Julehygge-tråd (TYVstjålet :-) )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2009

Tina2

Pynter op til jul hvornår? Helst d. 1. dec, men i år er jeg ikke hjemme den aften, så det bliver nok 30. nov:-) Vi hygger alle 4 med nisserhuer, æbleskiver og julemusik mens vi pynter op. Bliver dog ikke så meget som vi plejer, da vi bor i byggerod pt. Håber det er langt bedre til dec!!! ;-)

Julebag/konfekt? Næh, ingen af delene.... Konfekt lavede vi engang pga hyggen, men ingen gider det. Spiser i det hele taget ikke rigtig konfekt, synes det bliver for kvalm.... Julebag står min mor for, det er hun bedst til:-)

Pakkekalender / adventskalender? Begge unger får adventskalender af både os og mine forældre.

Lillejuleaften 23/12? Hos mine forældre i Thisted, hvor vi tager ud i skoven om eftermiddagen og går en lang tur hele familien (ca 15 mennesker) og så har min mor en kæmpe gryde suppe pakket godt ind bag i bilen, og så spiser vi den ude i skoven når det bliver mørkt og har tændt fakler rundt omkring os. Top hygge! :-)

Juleaften 24/12? I Thisted hos mine forældre. Sidste år holdt vi her, men vi vil alle fire meget helst til Thisted, da det bare er RIGTIG JUL der:-) Har ALTID holdt jul der til jeg mødte Thomas, så det er bare JUL for mig:-) Har nogle år holdt hos Thomas' mor, men hende snakker vi ikke med mere. Thomas har også altid helst villet til Thisted:-)

Jul ude eller hjemme? Læs ovenstående:-)

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? Elsker det!!! :-) Men det falder gerne sammen med kirke, og er jeg i Thisted, vil jeg gerne i kirke, da der er så mange kendte ansigter man sjældent møder på andre tider af året (jeg er født og opvokset i Thisted, men bor ved Aalborg nu)

Kirke? Ca halvdelen af familien er normalt i kirke:-)

Julemiddagen? And og flæskesteg med HELE baduljen til

Dessert? Risalamande med 2 mandler i:-)

Julemand?? Ja, da Filuca kom til kom der julemand igen:-) Og nu er der 4 børn til jul hos mine forældre, så min mosters mand agerer julemand som han mestrer stort:-)

Budget pr. gave? Alt fra ca 100-500 kr. Meget få af os voksne giver hinanden gaver, det er børnene der er fokuseret på:-) Men jeg får da gave af Thomas og ungerne, mine forældre + min kammerat Henrik:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2009

LauraLW

Ihh hvor er det altså hyggeligt at læse om alle jeres juler :-)

Synes bare stadig der er laaaaang tid til.

Anmeld

7. december 2009

Kruse90

7. december 2009

SaNiNa

Pynter op til jul hvornår? Første efter min fødselsdag d. 3 december, så vi gjorde det lidt i går

Julebag / konfekt? Ja helt sikkert, indtil vider har vi bagt vaniliekranse, brunkager, oldekage og kogt klejner. vi mangler at bage pebernøder og jødekager og lave konfekt

Pakkekalender / adventskalender? Nicklas får adventpakker af os, mormor, morfor og fra farmor, farfar.

Lillejuleaften 23/12? Slappe af og nyde julertræet som er blevet pyntet (som vi skal ud og fælde d. 20 december vi hente altid juletræ sidste søndag enden jul ud over hvis julen falder på en søndag så gør vi det søndagen før) . og i år skal vi have and og flæskesteg da vi ikke få det juleaften

Juleaften 24/12? I år er vi hos svigerfamilien, tror vi til næste år holder det hjemme hvor mine forældre kommer sammen med min farmor farfar og mormor, søster og hendes kæreste. det er lidt letter ned nicklas så skal han ikke ud i bilen når han nu er blevet puttet

Jul ude eller hjemme? indtil for 2 år siden har jeg altid hold jul hjemme hos mine forældre. nu kører vi jo så på skift

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? HT HOT HOT elsker det og skal bare se det. der er lidt lige som 90 års fødselsdag nytår aften

Kirke? Tja de sidste par år har vi ikke været det og sidste år sove jeg jo osse det meste af dagen.

Julemiddagen?  Kalkun (hvilket jeg ikke forbinder med jul) og diverse tilbehør og ikke mindst ris a la mande. hos mine forældre får vi altid and og flæskesteg

Dessert? Det er jo så ris a la mande  og så jule slik

Julemand?? Nej - ikke hos svigerforælderne, men hos mine forælder kommer han

Budget pr. gave? det ligger fra 150kr- og så til de 1000kr men kommer jo helt an på hvem gaven er til.

Anmeld

7. december 2009

Kløver

Pynter op til jul hvornår? Starten af december

Julebag / konfekt? Altid, dog noget mindre end sidste år, da jeg kunne brødføde en hel hær med hjemmelavet juleslik og småkager og kagehus Men er meget forskelligt hvornår, når tiden er til det i dec

Pakkekalender / adventskalender? nej ingen af delene, ikke før vi får små børn i huset, men håber jo det snart sker Vi har dog adventslys og kalender lys

Lillejuleaften 23/12? Det er meget forskelligt, men gør klar til julen og min fødselsdag den 25

Juleaften 24/12? Vi holder jul med familien, som det nu bedst kan passe ind, da vi har flere familier at tage hensyn til

Jul ude eller hjemme? Lidt forskelligt, alt efter hvem vi skal holde med osv, men når først der er børn i huset bliver det herhjemme

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? I den grad hot Det er ikke jul før man har set Duisneys juleshow, juleaftensdag

Kirke? Ja, synes det er en hyggelig tradition og tager derned hvis det er muligt, sidste år var dernede alene, men synes stadig det var hyggeligt

Julemiddagen? Jeg foretrækker and, men igen afhænger det af hvor vi er, i år skal vi have flæskesteg og kalkun, og julemedister, selvom jeg ik synes medister hører en juleaften til.  

Dessert? Ris a la mande

Julemand?? Nej har et sted altid godt vist det var min mor der lagde i julesokken, gennem dec, og har aldrig haft nogen der spillede julemand til at komme med gaverne men synes det er en god ide

Budget pr. gave? Vi har i år måtte sætte det ned, men ligger ca på 300 kr pr person, men vi har mange der skal gives til, så det er stadig mange penge.

God jul til jer alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.