Kæmpe baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2009

Maise

Eva skriver:

Jeg talte med en læge da jeg ventede Bertram, om man kunne regne helt sikkert med skanninger og det sagde han man ikke kunne....jeg har oplevet at der er skannet et kilo forkert.

Nå, men han kom ud i uge 38+0 og vejede der 4500g. Jeg fik ks.

Tager de ikke op til 250g på om ugen til sidst, så det er jo kun omkring 1,5kilo fra nu...så det er ikke så stort igen, synes jeg..

Knus..

Jeg blev scannet for præcis 4 uger siden og da vejde hun ca 1600 og nu vejer hun så 2900, så det er en stigning på 1,3 kilo, altså over 300 gram om ugen, hvis scanningen er nogenlunde korrekt. så hvis jeg skulle gå til terminsdatoen villle hun hvis denne vægtstigning blev ved vej 4800-5000 og det vil de ikke have. Når jeg har haft noget med mit blodsukker vil de heltst ikke have at de kommer for meget over de 4 kilo.

Hvorfor er det bedre med ks end igangsættelse når det er før tid ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

Honningblomst

Maise skriver:

Jeg blev scannet for præcis 4 uger siden og da vejde hun ca 1600 og nu vejer hun så 2900, så det er en stigning på 1,3 kilo, altså over 300 gram om ugen, hvis scanningen er nogenlunde korrekt. så hvis jeg skulle gå til terminsdatoen villle hun hvis denne vægtstigning blev ved vej 4800-5000 og det vil de ikke have. Når jeg har haft noget med mit blodsukker vil de heltst ikke have at de kommer for meget over de 4 kilo.

Hvorfor er det bedre med ks end igangsættelse når det er før tid ??

Ja, det kan jeg godt se....

Jeg ved ikke om det er bedre, for mig var det bare...jeg ville ikke ud i at sættes igang og min krop så ikke var klar og det evt blev bare noget der lignede den anden fødsel, som også var med igangsættelse, vestorm, ingen pauser, vedrop, presseveer i to timer osv osv...derfor valgte jeg ks, så var jeg tryg.

Men mange sættes igang og har jo super gode oplevelser... det var bare mig der ikke turde.

Knus..

Anmeld

25. november 2009

Maise

Eva skriver:

Men jeg tænker lidt at de hundrede gram over vel ikke betyder så meget for en fødsel...eller?

ja, hvis jeg var gået to uger over som med storebror så havde han vejet nok 5,5 kg....godt jeg stod fast på at jeg skulle have ks. Jeg fødte jo Jeppe selv, han vejede 4800g. Men det var af mange grunde en meget skidt oplevelse, så det ville jeg ikke ud i igen.

Men ja, se med skanningen næste gang... er spændt på at høre hvad de siger...

Knus Eva

100 gram?? det er 500 gram hun vejer for meget. 2400 er endda i den høje ende. I denne uge skal barnet veje omkring 2200-2400. Hmmm jeg er bare spændt. Den overlæge udfører også KS så kan jeg tale med hende om det er en mulighed der er bedre for baby, tak for tippet.

Også utrolig store børn du har fået dig, forstår godt dit valg 2 gang med ks.

Anmeld

25. november 2009

Maise

Ja, det kan jeg godt se....

Jeg ved ikke om det er bedre, for mig var det bare...jeg ville ikke ud i at sættes igang og min krop så ikke var klar og det evt blev bare noget der lignede den anden fødsel, som også var med igangsættelse, vestorm, ingen pauser, vedrop, presseveer i to timer osv osv...derfor valgte jeg ks, så var jeg tryg.

Men mange sættes igang og har jo super gode oplevelser... det var bare mig der ikke turde.

Knus..

JA min veninde gik 18 dage over tid. først 14 dage og da hun blev sat igang gik der 5 dage før hun fødte. Hun var igennem det hele, så gruer ved den tanke.

Anmeld

25. november 2009

Unalisa

Maise skriver:

JA, det er hvad jeg har i maven. Er blevet scannet idag, da jeg igennem graviditeten har haft forskellige komplikationer, så scanningen idag er for at holde øje med mig.

Jeg er 33+4 og min baby vejer 2900. Det er helt vildt. Det var overlægen for svangeramb. der scannede mig. Hun scannede babyen 4 gange fordi hun simpelhen ikke kunne forstå at hun var så stor. Når hun mærkede på min mave var hendes skøn 2400, men efter de 4 scanninger måtte hun konstatere at jeg har en kæmpebaby i maven. Jeg skal scannes igen om 14 dage, og så får jeg der en dato for hvornår jeg bliver sat igang. Det bliver 2-3 uger før tid. Skulle jeg gå tiden ud ville min baby komme op på omkring 5 kilo og det skal hun jo ikke. Har haft lidt tendens til for højt BS men har kontrolleret det 6 gange om dagen i 14 dage og alle har ligget pænt.

Andre der har prøvet at have kæmpebaby i maven???

Må indrømme at jeg er lidt skæmt over det og allerede skal sættes igang om plus/minus ca 4 uger. Har egentlig først termin 9 januar. Er bare bange for at de har scannet forkert og jeg bliver sat igang for tidligt og hun så ikke er så stor som de tror. Altid noget at jeg skal scannes igen om 14 dage for at følge op på det. Men på den anden side, efter 4 scanninger må det jo være rimelig sikkert+ igen om 14 dage.

puha kan ikke helt overskue det og den endelige konsekvens af det. Ville med dette indlæg nok bare lufte mine tanker lidt som kører rundt. Tak fordi du læste det.

mvh Maise

hold da op en fin stor baby du har dig der. hehe.. jeg var også til vægscaning idag og er 37+5 og han er blev skønnet til præcis ligesom din datter.2900..

Anmeld

25. november 2009

Honningblomst

Maise skriver:

100 gram?? det er 500 gram hun vejer for meget. 2400 er endda i den høje ende. I denne uge skal barnet veje omkring 2200-2400. Hmmm jeg er bare spændt. Den overlæge udfører også KS så kan jeg tale med hende om det er en mulighed der er bedre for baby, tak for tippet.

Også utrolig store børn du har fået dig, forstår godt dit valg 2 gang med ks.

Mente nu også de hundrede gram...altså de 500 mere...men altså, tror nu sagtens du kan føde en baby på 4500g, men altså...er du tryg ved det?

Husk du kan vælge at få ks eller have en aftale om at ved det mindste kan du bede om ks.

Havde jeg vidst Jeppe var så stor, så var han også taget ved ks...men de kunne slet ikke garantere anden gang om barnet var stort, da de ikke kan skanne det korrekt og derfor turde jeg bare ikke.

Konrad var et lille nips på kun 3800g, i uge 38+0, men det havde jo sikkert været omkring Jeppes vægt hvis jeg var gået til 42+2.

Min farmor fik lige så store børn og hendes mor også....så det er vidst bare der jeg har arvet det fra..min oldemors tre vejede 4000g, 4500g og 5000g...vildt ikke...

Knus..

Anmeld

25. november 2009

Maise

Limya skriver:

hold da op en fin stor baby du har dig der. hehe.. jeg var også til vægscaning idag og er 37+5 og han er blev skønnet til præcis ligesom din datter.2900..

JA hun er mægtig stor, har svært ved at tro det. men min mave er stor også, så det skal nok passe. Så nu må jeg vi bare vente herhjemme og se hvad de skønner hende til om 14 dage. Tror jeg vil bruge tiden indtil da på at få købt julegaver, og ordne de sidste ting jeg troet jeg havde lidt mere tid til.

Ja vægten iforhold til ugerne passer jo lige efter bogen på din baby, uhh spændende at det snart er din tur

Anmeld

25. november 2009

Vingummien

Er jo vildt men kan jo godt gå lidt i stå. Og husk at de jo godt kan skønne lidt forbi i det med vægten nogle gange.

Kender flere der er blevet sat i gang på den ene eller den anden måde, vil ønske jeg selv var blevet det dengang så havde jeg sluppet for 4 dage i helved

Anmeld

25. november 2009

Unalisa

Maise skriver:

JA hun er mægtig stor, har svært ved at tro det. men min mave er stor også, så det skal nok passe. Så nu må jeg vi bare vente herhjemme og se hvad de skønner hende til om 14 dage. Tror jeg vil bruge tiden indtil da på at få købt julegaver, og ordne de sidste ting jeg troet jeg havde lidt mere tid til.

Ja vægten iforhold til ugerne passer jo lige efter bogen på din baby, uhh spændende at det snart er din tur

ja det er meget spændende, men jeg er også megeet nervøs lige pt. hehe.den ene øjeblik er jeg meget meget desperat efter at får det veer, og det andet øjeblik vil jeg slet ikke

men glæde mig meget

Anmeld

25. november 2009

Maise

Eva skriver:

Mente nu også de hundrede gram...altså de 500 mere...men altså, tror nu sagtens du kan føde en baby på 4500g, men altså...er du tryg ved det?

Husk du kan vælge at få ks eller have en aftale om at ved det mindste kan du bede om ks.

Havde jeg vidst Jeppe var så stor, så var han også taget ved ks...men de kunne slet ikke garantere anden gang om barnet var stort, da de ikke kan skanne det korrekt og derfor turde jeg bare ikke.

Konrad var et lille nips på kun 3800g, i uge 38+0, men det havde jo sikkert været omkring Jeppes vægt hvis jeg var gået til 42+2.

Min farmor fik lige så store børn og hendes mor også....så det er vidst bare der jeg har arvet det fra..min oldemors tre vejede 4000g, 4500g og 5000g...vildt ikke...

Knus..

Hold da op ja det var da vildt store børn hun fik sig, men dine er da også meget store.

Selv vejede jeg 3800 og min kæreste 4200 da vi blev født, men når jeg har lidt med blodsukkeret kan man ikke regne med det. Så har man jo tendens til at få store børn. uanset får jeg ikke lov til at gå over tid og næsten sikkert mente hun det blev før pga. de problemer med blodsukkeret. Men jeg må nok bare slå kold vand i blodet og se hvad de skønner hende til om 14 dage. men forsætter hun sin vægtstigning som ignnem denne måned vil hun veje ca 3500  om 14 dage når jeg er 35+4. Jeg vil bare ikke sættes igang før uge 37-38 uge, men det tror jeg heller ikke. Det bliver vel omkring 38 uge. hmm ja jeg må snakke om ks med hende evt. som mulighed hvis igangsættelsen trækker ud. Jeg skal nok holde dig underrettet på tråden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.