wamse skriver:
hvor er det en smuk forslag, og du har ingen anelse om hvor dybt det rører mig, sidder virkelig med en klump på størrelse med grønland i halsen lige nu
Men det er igen penge jeg ikke har. Som det pt ser ud, har vi vel 3500 at leve for fra jan. Det er til alle vores faste udgifter. Men til budet jeg har fået fra en kro på 110 er også med alt, undtagen drikkevarer. Min ide var ved næste dagpengeudbetaling, at køre over grænsen og købe drikkevarerne, og så gemme dem i kælderen. Men så er der heller ikke til mere i den lønperiode.
Men tror du man kan søge enkeltydelse til sådan noget her?
Jeg ved det ikke men det er da et forsøg værd.....
Enkeltydelse er til for folk der har pludseligt uforudsete udgifter, eller uforudsete økonomiske ændringer, de ikke selv kan klare....
og jeg mener altså du kunne jo ikke forudse at du skulle separeres lige nu, og stå alene med 3
børn og en forestående konfirmation...
Du kan også bede dine gæster sørge for egne drikkevarer.....
som min far siger kan du jo også bruge oksefilet, altså sådan en meter-lang ko..... nu ved jeg jo ikke hvor mange mennesker du regner med i bliver, men altså. tja det var da et forslag....
SKAL det være 3-retters menu?
For hvis din søn og dig kan blive enige om at det bliver hvad i har råd til og ikke mere, så ville jeg altså foreslå høns i asparges og tarteletter. og et eller andet til dessert.... drikkevarerne må gæsterne så selv tage med.... og så må du jo have fat i dine naboer ang. madopbevaring.......
Eller evt. få en af gæsterne til at lave maden, og tage den med på dagen....
Der må da også være køleskab i forsamlingshuset du har lejet.... så kan du jo handle og lave de tarteletter dagen før, og obevare dem i forsamlingshusets køleskab.....