Hvis nu - Økonomisk om at flytte fra hinanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.261 visninger
38 svar
0 synes godt om
22. november 2009

Anonym trådstarter

Hvis man nu man bor sammen og har barn sammen men finder ud af at man måske vil ha et bedre forhold hvis man ikke bor sammen og derfor vælger at flytte fra hinanden hvor hurtigt kan man så få offenligt støtte?

altså tænker på til Dp plads, bolig støtte (ved ikke om der er mere man kan få støtte til?)

Tænker lidt at hvis jeg finder den rigtige lejlighed så flytter jeg her først i dec. men kan kommunen godt følge med til det?

Og kan man få hjælp til depositum?

Kan man have en fælles konto?

og hvordan og hvor ledes forgår det? hvad skal man huske at få styr på?

Begynder på uddannelse til jan. og der skal jeg så også over på SU nogen der kan fortælle lidt om det?

Har valgt at være ano. pga. der er noget fam. og venner der kigger med og som endnu ikke skal vide det før det hele er på plads!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2009

qp

Så snart manden har meldt flytning burde alle disse ting du nævner være muligt for dig. I kan dog ikke have fælles konto!

Og ja du har ret til SU som enlig, det søger du om via deres hjemmeside når du er blevet optaget på uddannelsen.

Depositum tror jeg alle kan søge om?

Anmeld

22. november 2009

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis man nu man bor sammen og har barn sammen men finder ud af at man måske vil ha et bedre forhold hvis man ikke bor sammen og derfor vælger at flytte fra hinanden hvor hurtigt kan man så få offenligt støtte?

altså tænker på til Dp plads, bolig støtte (ved ikke om der er mere man kan få støtte til?)

Tænker lidt at hvis jeg finder den rigtige lejlighed så flytter jeg her først i dec. men kan kommunen godt følge med til det?

Og kan man få hjælp til depositum?

Kan man have en fælles konto?

og hvordan og hvor ledes forgår det? hvad skal man huske at få styr på?

Begynder på uddannelse til jan. og der skal jeg så også over på SU nogen der kan fortælle lidt om det?

Har valgt at være ano. pga. der er noget fam. og venner der kigger med og som endnu ikke skal vide det før det hele er på plads!

det er ikke manden men mig der flytter... kan man få noget hjælp til depositummet?

Anmeld

22. november 2009

Anonym trådstarter

qp skriver:

Så snart manden har meldt flytning burde alle disse ting du nævner være muligt for dig. I kan dog ikke have fælles konto!

Og ja du har ret til SU som enlig, det søger du om via deres hjemmeside når du er blevet optaget på uddannelsen.

Depositum tror jeg alle kan søge om?

skal/kan jeg søge om su til enlig når jeg ved at vi er flyttet fra hinanden til den tid selvom vi endnu ikke er det?

Anmeld

22. november 2009

qp

Anonym skriver:

det er ikke manden men mig der flytter... kan man få noget hjælp til depositummet?

Ja det vil jeg tro du kan

Anmeld

22. november 2009

qp

Anonym skriver:

skal/kan jeg søge om su til enlig når jeg ved at vi er flyttet fra hinanden til den tid selvom vi endnu ikke er det?

Ja det skal du

Anmeld

22. november 2009

Anonym trådstarter

qp skriver:

Ja det vil jeg tro du kan

er det noget der skal betales tilbage eller er det en hjælp? og tak for alle dine svar er dybt taknemmelig

Anmeld

22. november 2009

qp

Anonym skriver:

er det noget der skal betales tilbage eller er det en hjælp? og tak for alle dine svar er dybt taknemmelig

Det skal betales tilbage, men det trækker de vidst over skat og over en længere periode -  så det er ik noget du kommer til, at mærke som så... Helt i orden That's what we are here for

Anmeld

22. november 2009

Anonym trådstarter

qp skriver:

Det skal betales tilbage, men det trækker de vidst over skat og over en længere periode -  så det er ik noget du kommer til, at mærke som så... Helt i orden That's what we are here for

over skat? Hvordan vil de gøre det?

Anmeld

22. november 2009

qp

Anonym skriver:

over skat? Hvordan vil de gøre det?

Ja jeg mener det er over skat - de sætter vel bare dit fradrag lidt ned tror jeg.... men det er vidst ik ret meget.

Men prøv og spørg dem - de ved helt sikkert hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.