økonomien til konfirmation ;-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.823 visninger
38 svar
0 synes godt om
20. november 2009

wamse

Nu er jeg her som ny-separaret, og med en konfirmation for min søn til apr, Jeg har af forskellige grunde ikke haft mulighede´n for at spare op, og jeg er nu på dagpenge. Men nogle ideer til, hvordan jeg kan financere det??

Beboerhuset er betalt, så det er ikke et problem, men alt andet, fra tøj til mad, pynt, ja alt har jeg ikke pengene til. Hans far skal ikke betale til konfirmationen, da jeg ikke skulle betale til den ældstes. Men for hulan jeg er ved at føle mig presset nu. Jeg har ikke fryseplads, så kan ikke selv lave det, og tilbudet på maden med 3 retter, skal jeg give 110 pr. person, hvilket er svær at stikke selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2009

mariamiss6

Jeg ved godt det lyder vildt kedeligt....

Men, kunne du ikke lave høns i asparges? hvis ikke til hovedret, så evt. til forret. det er nemt at alve til mange mennesker, og du kan få 3-4 kg frosne kyllingefileter for måske 200 kroner i de fleste store supermarkeder.....

Så får du fat på en der kan grille en stor fed gris, og så laver du salatbord, og evt. flødestuvede kartofler, eller halve ovnkartofler med krydderi på.....

Lyder det dyrt?

Til dessert, kan du servere de billige liter is, og så forsøge at anrette dem så det ser flot ud.....

Eller du kunne lynhurtigt blive dygtig til kager, hvis du ikke allerede er det.

i mellemtiden må du jo prøve at spare så meget op som du kan, og ellers evt. søge enkeltydelse på kommunen måske?

Anmeld

20. november 2009

Vingummien

Har du ikke nogen i familien der har plads til maden hvis det er? Man kan købe tøj nu allerede hvis det er, det kan jo spare penge hen over tid hvis i begynder at købe nu.

Behøves jo ikke være dyrt for at det er godt. Ring rundt til de forskellige restaurenter osv og sig du har sådan og sådan af penge til maden hvad kan de lave for det? Hvis nu i springer forrretten over så er der sparet penge der, køber desserten i et super marked eller andre der har pæne is, kan man nemt finde. Så er det jo kun drikke vare og forret der er tilbage som du skal betale for ved noget dyre hvis du ikke kan lave selv.

Anmeld

20. november 2009

wamse

mariamiss6 skriver:

Jeg ved godt det lyder vildt kedeligt....

Men, kunne du ikke lave høns i asparges? hvis ikke til hovedret, så evt. til forret. det er nemt at alve til mange mennesker, og du kan få 3-4 kg frosne kyllingefileter for måske 200 kroner i de fleste store supermarkeder.....

Så får du fat på en der kan grille en stor fed gris, og så laver du salatbord, og evt. flødestuvede kartofler, eller halve ovnkartofler med krydderi på.....

Lyder det dyrt?

Til dessert, kan du servere de billige liter is, og så forsøge at anrette dem så det ser flot ud.....

Eller du kunne lynhurtigt blive dygtig til kager, hvis du ikke allerede er det.

i mellemtiden må du jo prøve at spare så meget op som du kan, og ellers evt. søge enkeltydelse på kommunen måske?

ideen er nu helt ok, men mangler pladsen til at skulle opbevare maden til gæsterne, + det at en sådan gris må være pæn dyr også. Jeg kommer til at være helt alene om alt, og helt ærligt, så gjorde jeg det til min datters barnedåb, og det var svine-hårdt. At stå med alt alene + børn + alt forberedning + cykel som transportmiddel + så er jeg højst sandsynligt startet på uddannelse også, det bliver simpelthen for meget for mig at magte.

Jeg vil lægge det til side jeg kan, men som ny separaret sidder jeg bare rigtig stramt i det.

Anmeld

20. november 2009

katrine26

wamse skriver:

Nu er jeg her som ny-separaret, og med en konfirmation for min søn til apr, Jeg har af forskellige grunde ikke haft mulighede´n for at spare op, og jeg er nu på dagpenge. Men nogle ideer til, hvordan jeg kan financere det??

Beboerhuset er betalt, så det er ikke et problem, men alt andet, fra tøj til mad, pynt, ja alt har jeg ikke pengene til. Hans far skal ikke betale til konfirmationen, da jeg ikke skulle betale til den ældstes. Men for hulan jeg er ved at føle mig presset nu. Jeg har ikke fryseplads, så kan ikke selv lave det, og tilbudet på maden med 3 retter, skal jeg give 110 pr. person, hvilket er svær at stikke selv.

Jeg går ud fra at din søn ved hvordan situationen er lige i øjeblikket, selvfølgelig ikke at han er dybt inde i din økonomi, men at han godt ved tingene er lidt anderledes lige nu.

Min løsning kan være at du fortæller familien-vennerne hvordan tingene er lige nu og at du rigtig gerne vil give din søn en dejlig dag og spørg om at det ikke kan være muligt at de alle tage enten et ret eller sodavand-øl- vin osv med hver. så er det kun tøjet, en gave og lidt penge til blåmandag du skal finde.

jeg ved det kan være svært at spøger om sådan noget, for man vil jo helst selv klare sig men nogle gange er man nød til at sluge en stolthed og spøger om hjælp.

Et andet forslag kan være at søge hos nogle fonder om lidt hjælp.

Ved de fleste kommuner har nogle ellers kan du slå fonder op på nettet.

for at du finder en løsning så du kan give din søn en dejlig dag.

Hilsen katrine

Anmeld

20. november 2009

NaFe

buffe er altid et hit..og det kan gøres forholdsvis billigt vil jeg mene og stadig godt være lækkert.

Bordpynt kan evt være ting fra naturen.. bordkort kunne være sten fra stranden med navn.. ting fra skoven osv...

Tøjet ja der ved jeg jo ikke hvad dit barn forventer af tøj, men det kan jo godt være smart og billigt...

Anmeld

20. november 2009

ekzunz

suanne85 skriver:

Har du ikke nogen i familien der har plads til maden hvis det er? Man kan købe tøj nu allerede hvis det er, det kan jo spare penge hen over tid hvis i begynder at købe nu.

Behøves jo ikke være dyrt for at det er godt. Ring rundt til de forskellige restaurenter osv og sig du har sådan og sådan af penge til maden hvad kan de lave for det? Hvis nu i springer forrretten over så er der sparet penge der, køber desserten i et super marked eller andre der har pæne is, kan man nemt finde. Så er det jo kun drikke vare og forret der er tilbage som du skal betale for ved noget dyre hvis du ikke kan lave selv.

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide at satse på selv at lave forret og dessert, og så kun betale sig fra hovedretten. Det er jo nemt at lave en flot kage selv - du kan få masser af hjælp i kageklubben

Konfirmationstøjet kan du jo købe når der er januarudsalg, du kan hente øl og vand i Tyskland, hvis du har mulighed for det.

Håber du får masser af gode forslag...

Anmeld

20. november 2009

Stumpen

Hvad med at lave stor lækker pålægsbord??

Vi har lige haft barnedåb og holdte det til 146 kr pr kurvet incl ALT.. Men kan se om jeg kan finde ud af hvad blot maden kostede og sende det samt hvor meget der blev købt, hvis du er interesseret, det eneste det kræver er plads i køleskabet..

Anmeld

20. november 2009

wamse

suanne85 skriver:

Det er planen at jeg efter jul, går i gang med at købe tøjet.'

Ingen familie i nærheden, så jeg hænger selv på det. Selvom jeg ville kunne spare på at gøre det selv, så er det svært at finde pengene i den daglige økonomi, til at købe ind for. Har endda søgt om et svine-dyr kontantlån, men fik afslag.

Jeg skal af med bilen lige så snart jeg har fået en børnehaveplads, så jeg har den ikke som transportmiddel, hvis jeg selv skulle kunne handle ind og transportere maden + div. Min mors ide var også at vi kunne lave maden sammen, men det sagde hun også til barnedåbet, og der brændte hun mig af, så jeg stod med alt alene og en mand i spjældet.

Anmeld

20. november 2009

mariamiss6

hey wamse.....

Min far har lige givet tilbud på helstegt pattegris.....

du skal 

1. skaffe grill
  2. skaffe gris
  3. betale turen over (vi er fra sjælland)
  4. + 1000 kroner til min far
  5. jeg kunne tage med som gratis køkkenhjælp
  6. vi skal jo nok have overnatning et eller andet sted.
  7. vi skal bruge en dato.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.