Særlige madvaner/andre vaner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.902 visninger
34 svar
0 synes godt om
24. november 2009

smokin

Som førstegangsfødende har man jo hørt skræksenarier om gravide der tømmer køleskabet for syltede agurker, asier og andre mærkværdige ting. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvornår det kommer? Jeg har endnu ikke mærket nogle specielle "behov" endnu.

Jeg tænker også på om der kan forekomme andre særlige vaner, ting man gør fx.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

Karo

Zette skriver:

Som førstegangsfødende har man jo hørt skræksenarier om gravide der tømmer køleskabet for syltede agurker, asier og andre mærkværdige ting. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvornår det kommer? Jeg har endnu ikke mærket nogle specielle "behov" endnu.

Da jeg var gravid med min søn havde jeg ingen specielle spise vaner, men denne gang kan jeg dårligt gå forbi en mars bar uden at overfalde den

Det startede for et par uger siden og jeg er nu 23+6.

Anmeld

24. november 2009

tb

Zette skriver:

jeg er i uge 10+0 og de sidste par uger har jeg været vild med alt hvad der er salt  jeg har meget kvalme, og det er som om det tar det værste, men desværre kun i en kort periode

Anmeld

24. november 2009

Ranarupta

Jeg er 10+1 og jeg har inden, jeg blev gravid drukket store mængder cola zero. Men nu smager det mig simpelthen ikke længere... (Dog kan jeg sagtens nyde et enkelt glas meget sjældent. )

Noget, jeg dog synes er vildt klamt er løg i alle afskygninger.   
Har ikke haft noget problem med det før graviditeten.

Anmeld

24. november 2009

smokin

Ranarupta skriver:

Jeg er 10+1 og jeg har inden, jeg blev gravid drukket store mængder cola zero. Men nu smager det mig simpelthen ikke længere... (Dog kan jeg sagtens nyde et enkelt glas meget sjældent. )

Noget, jeg dog synes er vildt klamt er løg i alle afskygninger.   
Har ikke haft noget problem med det før graviditeten.

Det slår mig lige at jeg måske er medlem af underlige vaner-klubben. For jeg som ellers ELSKER makrel, spiste en makrelmad for et par uger siden og var ved at kaste op. Ugen efter tænkte jeg at den makrelmad måtte der havde været noget galt med, men nej, samme oplevelse.

Anmeld

24. november 2009

Ann-

jeg havde altid lyst til pomme fritter eller mathilde kakaomælk ( den røde)

ved ikke hvornår det kom

Anmeld

24. november 2009

UngMor83

1. gang: Kakaomælk (2 liter daglig) og grillkylling.

2. gang: Kakaomælk igen og mintchokolade.

3. gang: Lillebror ostehaps (helst en pakke om dagen - DYRT)

4. gang: Ostehaps igen og karrysalat. 

Desuden har jeg snorket som en sindssyg alle gange jeg har været gravid. Så slemt at kæresten som regel gik i seng før mig, så han ku nå at falde i søvn inden mig

Anmeld

24. november 2009

Unalisa

jeg har ikke haft den vilde lyst til noget nyt eller bare noget. spiser alt hvad jeg  plejer at spise..

Anmeld

24. november 2009

neddi1

Hej..

Jeg har spist rigtig meget hvidt brød - hvad jeg ellers ikke plejer, men specielt toastbrød for at tage kvalmen.. Udover det så kan jeg ikke klare tanken om pølser og det har stået på de sidste 5-6 uger.. Er i 11. uge nu..

Og saftevand er et hit!

Anmeld

24. november 2009

malou

Jeg var ved at brække mig over kogte kart. og varme grøtsager.... pyhhh men romkugler fra bageren... mums 3 for en 10´er.... fandme et godt tilbud til en gravid..... hihi

knus malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.