Smurte ikke og har kun et lile bitte og næsten utydeligt strækmærke under min piercing i navlen

Anmeld

30. november 2009

prettybutterfly

Fordi min mor har milliarder strækmærker valgte jeg at købe de dyre cremer for at undgå det samme. Lykkedes til jeg ramte uge 38(i onsdags)!!!! Og nu popper de bare frem

Den baby må godt skynde sig ud før det går helt amok!!!!!

Anmeld

30. november 2009

Vidunderligeunger

nu er jeg ikke så fandens langt, men har købt waledas svangerskabsolie, og en fra clarins som vidst faktisk er dokumenteret til at FORMINDSKE de små sataner og hjælpe huden til at trække sig sammen igen.. men om det virker vil tiden vise.

Jeg har 4 små ar på 3 cm fra en kikkertoperation og en på 13cm fra en åbennyreoperation, såh mon ikke der dukker lidt op rundt omkring dem?? håber det bedste og frygter det værste...

Anmeld

30. november 2009

TbCp

malou skriver:

Hej tøser.

Inspireret af anden tråd... kunne jeg godt tænke mig at høre om I har fået strækmærker selvom I har smurt Jeres flotte maver?? Man siger jo det intet hjælper og intet er bevist... men jeg smurte min mave hver eneste dag, så tit som muligt med en fed creme med oliven olie i og har ikke et eneste stræk mærke. Så hvad er jeres erfaringer I? hjælper det at smører maveskinnet eller??

knus malou

Jeg smurte ikke min mave med noget som helst og jeg fik ikke et strækmærke.

Tilgengæld kom der lidt på brysterne i dagene efter fødslen da de jo voksede til Dolly størrelse... men dem kan man slet ikke se mere... altså strækmærkene, bryster kan man godt se....

Hilsen Tina.... som vist er en anelse træt idag

Anmeld

30. november 2009

Fenris

Jeg har så længe jeg kan huske altid brugt bodylotions på min krop hver dag efter badet...Da jeg var gravid brugte jeg en ekstra fed creme på mave og bryst området...Jeg har ingen strækmærker- og mener selv det har noget at gøre med elasticiteten i huden...Man optimere den ved at bruge cremer så huden ikke udtørre..Og man kan vel sige at jeg har forebygget min hud idet jeg altid har brugt bodylotions.. HOWEVER- der er nogen hvor det desværre bare ligger i generne

Så jeg tror generalt på forebyggelse

-Anita

Anmeld

30. november 2009

Karo

malou skriver:

Hej tøser.

Inspireret af anden tråd... kunne jeg godt tænke mig at høre om I har fået strækmærker selvom I har smurt Jeres flotte maver?? Man siger jo det intet hjælper og intet er bevist... men jeg smurte min mave hver eneste dag, så tit som muligt med en fed creme med oliven olie i og har ikke et eneste stræk mærke. Så hvad er jeres erfaringer I? hjælper det at smører maveskinnet eller??

knus malou

Jeg smurte overhovedet ikke min mave, og jeg fik heller ikke et eneste strækmærke.

Har læst et sted at det er hormonelt bestemt, og man derfor ikke kan gøre noget ved det.

Anmeld

30. november 2009

Malene84

Nogen af jer som så har fået strækmærker - trods jeres mødre ingen fik??? er vildt interesseret I at finde ud af om det kan passe at det er genetisk... altså... hverken min mormor, moster eller mor har fået strækmærker.. men ingen af dem har født tvillinger  aaarrrgghhhh

Anmeld

30. november 2009

Leneur

Malene84 skriver:

Nogen af jer som så har fået strækmærker - trods jeres mødre ingen fik??? er vildt interesseret I at finde ud af om det kan passe at det er genetisk... altså... hverken min mormor, moster eller mor har fået strækmærker.. men ingen af dem har født tvillinger  aaarrrgghhhh

Min mor har født 4 børn med et hold tvillinger imellem og hun har ingen strækmærker. Min søster har født 3 børn, også et hold tvillinger og hun har bare rigtig mange strækmærker. Hendes mave er næsten helt rynket pga dem, så det er synd for hende synes jeg. Jeg har så en enkel lille datter og jeg har ingen strækmærker og det var da ikke altid jeg huskede at smøre med alm. creme, så kan ikke svare dig på om det er genetisk betinget. Min søster er endda hende som ligner vores mor mest, de kunne have været enæggede tvillinger, hvis de altså var født samtidig.... ;-)

Anmeld

30. november 2009

Halbschön

Jeg brugte alm fed creme samt mandelolie, og jeg har en strækmærkebefængt mave.. Æv! Men tror nu heller ikke rigtig på at man kan gøre så meget for at forhindre/formindske, da strækmærker er genetisk og hormoneltbetingede... Og min mor og søster ser lige sådan ud Men pyyyt.. Lærer vel at leve med det - det er helt klart det værd, med den skønne baby!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.