Hvis nu - Økonomisk om at flytte fra hinanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2009

qp

Nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i .... men prøv og gå ind på deres hjemmeside og søg på indskudslån?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2009

Anonym trådstarter

qp skriver:

Ja jeg mener det er over skat - de sætter vel bare dit fradrag lidt ned tror jeg.... men det er vidst ik ret meget.

Men prøv og spørg dem - de ved helt sikkert hehe

mange tak for svar... ved du forresten om der er mere jeg kan få eller om kommunen kan nå at følge med hvis jeg flytter så hurtigt så jeg ikke står og ikke har noget at leve for?

Anmeld

22. november 2009

klmf

qp skriver:

Ja det vil jeg tro du kan

Det er vist ikke en selvfølge, at du kan få hjælp til indskud fra kommunen. Du skal søge om det og de giver vist kun lånet, hvis du er under en vis indtægtsgrænse per år. Det gælder altså ikke, at man ingen penge har nu, hvis man i løbet af året har tjent til over den fastsatte grænse. Men hvis du er på SU, så har du nok ikke

Jeg vil foreslå dig at kontakte din kommune og bede om en samtale med en sagsbehandler, de kan hjlælpe dig med at forklare reglerne og hvilke ansøgninger du skal udfylde.

Held og lykke med det

Anmeld

22. november 2009

qp

Anonym skriver:

mange tak for svar... ved du forresten om der er mere jeg kan få eller om kommunen kan nå at følge med hvis jeg flytter så hurtigt så jeg ikke står og ikke har noget at leve for?

Hvis det er "krise" og du mod forventning er nødt til, at flytte og bare ingen penge har så kan du søge om noget der hedder en enkeltydelse - det må vidst gå under uforudsigelige udgifter

Anmeld

22. november 2009

qp

lotchen skriver:

Det er vist ikke en selvfølge, at du kan få hjælp til indskud fra kommunen. Du skal søge om det og de giver vist kun lånet, hvis du er under en vis indtægtsgrænse per år. Det gælder altså ikke, at man ingen penge har nu, hvis man i løbet af året har tjent til over den fastsatte grænse. Men hvis du er på SU, så har du nok ikke

Jeg vil foreslå dig at kontakte din kommune og bede om en samtale med en sagsbehandler, de kan hjlælpe dig med at forklare reglerne og hvilke ansøgninger du skal udfylde.

Held og lykke med det

Selvfølge er så meget sagt men man har ret til et indskudslån hvis man tjener under et vis sum penge om måneden og ikke skylder kommunen et indskudslån i forvejen.

Er man på SU kan man ligeledes søge om det.

Anmeld

22. november 2009

wamse

Altså lidt ved jeg jo, da jeg flyttede for knap 1 måned siden fra min eks

Det er helt op til kommunen, hvor hurtigt de arbejder, eller hvor tidspressede de er, men min friplads til børnehave fik jeg svaret på i løbet af 1 uge. De kunne så ikke nå at regulere den, så jeg har nogle måneder nu, hvor jeg ikke skal betale en krone for pladsen.

angående boligsikring, har jeg stadig ikke fået svaret, men rykker dem for det i morgen.

Indskudet ville de ikke bevilje, da jeg står som medejer af et hus, selvom jeg på ingen måde ville kunne få noget ud økonomisk.

Jeg skal så forhåbentlig ( ) starte på en uddannelse til feb, og det jeg kan få er dobbelt su, som enlig forsørger + et evt. studielån.

Det var vist den vide jeg har at give ud af

Anmeld

23. november 2009

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Altså lidt ved jeg jo, da jeg flyttede for knap 1 måned siden fra min eks

Det er helt op til kommunen, hvor hurtigt de arbejder, eller hvor tidspressede de er, men min friplads til børnehave fik jeg svaret på i løbet af 1 uge. De kunne så ikke nå at regulere den, så jeg har nogle måneder nu, hvor jeg ikke skal betale en krone for pladsen.

angående boligsikring, har jeg stadig ikke fået svaret, men rykker dem for det i morgen.

Indskudet ville de ikke bevilje, da jeg står som medejer af et hus, selvom jeg på ingen måde ville kunne få noget ud økonomisk.

Jeg skal så forhåbentlig ( ) starte på en uddannelse til feb, og det jeg kan få er dobbelt su, som enlig forsørger + et evt. studielån.

Det var vist den vide jeg har at give ud af

okay mange tak... ringer rundt til hele kommunen idag og håber på at kan overtag lejligheden fra d. 17 dec. for så har jeg hjælp i hele julen måneden...

Også har kommunen også lidt tid til at arbejde med min sag inden jeg skal flytte hvis det bliver aktuelt - hvilket jeg håber og forventer det gør...

Kan man virkelig får dobbelt SU? dejligt...

Og er det en hel eller en delvis friplads du har fået til dit barn?

Og håber ikke de er så lang tid om at beregne om jeg kan få boligsikring men det kan man godt søge inden man flytter hvis man ved hvad ens indkomst osv. kommer til at være? altså lige pt. er jeg på kontanthjælp men til jan. begynder jeg på SU. men håber ikke det bliver for indviklet?

Anmeld

23. november 2009

Winnie

Anonym skriver:

Uha jeg har prøvet det at de ikke kunne følge med, men der var sket en fejl med ex's flytte anmeldelse. Så jeg fik ikke noget, og jeg skulle også flytte, (og til en anden kommune), og der fik jeg indskuds lån, uden problemer. Fortalte at jeg var blevet alene og havde brug for et nyt sted at bo hurtigt. Fik lånet rente og afdrags frit i 5 år. På den måde kan man faktisk betale bare en lille smule hver måned og få lånet lidt ned.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

23. november 2009

Anonym trådstarter

Winnie skriver:

Uha jeg har prøvet det at de ikke kunne følge med, men der var sket en fejl med ex's flytte anmeldelse. Så jeg fik ikke noget, og jeg skulle også flytte, (og til en anden kommune), og der fik jeg indskuds lån, uden problemer. Fortalte at jeg var blevet alene og havde brug for et nyt sted at bo hurtigt. Fik lånet rente og afdrags frit i 5 år. På den måde kan man faktisk betale bare en lille smule hver måned og få lånet lidt ned.

Held og lykke med det hele.

mange tak for svar... tror også jeg vil bruge den med at jeg skal flytte og at det skal være hurtig

Anmeld

23. november 2009

frk andreasen

Anonym skriver:

okay mange tak... ringer rundt til hele kommunen idag og håber på at kan overtag lejligheden fra d. 17 dec. for så har jeg hjælp i hele julen måneden...

Også har kommunen også lidt tid til at arbejde med min sag inden jeg skal flytte hvis det bliver aktuelt - hvilket jeg håber og forventer det gør...

Kan man virkelig får dobbelt SU? dejligt...

Og er det en hel eller en delvis friplads du har fået til dit barn?

Og håber ikke de er så lang tid om at beregne om jeg kan få boligsikring men det kan man godt søge inden man flytter hvis man ved hvad ens indkomst osv. kommer til at være? altså lige pt. er jeg på kontanthjælp men til jan. begynder jeg på SU. men håber ikke det bliver for indviklet?

jeg får friplads til min datter hel friplads  lige pt fordi jeg er alene nogle mdr. så jeg giver 149 pr mdr. hun går i dp. men nu begynder hun i bh d 4 jan så tror det blir omkring det samme. når martin er hjemme så gir vi 576kr for delvis friplads. vi er begge på kontanthjælp, men jeg har også været på su til samme takst. du kan også søge ekstra og ekstra ordinær børneydelse når du skal til at være alene det er 1100 ca pr barn og 1200ca  eksta børneydelse. det får du sammen med 3 mdr børnepengene. ( hvis du ikke vidste det) og du kan søge pengene fra faren 1100 pr mdr på amtet.

en su for enlig forsørger med lån er 11.683.kr ( måske stiger det lidt til jan)det fik jeg.

du får 2 x 5117 kr før skat

3900 i lån

hvis du skal nå at få boligsikring så skal du søge det inden den 20 i en mdr for at få det til d 1 men ellers så får du  2 gange den næste 1

håber du kan bruge det til noget,

tanja 23+1

når du søger de ting skal du fortælle dem at du har sulån med så du skal oplyse din indkomst uden lånet for det skal du jo selv betale tilbage..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.