Særlige madvaner/andre vaner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2009

frk andreasen

Zette skriver:

Jeg har taget et halvt kilo på og jeg er i 13.uge. Min læge sagde at det var ok, og at nogle gravide havde det sådan. Jeg har et par kilo for meget, ikke noget alamerende, men jeg troede ærligt at jeg ville tage mere på. Men havde kvalme de første to måneder HVER dag. så spiste ikke så meget. Håber du holder den.

det skal nok komme. min vægt er også først lige begyndt ligeså langsom og stige. efter at jeg har haft voldsom kvalme/opkast fra uge 7 - 14.

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2009

lululupo

hmmm spiser håbløs meget hvidløgs spegepølse, clementiner, pærer og salt og peber chips

Med puuuuuu kan ikke holde lugten af tobak eller kaffe ud, addddd

Anmeld

26. november 2009

TbCp

Som førstegangsfødende har man jo hørt skræksenarier om gravide der tømmer køleskabet for syltede agurker, asier og andre mærkværdige ting. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvornår det kommer? Jeg har endnu ikke mærket nogle specielle "behov" endnu.

Jeg tænker også på om der kan forekomme andre særlige vaner, ting man gør fx.

Jeg spiste rigtig meget frugt... især vindruer kunne jeg gå helt amok i

Tilgengæld kunne jeg bare ikke få pizza og grillmad ned, fik det bare så dårligt af det...

Nå ja og så tomatskruer dem kunne jeg også bare blive ved med at spise

Nå ja og så kunne jeg næsten kaste op ved lugten af sprut... havde min mand været i byen kunne jeg bare ikke holde ud at sove ved siden af ham

Anmeld

27. november 2009

smokin

TbCp skriver:

Jeg spiste rigtig meget frugt... især vindruer kunne jeg gå helt amok i

Tilgengæld kunne jeg bare ikke få pizza og grillmad ned, fik det bare så dårligt af det...

Nå ja og så tomatskruer dem kunne jeg også bare blive ved med at spise

Nå ja og så kunne jeg næsten kaste op ved lugten af sprut... havde min mand været i byen kunne jeg bare ikke holde ud at sove ved siden af ham

Sprutånde kan jeg ikke holde ud om jeg er gravid eller ej. Det er simpelthen så klamt. Der får han sku ryggen HELE natten med vinduet åbent.

Anmeld

27. november 2009

LISBETH:-)

I første graviditet spiste jeg rigtig rigtig mange sodavands is og kunne slet ikke drikke cola.

I denne graviditet har jeg været meget syg (opkast 10-20 gange i døgnet i 1 1/2 måned) så der har jeg ikke kunne tåle lugten af hmm ja stort set alt  Nu er det heldigvis stoppet og jeg har ikke fået nogen vildt mærkelige madvaner endnu - måske lidt chips, det kan jeg spise 24/7 men gør det dog ikke - da jeg nægter at tage 28 kg på som i sidste graviditet

Lisbeth

Anmeld

27. november 2009

Mathilde & Frederikkesmor

I min første graviditet levede jeg stortset af lakrids og sodavandsis de første 3-4 måneder. Jeg led af smule af kvalme, og hvis jeg startede dagen ud med en is og lidt lakridser, så tog det det værste af kvalmen

Nu er jeg gravid med nr. 2, og det er helt af H T denne gang... Forstået på den måde, at min lugtesans er så "skarp" denne gang. Der er så mange ting jeg slet ikke kan holde lugten ud af, og for lige at nævne et par stykker, så er det bl.a. tobaksrøg, stegte frikadeller (som jeg normalt ELSKER), parfume/sæbe osv. Jeg elsker tilgengæld pludselig sodavand (som jeg normalt ALDRIG drikker!), friske grønne æbler og sandwichs med æg og rejser

Anmeld

27. november 2009

Tulle28

Jeg har rigtig meget lyst til alt slags frugt, men mest noget syrligt. Og så har jeg mere lyst til junkfood (det er manden glad for) og har indtil nu ikke rigtig kunnet klare smagen af broccoli - som jeg ellers plejer at spise masser af.

Anmeld

27. november 2009

Tvilling

Jeg synes svinekød smager mig MEGET mærkeligt. Og oksekød er sådan midt i mellem. Er normalt glad for kød. Men hvis jeg kunne leve af frugt og især clementiner gjorde jeg gerne det.

Anmeld

27. november 2009

lotte32

i min 1. graviditet ku jeg spise gulerødder hele tiden, og mc D mad spiste jeg også alt for meget  så tog 25 kg på

i min anden graviditet ku jeg vågne midt om natten med den vildeste trang til smeltet ost

Anmeld

27. november 2009

baby2010

Jeg tog ikke på de første 3 måneder, men har nu taget 7 kg. på og prøver virkelig at holde øje med hvad jeg spiser!!

Jeg har nemlig været helt vild med alle mulige fede ting - chokolade, slik osv. Jeg har også spist rigtig meget frugt og grønt. En dag SKULLE jeg have cornflakes til middag ?!?!? Og en anden dag skulle jeg have en mad med karrysild, men så aldrig mere - kunne simpelthen ikke få det ned. Nu skal jeg have 1/2 agurk til frokost - den økologiske mums, det smager bare så godt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.