økonomien til konfirmation ;-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2009

wamse

Stumpen skriver:

Hvad med at lave stor lækker pålægsbord??

Vi har lige haft barnedåb og holdte det til 146 kr pr kurvet incl ALT.. Men kan se om jeg kan finde ud af hvad blot maden kostede og sende det samt hvor meget der blev købt, hvis du er interesseret, det eneste det kræver er plads i køleskabet..

tilbudet jeg har fået er kun på 110 for en stor 3 retters menu, med salatbar dertil, så det er jo billigt nok, men det er penge jeg ikke har Tøjet bliver købt på udsalg i januar, så det kan vist ikke gøres billigere, men det hele med maden er et problem. Kort og pynt kan jeg sagtens selv stå for, det er jeg ret ferm til Så det der reelt er et problem er pengene til maden. En gave får han ikke, og det ved han godt.

Jeg ville have brugt børnepengene i jan. til det men, hvis de ikke indgår i vores hverdagsbudget, så har vi ikke mere end 2000 at lave for i måneden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2009

mariamiss6

mariamiss6 skriver:

hey wamse.....

Min far har lige givet tilbud på helstegt pattegris.....

du skal 

1. skaffe grill
  2. skaffe gris
  3. betale turen over (vi er fra sjælland)
  4. + 1000 kroner til min far
  5. jeg kunne tage med som gratis køkkenhjælp
  6. vi skal jo nok have overnatning et eller andet sted.
  7. vi skal bruge en dato.

Hovsa min far provianterer jævnligt i tyskland, så vi kunne nok godt hente drikkevarer for dig, og tage med hvis det var.

Desuden så har jeg efterhånden lavet et par kager, og gør det gerne for dig, mod materiale prisen, men jeg kan ikke love noget med flotte blomster og den slags.... kig på mine kager, hvis du tager imod vores tilbud.... 

Anmeld

20. november 2009

frk Jensen

mariamiss6 skriver:

hey wamse.....

Min far har lige givet tilbud på helstegt pattegris.....

du skal 

1. skaffe grill
  2. skaffe gris
  3. betale turen over (vi er fra sjælland)
  4. + 1000 kroner til min far
  5. jeg kunne tage med som gratis køkkenhjælp
  6. vi skal jo nok have overnatning et eller andet sted.
  7. vi skal bruge en dato.

Hold da op sikke søde folk der er her på baby.dk.. Det tager jeg sku hatten af for

Jeg ville ønske jeg kunne hjælpe på en eller anden måde... men det er sku svært.

Håber virkelig du finder ud af det, så din søn kan få en fantastisk dag..

Knus Betina

Anmeld

20. november 2009

mariamiss6

wamse skriver:

tilbudet jeg har fået er kun på 110 for en stor 3 retters menu, med salatbar dertil, så det er jo billigt nok, men det er penge jeg ikke har Tøjet bliver købt på udsalg i januar, så det kan vist ikke gøres billigere, men det hele med maden er et problem. Kort og pynt kan jeg sagtens selv stå for, det er jeg ret ferm til Så det der reelt er et problem er pengene til maden. En gave får han ikke, og det ved han godt.

Jeg ville have brugt børnepengene i jan. til det men, hvis de ikke indgår i vores hverdagsbudget, så har vi ikke mere end 2000 at lave for i måneden.

HEY!!!!!

Zafir gjorde det skide smart da hun holdt 30 års fødselsdag....

Alle gæster havde en ret med som kunne dække 2½ person, pr. styk de selv kom.... 

Så altså hvis man nu var 2 voksne, skulle man tage en ret med til 5 personer....

Kunne du ikke gøre det sådan?

og så selv nøjes med at betale dessert og drikkevarer?

Anmeld

20. november 2009

mariamiss6

wamse skriver:

ideen er nu helt ok, men mangler pladsen til at skulle opbevare maden til gæsterne, + det at en sådan gris må være pæn dyr også. Jeg kommer til at være helt alene om alt, og helt ærligt, så gjorde jeg det til min datters barnedåb, og det var svine-hårdt. At stå med alt alene + børn + alt forberedning + cykel som transportmiddel + så er jeg højst sandsynligt startet på uddannelse også, det bliver simpelthen for meget for mig at magte.

Jeg vil lægge det til side jeg kan, men som ny separaret sidder jeg bare rigtig stramt i det.

Ca. prisen på en gris, som dækker 40-50 spisende voksne, er lige omkring 1000 kroner, plus minus det løse.....

Anmeld

20. november 2009

wamse

mariamiss6 skriver:

Hovsa min far provianterer jævnligt i tyskland, så vi kunne nok godt hente drikkevarer for dig, og tage med hvis det var.

Desuden så har jeg efterhånden lavet et par kager, og gør det gerne for dig, mod materiale prisen, men jeg kan ikke love noget med flotte blomster og den slags.... kig på mine kager, hvis du tager imod vores tilbud.... 

hvor er det en smuk forslag, og du har ingen anelse om hvor dybt det rører mig, sidder virkelig med en klump på størrelse med grønland i halsen lige nu 

Men det er igen penge jeg ikke har. Som det pt ser ud, har vi vel 3500 at leve for fra jan. Det er til alle vores faste udgifter. Men til budet jeg har fået fra en kro på 110 er også med alt, undtagen drikkevarer. Min ide var ved næste dagpengeudbetaling, at køre over grænsen og købe drikkevarerne, og så gemme dem i kælderen. Men så er der heller ikke til mere i den lønperiode.

Men tror du man kan søge enkeltydelse til sådan noget her?

Anmeld

20. november 2009

Bondepigen

Hvis børnene bor hos dig, så betaler faderen vel børnebidrag... Du kan udover det alm. bidrag søge konfirmationsbidrag til din søn hos statsforvaltningen tror jeg det er, så skal faderen betale et beløb som skal bruges til festen, tøj eller andet i forbindelse med konfirmationen. Undersøg det lige, det er jeg nemlig helt sikker på du kan. Det er omk. 3000 kr. og det er da værd at tage med.... Håber I finder ud af en god løsning...

Anmeld

20. november 2009

wamse

bondepigen skriver:

Hvis børnene bor hos dig, så betaler faderen vel børnebidrag... Du kan udover det alm. bidrag søge konfirmationsbidrag til din søn hos statsforvaltningen tror jeg det er, så skal faderen betale et beløb som skal bruges til festen, tøj eller andet i forbindelse med konfirmationen. Undersøg det lige, det er jeg nemlig helt sikker på du kan. Det er omk. 3000 kr. og det er da værd at tage med.... Håber I finder ud af en god løsning...

nej han skal ikke betale noget, for han betalte for den store søn, hvor han ikke skulle have noget af mig, for jeg så skulle betale den lilles fest.

Jeg må vist høre kommunen omkring enkeltydelser

Anmeld

20. november 2009

mariamiss6

wamse skriver:

hvor er det en smuk forslag, og du har ingen anelse om hvor dybt det rører mig, sidder virkelig med en klump på størrelse med grønland i halsen lige nu 

Men det er igen penge jeg ikke har. Som det pt ser ud, har vi vel 3500 at leve for fra jan. Det er til alle vores faste udgifter. Men til budet jeg har fået fra en kro på 110 er også med alt, undtagen drikkevarer. Min ide var ved næste dagpengeudbetaling, at køre over grænsen og købe drikkevarerne, og så gemme dem i kælderen. Men så er der heller ikke til mere i den lønperiode.

Men tror du man kan søge enkeltydelse til sådan noget her?

Jeg ved det ikke men det er da et forsøg værd.....

Enkeltydelse er til for folk der har pludseligt uforudsete udgifter, eller uforudsete økonomiske ændringer, de ikke selv kan klare....

og jeg mener altså du kunne jo ikke forudse at du skulle separeres lige nu, og stå alene med 3 børn og en forestående konfirmation...

Du kan også bede dine gæster sørge for egne drikkevarer.....

som min far siger kan du jo også bruge oksefilet, altså sådan en meter-lang ko..... nu ved jeg jo ikke hvor mange mennesker du regner med i bliver, men altså. tja det var da et forslag....

SKAL det være 3-retters menu?

For hvis din søn og dig kan blive enige om at det bliver hvad i har råd til og ikke mere, så ville jeg altså foreslå  høns i asparges og tarteletter. og et eller andet til dessert.... drikkevarerne må gæsterne så selv tage med.... og så må du jo have fat i dine naboer ang. madopbevaring.......

Eller evt. få en af gæsterne til at lave maden, og tage den med på dagen.... 

Der må da også være køleskab i forsamlingshuset du har lejet.... så kan du jo handle og lave de tarteletter dagen før, og obevare dem i forsamlingshusets køleskab.....

Anmeld

20. november 2009

Bondepigen

wamse skriver:

nej han skal ikke betale noget, for han betalte for den store søn, hvor han ikke skulle have noget af mig, for jeg så skulle betale den lilles fest.

Jeg må vist høre kommunen omkring enkeltydelser

Ok, tror desværre bare kommunen er svære at snakke med, og vil sikkert forlange at du søger om bidrag fra din mand... Jeres aftaler har jo ikke noget med dem at gøre, og er ikke deres problem... Siger jeg selvfølgelig ikke for at jeg holder med kommunen (overhovedet ikke) men kender dem bare.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.