Hvis nu - Økonomisk om at flytte fra hinanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2009

guggle

Anonym skriver:

okay mange tak... ringer rundt til hele kommunen idag og håber på at kan overtag lejligheden fra d. 17 dec. for så har jeg hjælp i hele julen måneden...

Også har kommunen også lidt tid til at arbejde med min sag inden jeg skal flytte hvis det bliver aktuelt - hvilket jeg håber og forventer det gør...

Kan man virkelig får dobbelt SU? dejligt...

Og er det en hel eller en delvis friplads du har fået til dit barn?

Og håber ikke de er så lang tid om at beregne om jeg kan få boligsikring men det kan man godt søge inden man flytter hvis man ved hvad ens indkomst osv. kommer til at være? altså lige pt. er jeg på kontanthjælp men til jan. begynder jeg på SU. men håber ikke det bliver for indviklet?

Hvis du har din indtægt skriftligt og en lejekontrakt, kan de beregne din boligsikring ved skranken mens du venter (ihvertfald i den kommune jeg bor)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

Anonym trådstarter

frk andreasen skriver:

jeg får friplads til min datter hel friplads  lige pt fordi jeg er alene nogle mdr. så jeg giver 149 pr mdr. hun går i dp. men nu begynder hun i bh d 4 jan så tror det blir omkring det samme. når martin er hjemme så gir vi 576kr for delvis friplads. vi er begge på kontanthjælp, men jeg har også været på su til samme takst. du kan også søge ekstra og ekstra ordinær børneydelse når du skal til at være alene det er 1100 ca pr barn og 1200ca  eksta børneydelse. det får du sammen med 3 mdr børnepengene. ( hvis du ikke vidste det) og du kan søge pengene fra faren 1100 pr mdr på amtet.

en su for enlig forsørger med lån er 11.683.kr ( måske stiger det lidt til jan)det fik jeg.

du får 2 x 5117 kr før skat

3900 i lån

hvis du skal nå at få boligsikring så skal du søge det inden den 20 i en mdr for at få det til d 1 men ellers så får du  2 gange den næste 1

håber du kan bruge det til noget,

tanja 23+1

når du søger de ting skal du fortælle dem at du har sulån med så du skal oplyse din indkomst uden lånet for det skal du jo selv betale tilbage..

Hvad er ekstre og ekstre ordinær børneydelse og er det noget der skal betales tilbage? Og hvor på kommunen skal man søge om det?

Har en aftale med faderen om at vi ikke skal ha penge mellem hinanden på den måde, hvis jeg eller Daniella mangler noget så søger han for det, så vil ikke søge om penge fra faderen og vi er jo også stadig sammen men kan bare ikke lige pt. bo sammen, så nu vil vi prøv en tid med hver vores hjem...

Og det du skriver om bolig sikringen vil det så sige at hvis jeg ikke når at få det til dec. (det er jo kun halvdelen af måneden der lige pt. er tale om) så kan jeg få det for dec. til jan oven i det andet?

Puha det er godt nok rodet alt det her med at flytte fra hinanden...

Anmeld

23. november 2009

frk andreasen

Hvad er ekstre og ekstre ordinær børneydelse og er det noget der skal betales tilbage? Og hvor på kommunen skal man søge om det?

Har en aftale med faderen om at vi ikke skal ha penge mellem hinanden på den måde, hvis jeg eller Daniella mangler noget så søger han for det, så vil ikke søge om penge fra faderen og vi er jo også stadig sammen men kan bare ikke lige pt. bo sammen, så nu vil vi prøv en tid med hver vores hjem...

Og det du skriver om bolig sikringen vil det så sige at hvis jeg ikke når at få det til dec. (det er jo kun halvdelen af måneden der lige pt. er tale om) så kan jeg få det for dec. til jan oven i det andet?

det er noget du er berigttiget til når du er alene med barnet. det skal du søge om der hvor du søger boligsikring og friplads. borgerservice hedder det. og nej det skal ikke betales tilbage du kan evt. ringe til kommunen og få det tilsendt. vi går ind i et nyt kvartal til jan. så du skal gøre det inden den 31 dec. for at få det. nu ved jeg ikke hvor gammelt dit barn er men  min datter  blir 3 til marts så jeg når lige at få engang mere end den falder til 3200 + de 2400ca ekstra. men til jan får jeg 6400ca i børnepenge.

med hensyn til boligsikring så fik jeg fra den dato jeg havde søgt fra og det var for to mdr 1 gang.

Anmeld

23. november 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

Men husk nu, at hvis du skal modtage alle de tilskud, så er du enlig...dvs ingen penge mellem din x og dig og ikke noget med at spise sammen og sove sammen osv, uden meget sjældent. Kommunerne er meget obs og de har ansat folk som undersøger sager og finder dem der snyder og I jeres sag kunne i nemt ende i en gruppe som udefra ville se ud som bedragere. Så pas godt på... så ville jeg da sørge for at han betalte de penge du skal have, dem kan han trække fra, så det bliver da sikkert billigere for ham end at give til dig når du mangler.

Held og lykke..

Knus Eva.

Anmeld

23. november 2009

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Men husk nu, at hvis du skal modtage alle de tilskud, så er du enlig...dvs ingen penge mellem din x og dig og ikke noget med at spise sammen og sove sammen osv, uden meget sjældent. Kommunerne er meget obs og de har ansat folk som undersøger sager og finder dem der snyder og I jeres sag kunne i nemt ende i en gruppe som udefra ville se ud som bedragere. Så pas godt på... så ville jeg da sørge for at han betalte de penge du skal have, dem kan han trække fra, så det bliver da sikkert billigere for ham end at give til dig når du mangler.

Held og lykke..

Knus Eva.

hvordan undersøger de det mm. for vi havde snakket om at nu hvor han boede i samme by så skulle han komme forbi hver dag for at være sammen med Daniella så det ikke blev en for stor omvæltning for hende...

for selvom vi ikke kan bo sammen vil vi jo stadig gerne være kærester og forældre til vores barn...

Anmeld

23. november 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

hvordan undersøger de det mm. for vi havde snakket om at nu hvor han boede i samme by så skulle han komme forbi hver dag for at være sammen med Daniella så det ikke blev en for stor omvæltning for hende...

for selvom vi ikke kan bo sammen vil vi jo stadig gerne være kærester og forældre til vores barn...

Altså, de kan jo spørge naboer om hvor tit han er der, spørge i bh eller vs om I kommer og henter sammen osv...for jeg tror faktisk ikke de vil se dig som enlig hvis du er kæreste med faderen.

Så jeg ville nok passe meget på med at have ham til at være der dagligt...og er han det, så bidrager han vel også og så vil du igen være bedrager. Tænker jo også at det vil se mærkeligt ud hvis han er der hverdag at I så ikke blev boende sammen og når I så flytter fra hinanden lige inden du skal læse hvor der jo er meget forskel på at stå som alene eller samboende økonomisk, så tror jeg ikke kommunen vil se så positivt på det.

Knus Eva.

Anmeld

23. november 2009

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Altså, de kan jo spørge naboer om hvor tit han er der, spørge i bh eller vs om I kommer og henter sammen osv...for jeg tror faktisk ikke de vil se dig som enlig hvis du er kæreste med faderen.

Så jeg ville nok passe meget på med at have ham til at være der dagligt...og er han det, så bidrager han vel også og så vil du igen være bedrager. Tænker jo også at det vil se mærkeligt ud hvis han er der hverdag at I så ikke blev boende sammen og når I så flytter fra hinanden lige inden du skal læse hvor der jo er meget forskel på at stå som alene eller samboende økonomisk, så tror jeg ikke kommunen vil se så positivt på det.

Knus Eva.

nej du har nok ret... bare så svært for har er og vil altid være en del af hverdagen og bare fordi vi er dumme skal det jo ikke gå udover vores barn...

Anmeld

23. november 2009

Honningblomst

nej du har nok ret... bare så svært for har er og vil altid være en del af hverdagen og bare fordi vi er dumme skal det jo ikke gå udover vores barn...

Men altså, for jeres egen skyld og barnets...så er det vel bedre ikke at ses sammen men lade barnet have jer hver for sig...når nu du siger at I er dumme sammen.

Min x er en del af mine børns hverdag og vil altid være det, men en hverdag behøver ikke være HVER dag..

Og ja, det er svært...pisse hamrende svært...

Knus Eva

Anmeld

23. november 2009

Lone Jakobsen

Eva skriver:

Held og lykke..

Knus Eva.

jeg sad og ventede på at den her dukkede op...for jeg er meget enig.

når jeg læser det første indlæg fra trådstarter....så lyder det som om faderen stadig vil bidrage til husholdningen (har ikke læst hele tråden så beklager hvis jeg gentager nogen) og det er bare yderst vigtigt at han ikke gør det....at han ikke konstant er i hjemmet...ikke overnatter, ikke på nogen måde kan mistænkes for stadig at være en del af det faste inventar...for som eva skriver så kan det let virke som kommualt bedrag...hvilket mange kommuner er meget obs på lige for tiden.

så sørg for at alt hvad han betaler er dokumenteret. jeg har selv stået i en situation hvor en nabo beskyldte mig for at snyde...så ved hvor vigtigt det er.

mange hilsner

Anmeld

23. november 2009

Honningblomst

nutche skriver:

jeg sad og ventede på at den her dukkede op...for jeg er meget enig.

når jeg læser det første indlæg fra trådstarter....så lyder det som om faderen stadig vil bidrage til husholdningen (har ikke læst hele tråden så beklager hvis jeg gentager nogen) og det er bare yderst vigtigt at han ikke gør det....at han ikke konstant er i hjemmet...ikke overnatter, ikke på nogen måde kan mistænkes for stadig at være en del af det faste inventar...for som eva skriver så kan det let virke som kommualt bedrag...hvilket mange kommuner er meget obs på lige for tiden.

så sørg for at alt hvad han betaler er dokumenteret. jeg har selv stået i en situation hvor en nabo beskyldte mig for at snyde...så ved hvor vigtigt det er.

mange hilsner

Lige præcis....faderen skal have egen lejlighed, have evt et værelse, eller i hvertfald legetøj til barnet, have samvær med barnet der, betale til moderen ogsom du skriver ikke bidrage, ikke være hos moderen dagligt, ikke have ting der, ikke spise der osv...altså mere end hvis det var en ven, som vel egentlig ikke er der mange gange om ugen.

Så man skal altså passe meget på...virkelig meget.

Og ønsker man at forblive kærester og være sammen meget, sove sammen, spise sammen og alt det...så skal man nok bare ikke søde alle de tilskud som gives til enlige, for så er der jo intet problem..

Knus Eva.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.