økonomien til konfirmation ;-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2009

qp

wamse skriver:

Nu er jeg her som ny-separaret, og med en konfirmation for min søn til apr, Jeg har af forskellige grunde ikke haft mulighede´n for at spare op, og jeg er nu på dagpenge. Men nogle ideer til, hvordan jeg kan financere det??

Beboerhuset er betalt, så det er ikke et problem, men alt andet, fra tøj til mad, pynt, ja alt har jeg ikke pengene til. Hans far skal ikke betale til konfirmationen, da jeg ikke skulle betale til den ældstes. Men for hulan jeg er ved at føle mig presset nu. Jeg har ikke fryseplads, så kan ikke selv lave det, og tilbudet på maden med 3 retter, skal jeg give 110 pr. person, hvilket er svær at stikke selv.

Jeg synes du skal gå op på kommunen og søge om økonomisk tilskud til konfirmationen.... Det burde du kunne få nu når din økonomi ser ud som den gør efter seperationen.

Hvis du allerede sætter noget i gang på kommunen nu, burde du i det mindste få be/ afkræftet om det i det hele taget er realistisk og i så fald hvor meget du kan få.

Men det er jo ikke alverden man får gennem kommunen - det formoder jeg ihvertfald ikke udfra taksterne som fædre skal betale til den forsørgende forælder hvis forældrene ikke bor sammen og moderen ansøger om det. Jeg tror min søns far skal betale 2000 kr hvis jeg søger om det til den tid - og det er fandme ikke meget!

Men som de andre siger behøver det ikke at være dyrt og du kan spørge familien om du må opbevare noget af maden i deres fryser indtil dagen kommer.

Et eksempel på en lækker billig menu kunne være:

Hovedret:

* Hamburgerryg

* Brune og hvide kartofler

* Grøntsager

* Hvid sauce

* Billigt hvidvin fra netto serveret i karaffel

* Sodavand i 2 L flasker fra netto

Decert:

* Is med frugt

* Kaffe og the

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2009

wamse

Jeg tænkte nok jeg ville få en masse gode ideer her inde, hold da op I har ihvertfald givet mig mange ideer, og muligheder at løse det på. Der nogle ting jeg så vil undersøge om det kan lade sig gøre

Tusind tak skal i have

Anmeld

20. november 2009

wamse

bondepigen skriver:

Ok, tror desværre bare kommunen er svære at snakke med, og vil sikkert forlange at du søger om bidrag fra din mand... Jeres aftaler har jo ikke noget med dem at gøre, og er ikke deres problem... Siger jeg selvfølgelig ikke for at jeg holder med kommunen (overhovedet ikke) men kender dem bare.

Det er også det jeg tror de vil sige, men vil gøre et forsøg, så ved jeg hvor jeg står med det.

Anmeld

21. november 2009

Rikke, Liam & Linus

Til vores søns navngivningfest brugte vi ca. 2000 på mad til et kæmpe pølse/oste bord. Og der var altså meget mad. Derudover lavede vi selv kager og is. Og jagtede tilbud på drikkevarer.

Hvor mange gæster kommer der? Vi var 38.

Anmeld

21. november 2009

wamse

RikkeØ skriver:

Til vores søns navngivningfest brugte vi ca. 2000 på mad til et kæmpe pølse/oste bord. Og der var altså meget mad. Derudover lavede vi selv kager og is. Og jagtede tilbud på drikkevarer.

Hvor mange gæster kommer der? Vi var 38.

Det vil ca blive det samme antal.

Anmeld

21. november 2009

Bondepigen

wamse skriver:

Det er også det jeg tror de vil sige, men vil gøre et forsøg, så ved jeg hvor jeg står med det.

Ja man får jo ikke noget hvis man ikke prøver.... Pøj pøj med det..

Anmeld

21. november 2009

feb.2010

Hvad hedder dit madbuget, hvis jeg husker rigtig er du fra haderslev, lige som mig.. Jeg kender et catering firma der er MEGET billigt, skriv evt. en Privat besked til mig så kan vi snakke om hvad det normalt koster..

Og så ville jeg forstå en kold forrest, som fks. ristet tostbrød, med ananas og hønesalat, og så en isbombe fra supermarket eller hvis du er et krativt kage menneske så sådan en..

Drikkevare ville jeg hente i tyskland, men det var vist osse din plan..

Jeg kan godt forstå at du ikke vil be gæsterne om at tage noget med, for ofte når man går det giver man ingen eller en lille gave og det skal jo ikke gå ud over din søn..

Jeg ville gerne tilbude at arbejde i køkkent (det er mit hverdags job) for dig, men tror ikke love det da det er meget kort tid efter min termin..

Men skriv til mig

Anmeld

21. november 2009

Rikke, Liam & Linus

OK. Man kan nok godt gøre det billigere endnu.

Vi handlede alt i netto. Men vi købte så det dyre pålæg - det behøver man jo ikke. Desuden lavede vi frikadeller og købte en del forskellig ost, som i princippet også godt kan undværes.

Så smæk det hele på på nogle fade og pynt med lidt grøntsager. Så ser det såmænd ganske tilforladeligt ud. Og ALLE kan lide maden, det er stensikkert.

Du kan lave sorbetis til dessert. Det er nemt og billigt. Vand, sukker, frosne bær, æggehvider og en smule flormelis. Og så i portionsglas.

Kan også bruges til velkomstdrinks, med et skvæt hvidvin/sportvand.

Bordkort og invitationer laver du selv af billig karton. Får evt. knægten til at hjælpe lidt til. Hold øje med når der er tilbud på nervøs velour i JYSK, og brug det til dug.

Måske nogle af ideerne kunne bruges.

Anmeld

21. november 2009

MiMa

Billige Jakkesæt til børn (op til 16 år).

hos www.prinsesseskabet.dk

Har selv lige købt et jakkesæt til min søn.

Anmeld

21. november 2009

Winnie

MiMa skriver:

Billige Jakkesæt til børn (op til 16 år).

hos www.prinsesseskabet.dk

Har selv lige købt et jakkesæt til min søn.

Ja, det er godt nok billigt for et helt sæt tøj 599,- men desvæære kun op til str 14 år. Så mangler man bare sko og strømper.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.