Særlige madvaner/andre vaner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2009

RumlesMor

Jeg har ikke noget jeg SKAL have...men modsat - ting der gør mig dårlig.

1. Kanel

2. Kokus

De to lugte giver mig kvalme og opkastningsfornemmelser...bliver seriøst utilpas og må bare væk! Ikke så sjovt, når det er juletid og der er kanel overalt...

RumlesMor, 20+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

1977

Profilbillede for 1977

Jeg håber ikke at mine madvaner bliver mere mærkelige end de er i forvejen - for så skal jeg vist i terapi

Det eneste der "ændrede" sig da jeg ventede Jesse var at jeg havde mere lyst til råløg, karrysild og jalapenjos (også gerne sammen). Men det er noget jeg alligevel spiser.

Anmeld

24. november 2009

1977

Profilbillede for 1977
RumlesMor skriver:

Jeg har ikke noget jeg SKAL have...men modsat - ting der gør mig dårlig.

1. Kanel

2. Kokus

De to lugte giver mig kvalme og opkastningsfornemmelser...bliver seriøst utilpas og må bare væk! Ikke så sjovt, når det er juletid og der er kanel overalt...

RumlesMor, 20+6

Sådan har jeg det med stegt kylling

Anmeld

24. november 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg var fuldstændig afhængig af frugtjuice og chokolade...

Anmeld

24. november 2009

MTS

Jeg kan slet ikke spise rugbrød længere og bare jeg tænker på det får jeg kvalme. Jeg kan heller ikke drikke kaffe længere, men det er jo nok en god ting.

Anmeld

24. november 2009

frk andreasen

1.gang 1 pige

pepermint pastiller ., sourcream and onion kims chips. lion bar, pizza i stooor stil og cola og cacao mælk   guud hvor tog jeg mange kg på (32kg) incl rygestop.

jeg kunne absolut ikke tåle min fars pibe tobaks lugt fik meget kvalme

her 2. gang 1 dreng

pepermintpastiller, risaldemande, SKUMBANANER stærkt lakrids. clememtiner

knus tanja 23+2

som håber vægten holder sig til max 15kg

den siger +5kg nu

Anmeld

24. november 2009

LinLin

Første gang ingenting!

Denne gang er jeg blevet meget "allergisk" overfor bestemte lugte; røg, fisk og ost fx  For ikke direkte kvalme; Kan bare ikke have det...

Spiser ikke "underlige" ting - det er jeg vist for kræsen til

Anmeld

24. november 2009

smokin

frk andreasen skriver:

1.gang 1 pige

pepermint pastiller ., sourcream and onion kims chips. lion bar, pizza i stooor stil og cola og cacao mælk   guud hvor tog jeg mange kg på (32kg) incl rygestop.

jeg kunne absolut ikke tåle min fars pibe tobaks lugt fik meget kvalme

her 2. gang 1 dreng

pepermintpastiller, risaldemande, SKUMBANANER stærkt lakrids. clememtiner

knus tanja 23+2

som håber vægten holder sig til max 15kg

den siger +5kg nu

Jeg har taget et halvt kilo på og jeg er i 13.uge. Min læge sagde at det var ok, og at nogle gravide havde det sådan. Jeg har et par kilo for meget, ikke noget alamerende, men jeg troede ærligt at jeg ville tage mere på. Men havde kvalme de første to måneder HVER dag. så spiste ikke så meget. Håber du holder den.

Anmeld

24. november 2009

Mira0911

Zette skriver:

Som førstegangsfødende har man jo hørt skræksenarier om gravide der tømmer køleskabet for syltede agurker, asier og andre mærkværdige ting. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvornår det kommer? Jeg har endnu ikke mærket nogle specielle "behov" endnu.

Jeg tænker også på om der kan forekomme andre særlige vaner, ting man gør fx.

Jeg havde ikke nogen vaner da jeg var gravid... spiste som jeg plejede...

Anmeld

24. november 2009

Hjaltesmor

jeg fik én gang i graviditeten en meget stærk lyst til noget iskoldt og surt til at tage den værste kvalme. Ellers havde jeg ingen sære madlyster - men der var en del, jeg ikke kunne lide. fx cola og chokolade, lugten af rødvin, smagen af min vitaminpille og folk der stank af tobaksrøg (fx i bussen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.