Hvis nu - Økonomisk om at flytte fra hinanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2009

Lone Jakobsen

Eva skriver:

Lige præcis....faderen skal have egen lejlighed, have evt et værelse, eller i hvertfald legetøj til barnet, have samvær med barnet der, betale til moderen ogsom du skriver ikke bidrage, ikke være hos moderen dagligt, ikke have ting der, ikke spise der osv...altså mere end hvis det var en ven, som vel egentlig ikke er der mange gange om ugen.

Så man skal altså passe meget på...virkelig meget.

Og ønsker man at forblive kærester og være sammen meget, sove sammen, spise sammen og alt det...så skal man nok bare ikke søde alle de tilskud som gives til enlige, for så er der jo intet problem..

Knus Eva.

jamen giver dig helt ret

måske er vores system ikke helt indrettet til alle...for ønsker man ikke at bo sammen, men stadig at være kærester....ja så er det faktisk nemmest ikke at søge om noget. for gælder oplysnings pligten mon ikke også på den måde?

jeg tror da at en pædagog fx. ville ku finde på at ringe til kommunen hvis de havde mistanke om snyd.... igen tror jeg de har pligt til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

Honningblomst

nutche skriver:

jamen giver dig helt ret

måske er vores system ikke helt indrettet til alle...for ønsker man ikke at bo sammen, men stadig at være kærester....ja så er det faktisk nemmest ikke at søge om noget. for gælder oplysnings pligten mon ikke også på den måde?

jeg tror da at en pædagog fx. ville ku finde på at ringe til kommunen hvis de havde mistanke om snyd.... igen tror jeg de har pligt til det.

Det tror jeg også de ville kunne. Og er man to så behøver man jo heller ikke tilskud..

Knus Eva..

Anmeld

23. november 2009

Lone Jakobsen

Eva skriver:

Det tror jeg også de ville kunne. Og er man to så behøver man jo heller ikke tilskud..

Knus Eva..

lige præcis

Anmeld

23. november 2009

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Men altså, for jeres egen skyld og barnets...så er det vel bedre ikke at ses sammen men lade barnet have jer hver for sig...når nu du siger at I er dumme sammen.

Min x er en del af mine børns hverdag og vil altid være det, men en hverdag behøver ikke være HVER dag..

Og ja, det er svært...pisse hamrende svært...

Knus Eva

vi er ikke direkte dumme sammen, vi har bare aldrig prøvet andet end at bo sammen, flytte faktisk sammen emd det samme vi mødte hinanden, og syntes nogen gange det køre lidt i hårdknuder og igår var en af dagene, også tænkte vi at det måske var på tide at finde ud af om vi fungerede sammen eller om dte bare var helt forkert..

Men på baggrund af det du skriver tror jeg ikke vi flytter fra hinanden, selvom det vil gøre mange ting letter...
og selvom det kunne være "sjovt" at prøve...

Anmeld

23. november 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

vi er ikke direkte dumme sammen, vi har bare aldrig prøvet andet end at bo sammen, flytte faktisk sammen emd det samme vi mødte hinanden, og syntes nogen gange det køre lidt i hårdknuder og igår var en af dagene, også tænkte vi at det måske var på tide at finde ud af om vi fungerede sammen eller om dte bare var helt forkert..

Men på baggrund af det du skriver tror jeg ikke vi flytter fra hinanden, selvom det vil gøre mange ting letter...
og selvom det kunne være "sjovt" at prøve...

Jeg kan sagtens følge dig...sådan var det da jeg og min x flyttede fra hinanden...men det var først da vi kun så hinanden uden børn at vi fandt ud af om vi var noget for hinanden.

Så måske I skulle flytte hver for sig og så bare ses, snakke og hygge når den lille sover...bare en idé...så kan I i hvert fald opleve hinanden kun som kærester.

Det var slet ikke for at være lyseslukker, men det er bare så øv at blive knaldet for sådan noget når man virkelig ikke har snydt.

Knus Eva.

Anmeld

23. november 2009

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Jeg kan sagtens følge dig...sådan var det da jeg og min x flyttede fra hinanden...men det var først da vi kun så hinanden uden børn at vi fandt ud af om vi var noget for hinanden.

Så måske I skulle flytte hver for sig og så bare ses, snakke og hygge når den lille sover...bare en idé...så kan I i hvert fald opleve hinanden kun som kærester.

Det var slet ikke for at være lyseslukker, men det er bare så øv at blive knaldet for sådan noget når man virkelig ikke har snydt.

Knus Eva.

det er jo nemlig det så jeg tør ikke, for vil gerne være kærester og vil gerne kunne se ham når jeg vil uden at blive bange for at blive knaldet for noget jeg ikke vil syntes jeg gør...

Men vi er blevet enige om at flytte da det måske vil hjælpe lidt på hele vores forhold...

Men vi har faktisk også kun kendt hinanden som forældre for blev gravide kort tid efter vi fandt sammen...

Anmeld

23. november 2009

Sjl-msl-Mkl

Anonym skriver:

det er jo nemlig det så jeg tør ikke, for vil gerne være kærester og vil gerne kunne se ham når jeg vil uden at blive bange for at blive knaldet for noget jeg ikke vil syntes jeg gør...

Men vi er blevet enige om at flytte da det måske vil hjælpe lidt på hele vores forhold...

Men vi har faktisk også kun kendt hinanden som forældre for blev gravide kort tid efter vi fandt sammen...

Man må godt have kæreste, selvom man er alene forældre... Der må bare ikke ligge nogen af hans ting hos dig og barnet. Han må overnatte hos jer 2 gange om ugen, og højest have en tandbørste hos jer..

Knus

Anmeld

23. november 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

Måske han kunne flytte hos sine forældre en kort periode, så kan I jo stadig hjælpe hinanden og du kunne lade være med at søge enligetilskud, og så skulle du ikke være bange for hvor meget han er der..

Men det er svært og virkelig en gråzone...da vi gjorde sådan, da havde min x selv eget hus og han betalte til børnene, så det kostede os penge på den måde, så der tror jeg ikke kommunen ville gå ind..men kan de ser der er en økonomisk fordel, så er det skidt..

Knus Eva

Anmeld

23. november 2009

Anonym trådstarter

tak for alle jeres svar, sætter pris på dem...

vi har endnu ikke fundet en løsning men lige pt. forbliver vi boende sammen, flytter dog i en ny lejlighed om kommer i en perioede til at have 2 huslejer...

Men vi elsker hinanden og skal nok få det til at gå...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.