Kæmpe baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2009

Maise

NikitasMoar skriver:

Ja, jeg blev skønnet til 2900g da jeg var i uge 31 eller 32, kan selvfølgelig ikke huske det, og endte jo med at føde en baby på 4620g 10 dage over tid, men hun tog vist heller ikke på de sidste 1½-2 uger.. 

ja det var da en stor lækker baby du fik dig Jeg skal scannes igen den 9 dec. Så må vi se hvor meget hun vejer der. Så får jeg en dato for hvornår jeg formentlig bliver sat igang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2009

N&J

Maise skriver:

ja det var da en stor lækker baby du fik dig Jeg skal scannes igen den 9 dec. Så må vi se hvor meget hun vejer der. Så får jeg en dato for hvornår jeg formentlig bliver sat igang.

Altså mon om hun ikke selv regulere det.. håber det bliver en dejlig skanning og at du snart får en nem fødsel.. så vi alle kan sige et stort hurra.. 

Anmeld

26. november 2009

Maise

NikitasMoar skriver:

Altså mon om hun ikke selv regulere det.. håber det bliver en dejlig skanning og at du snart får en nem fødsel.. så vi alle kan sige et stort hurra.. 

Jeg har graviditetessukkersyge, så hun kan ikke regulere det, fordi hun bliver påvirket af mit blodsukker. Og når man har det må man ikke få for stort et barn. Noget med at hun så kan få for lavt blodsukker i en lang periode efter hun er født.

Anmeld

26. november 2009

N&J

Maise skriver:

Jeg har graviditetessukkersyge, så hun kan ikke regulere det, fordi hun bliver påvirket af mit blodsukker. Og når man har det må man ikke få for stort et barn. Noget med at hun så kan få for lavt blodsukker i en lang periode efter hun er født.

Nej okey, det var også deres mistanke med Nikita en overgang, men det var heldigvis ikke derfor hun var stor.... Men håber at alt er som det skal være.. 

Anmeld

26. november 2009

j.elisabeth00

også jeg har et barn i mig der er så stort at jeg i december skal scannes. Jeg har prøvet det før, alle mine børn er kæmpe storer.Jeg er ikke selv så stor så jeg har fået kejsersnit engang og født en gang. En dreng tre måneder for tidlig og han vejed 2500 hvilket er meget i fortidlig fødsel. En datter på 4500 kg som jeg fødte og det var voldsomt. Du er bange og det går pludselig så hurtig. Når man tror man er klar, så er man det adligvel ikke.

Anmeld

26. november 2009

Maise

j.elisabeth00 skriver:

også jeg har et barn i mig der er så stort at jeg i december skal scannes. Jeg har prøvet det før, alle mine børn er kæmpe storer.Jeg er ikke selv så stor så jeg har fået kejsersnit engang og født en gang. En dreng tre måneder for tidlig og han vejed 2500 hvilket er meget i fortidlig fødsel. En datter på 4500 kg som jeg fødte og det var voldsomt. Du er bange og det går pludselig så hurtig. Når man tror man er klar, så er man det adligvel ikke.

JA lige pludselig kommer det hele meget tæt på. Men er mest bange for at de skyder vægten forkert og hun så ikke er så stot som de tror når så jeg bliver sat i gang før tid. Men jeg må se den 9 dec. når jeg skal scannes igen hvad der skal ske.

Ja det var et stort barn du fødte for tidligt. Da altid noget at det var så stort. JA jeg er spændt på når jeg skal føde hvor hårdt det bliver. Men jeg prøver at se positivt på det.

Anmeld

26. november 2009

Nybagt mor

JA, det er hvad jeg har i maven. Er blevet scannet idag, da jeg igennem graviditeten har haft forskellige komplikationer, så scanningen idag er for at holde øje med mig.

Jeg er 33+4 og min baby vejer 2900. Det er helt vildt. Det var overlægen for svangeramb. der scannede mig. Hun scannede babyen 4 gange fordi hun simpelhen ikke kunne forstå at hun var så stor. Når hun mærkede på min mave var hendes skøn 2400, men efter de 4 scanninger måtte hun konstatere at jeg har en kæmpebaby i maven. Jeg skal scannes igen om 14 dage, og så får jeg der en dato for hvornår jeg bliver sat igang. Det bliver 2-3 uger før tid. Skulle jeg gå tiden ud ville min baby komme op på omkring 5 kilo og det skal hun jo ikke. Har haft lidt tendens til for højt BS men har kontrolleret det 6 gange om dagen i 14 dage og alle har ligget pænt.

Andre der har prøvet at have kæmpebaby i maven???

Må indrømme at jeg er lidt skæmt over det og allerede skal sættes igang om plus/minus ca 4 uger. Har egentlig først termin 9 januar. Er bare bange for at de har scannet forkert og jeg bliver sat igang for tidligt og hun så ikke er så stor som de tror. Altid noget at jeg skal scannes igen om 14 dage for at følge op på det. Men på den anden side, efter 4 scanninger må det jo være rimelig sikkert+ igen om 14 dage.

puha kan ikke helt overskue det og den endelige konsekvens af det. Ville med dette indlæg nok bare lufte mine tanker lidt som kører rundt. Tak fordi du læste det.

mvh Maise

Stort tillykke med den store velvoksne baby

Fødte selv for 3 uger siden en dreng på 4560 g, og tror altså ikke det gør nogen forskel på fødslen om det er en stor eller lille baby - så det skal du ihvertfald ikke frygte (hvis du altså overhovedet gør det)

Frygtede selv fødslen, og endte med at have en meget lang én af slagsen, men gør det bestemt gerne igen. Er jo en kæmpe oplevelse - så glæd dig!!!

I dag 3 uger senere har han passeret de 6 kg, og er sund og stærk - så vi har kun været glade for ikke at stå med en lille fin bitte baby som "førstegangs forældre"

Held og lykke med det ihvertfald

Anmeld

26. november 2009

Sasja77

Hej,

Jeg tænkte om jeg måtte spørge hvor meget du har taget på indtil nu under graviditeten?

Jeg har nemlig også lige været til scanning og der sagde de også at det er en stor pige der ligger derinde...( jeg er i uge 30 og hun er skønnet til 1600 gram ) og jeg har indtil nu taget 5,5 kg på men det er ligesom om at det hele bare har sat sig lige på mavsen for jeg har tabt mig alle andre steder...Mærkeligt! Til gengæld skønnede JM hende til at veje en 12-1300 gram... Jeg skal til glukosebelastningstest den 3 dec. men indtil videre er der ingen der har klaget over mit blodsukker....

Jeg er bare nysgerrig mht vægten for jeg kan ikke finde ud af hvad man skal regne med overhovedet....

Hilsen

Sasja

Anmeld

26. november 2009

klmf

Vil bare lige sige.... Min svigerinde fødte en 5-kilos dejlig, smuk pige i juli - og hun er bare en dejlig, sund pige

Kan da godt forstå du skulle synke en ekstra gang - men prøv bare at glæde dig over du har en stor, sund basse i maven

Anmeld

26. november 2009

Maise

Nybagt mor skriver:

Stort tillykke med den store velvoksne baby

Fødte selv for 3 uger siden en dreng på 4560 g, og tror altså ikke det gør nogen forskel på fødslen om det er en stor eller lille baby - så det skal du ihvertfald ikke frygte (hvis du altså overhovedet gør det)

Frygtede selv fødslen, og endte med at have en meget lang én af slagsen, men gør det bestemt gerne igen. Er jo en kæmpe oplevelse - så glæd dig!!!

I dag 3 uger senere har han passeret de 6 kg, og er sund og stærk - så vi har kun været glade for ikke at stå med en lille fin bitte baby som "førstegangs forældre"

Held og lykke med det ihvertfald

Jo tak og tillykke til dig også.

Jeg har det fint med at det er og bliver en stor baby. Men når amn har graviditetessukkersyge er det ikke så godt for barnet eller for mig pga vores begges blodsukker. Dertil øges også risiko for svangerskabsforgiftning og andre komplikationer jeg ikke lige kan huske.

jeg er meget spændt på fødslen og på hvornår det bliver. Det får jeg af vide den 9 dec. holder tråden opdateret med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.