Julehygge-tråd (TYVstjålet :-) )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.051 visninger
34 svar
0 synes godt om
19. november 2009

LauraLW

Jeg GLÆDER mig efterhånden ret så meget... både til hyggen med familien, og til en velfortjent pause fra opgaver og eksamener.

So, here goes...  håber I vil lege lidt med.

Pynter op til jul hvornår? Start december tror jeg... er ikke hjemme i den weekend med 1. søndag i advent, den havde ellers været oplagt.

Julebag / konfekt? hmmm.... spiser begge dele, men ikke altid jeg personligt laver det (men det bliver dog lavet i familien)

Pakkekalender / adventskalender? Min kæreste og jeg giver hinanden adventskalender, ellers får vi begge en broderet/syet kalender med et lille stykke slik til hver dag fra min mormor og mor.

Lillejuleaften 23/12? Normalt står den på Kråse-suppe (uff) og træ-pyntning (for alle over 18), men sidste år og måske i år har vi været hjemme hos min svigerindes familie til "juleaften" d. 23. - Har bestemt ikke noget imod at undvære den der suppe...

Juleaften 24/12? I år er vi hos svigerfamilien, men man kan ikke sove der, så vi kører til min familie og sover... og min familie er sikkert stadig igang med gaverne, så vi får nærmest to juleaftner.

Jul ude eller hjemme? Har altid holdt hos min mormor og morfar på deres gård, der er plads og råd til alle... men i år for første gang skal jeg ikke være der hele dagen..

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? Totally HOT - Har dog ikke altid tid til at se det, men håber at vi kan hygge med det i år... Man bliver da nødt til at se om Jesper Fårekylling siger noget nyt, eller..

Kirke? Ja og nej. - Vi har altid vandret til den nærmeste landsbykirke, og det er der en vis charme i, come rain come BLÆST :-) Men vælger dog nogle gange at springe over, da der ofte er en masse praktisk jeg skal hjælpe med.

Julemiddagen? Risengrød - Gås (med det hele) - Knas og frugt (sent om aftenden, da det er efter træ og gaver etc.) Sådan er jeg vokset op, og det er det helt rigtige.... Hos svigerfamilien kører de flæskesteg/sande stilen med ris a la mande.

Dessert? Ingen, med mindre frugten og knasen kan betegnes som dessert...

Julemand?? Nej - det har vi egentlig aldrig dyrket

Budget pr. gave? I år er det skruet lidt ned så det er fra 100 - 300 pr snude (alt afhængig af hvem til), dog er vi kommet til at skrue det lidt op mellem os selv, selvom vi egentlig ikke har råd :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Pynter op til jul hvornår? ALDRIG før min fødselsdag (29. november, i år første søndag i advent.) Så det bliver den 30. november i år, så har jeg taget en fridag og pynter op Nisselaaaaaaand

Julebag / konfekt? I DEN GRAD Vi skal bage og lave karameller den 30 nov. Vi laver konfekt senere. Også spiser jeg det også

Pakkekalender / adventskalender? Idun får nissegaver, i den gamle skorstenslem

Lillejuleaften 23/12? Kalkunen gøres klar, vi holder hedninge-jul og om natten kører vi til svigerne

Juleaften 24/12? JUL Med så meget familie som vi kan skrabe sammen, vi er mellem 10 og 20.

Jul ude eller hjemme? Vi helst holde hjemme, men pga min svigerfar er syg, så holder vi hos dem, da han så kan være der.

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? I den grad hot Det passer med at jeg kommer ud af badet og venter på at kalkunen er klar til sovsen kan laves. Så allways and perfect...

Kirke? NIX - vi er jo ikke 'sådan nogen', men vi holder hedninge jul den 23. dec. og Yüleblöt en af dagene op til. I år den 20.

Julemiddagen? MIN julekalkun og flæskesteg. Derudover hjemmelavet rødkål, forskellligt dampet grønt og brune og hvide

Dessert? RIs a la mande

Julemand?? Et par gange har min far været, men ellers ikke...

Budget pr. gave? Så lidt som muligt. Jeg er ikke vild med at gaver skal koste noget Eller ret meget. Jeg prøver at lave det meste selv, men materialer koster selvf også noget... Så mellem 0-200 kr.

Anmeld

19. november 2009

LauraLW

Zafir skriver:

Pynter op til jul hvornår? ALDRIG før min fødselsdag (29. november, i år første søndag i advent.) Så det bliver den 30. november i år, så har jeg taget en fridag og pynter op Nisselaaaaaaand

Julebag / konfekt? I DEN GRAD Vi skal bage og lave karameller den 30 nov. Vi laver konfekt senere. Også spiser jeg det også

Pakkekalender / adventskalender? Idun får nissegaver, i den gamle skorstenslem

Lillejuleaften 23/12? Kalkunen gøres klar, vi holder hedninge-jul og om natten kører vi til svigerne

Juleaften 24/12? JUL Med så meget familie som vi kan skrabe sammen, vi er mellem 10 og 20.

Jul ude eller hjemme? Vi helst holde hjemme, men pga min svigerfar er syg, så holder vi hos dem, da han så kan være der.

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? I den grad hot Det passer med at jeg kommer ud af badet og venter på at kalkunen er klar til sovsen kan laves. Så allways and perfect...

Kirke? NIX - vi er jo ikke 'sådan nogen', men vi holder hedninge jul den 23. dec. og Yüleblöt en af dagene op til. I år den 20.

Julemiddagen? MIN julekalkun og flæskesteg. Derudover hjemmelavet rødkål, forskellligt dampet grønt og brune og hvide

Dessert? RIs a la mande

Julemand?? Et par gange har min far været, men ellers ikke...

Budget pr. gave? Så lidt som muligt. Jeg er ikke vild med at gaver skal koste noget Eller ret meget. Jeg prøver at lave det meste selv, men materialer koster selvf også noget... Så mellem 0-200 kr.

Lyder hyggeligt.

Hvad går yuleblot ud på?

Laura

Anmeld

19. november 2009

tascia

Pynter op til jul hvornår? i starten af december

Julebag / konfekt? jeps 2. søndag i advent

Pakkekalender / adventskalender? børnene får adventsgaver.

Lillejuleaften 23/12? er med julehygge hos den del af familien som vi ikke skal holde jul hos.

Juleaften 24/12? hjemme hos os selv med min mor, stedfar, lillebrog og farmor.

Jul ude eller hjemme? tjaa, hjemme når det er med min fam. og ude når det er med svigerfamilien.

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? det hører med, ligsom fars fede juleferie!

Kirke? nej

Julemiddagen? når det er mig der står for det (eller min mor) er det and og ribbensteg. når det er min svigermor er det faseret kalkun og  julemedister

Dessert? ris a la mande

Julemand?? de seneste år han han været der, så det er en ny tradition i familien.

Budget pr. gave? vi har ikke noget budget. kigger på familiens ønskeseddel og så køber vi det vi har lyst til.

Anmeld

19. november 2009

Lise

Pynter op til jul hvornår? Vi ejer ikke julepynt, og jeg er ikke vild med nisser, så deeeeet... Det er første gang siden jeg flyttede hjemmefra at jeg skal holde jul, så der har aldrig været "behov" for det før.

Julebag / konfekt? Tja...jeg kan jo godt lide at spise det, men har ingen fast tradition for at lave det. Har planer om at bage jødekager, pebernødder og brunkager selv i år, men har en ide om at de smager bedre dem man køber.

Pakkekalender / adventskalender? Simon får en pakkekalender. Det er så hyggeligt.

Lillejuleaften 23/12? Ingen faste traditioner her, udover at vi plejer at spise risengrød. Men mndstemanden kan ikke tåle det, så er lidt i konflikt med mig selv om det skal serveres i år. Jeg tror det desværre ikke.

Juleaften 24/12? Holdes hvert andet år med mor/far, storebror/kone+søn, og hvert andet år med mor og svigerfar. I år kommer min mor og svigerfar hos os, og måske også min kærestes bror/kone+søn.

Jul ude eller hjemme? Det har så været ude indtil i år. Jeg er ligeglad med hvor jeg er, bare det er en hyggelig aften med mennesker jeg holder af.  

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not?  Det hører sig da til. Men kan ikke huske hvornår jeg sidst selv så det.

Kirke? Hyggeligt - men kommer aldrig afsted. Vil hellere hjælpe med maden eller hvad der skal laves.

Julemiddagen? AND!!! Brune/hvide kartofler, brun sauce, rødkål, og hvad der hører sig til

Dessert? ris a la mande

Julemand?? Lulelul ifølge Simon. Nej, vi plejer ikke at have en julemand. Men måske der kommer en i år eller næste år, når der er nogle børn der er store nok til at forstå, men små nok til at det er sjovt.

Budget pr. gave? Fra i år er det kun børnene der får gaver. Christians og min gave til hinanden er en weekendtur til Rom i december, så der kommer ikke noget under træet. Udover gaver til Simon - og evt. hans fætter hvis han er her. Men de alene skulle også kunne fylde stuen op.

Anmeld

19. november 2009

Nemesis

Pynter op til jul hvornår? Normalt første søndag i advent..men tror jeg flytter det til starten af dec.

Julebag / konfekt? ja absolut, men når sjældent at lave meget før end især manden har guffet det.

Pakkekalender / adventskalender? Både børnene og manden får adventskalender..om han giver igen, det ved jeg ikke.

Lillejuleaften 23/12? Normalt har vi holdt juleaften for delebørnene, men de er nu blevet så store at det ikke er nødvendigt. Så i år glæder jeg mig til en rolig lillejuleaften.

Juleaften 24/12? Vi holder julen, med hans og mine forældre og mormødre, børn osv.

Jul ude eller hjemme? Har normalt gået på skift, men manden mener jo så at HAN altid skal holde jul...hmm men det er jo nemt at sige når han ikke har arbejdet med det.

Jule-Disney tegnefilm hot eller not? Engang var det et MUST, men de sidste par år har vi faktisk glemt det- håber dog vi husker det i år for ungernes skyld :-)

Kirke? Nej never! er ikke troende så går ikke i kirke.

Julemiddagen? And eller gås, flæskesteg, med rødkål, brune og hvis kartofler og lææææækker sovs.

Dessert? Ris a la mande og senere knas og guf....

Julemand?? Hvis vi kan finde en der vil. sidste år var mine store søn det og ungerne sad med åben mund og polypper. Det var fantastisk!

Budget pr. gave? tjaaa mellem 300 pr snude og 600 alt efter til hvem og hvad de ønsker sig.

Anmeld

19. november 2009

TbCp

Pynter op til jul hvornår? 1. dec. eller 1. søndag i advent hvis den falder før 1. dec.

Julebag / konfekt? Ja tak - Elsker det og elsker at bage det selv, selvom det dog ikke altid er lige vellykket.

Pakkekalender / adventskalender? Liva får pakker af nissen i år 

Lillejuleaften 23/12? I år skal vi være sammen med hele svigermekanikken. Oldefarmor holder altid lillejuleaften for hele familien. Så vi er vel en 50 stk.

Juleaften 24/12? Vi starter til fødselsdag hos min nevø om formiddagen og skal derefter hjem og forberede julemaden. Vi holder det herhjemme iår, mine forældre, min lillebror og min moster kommer

Jul ude eller hjemme? Det er første gang vi skal holde herhjemme hos os selv så det bliver lidt spændende. Ellers gør det mig ikke så meget. Vi har meget ens traditioner med svigerfamilien så jeg kan lide at holde jul begge steder,

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? Selvfølgelig - og det bliver kun sjovere i år hvor Liva kan se med

Kirke? Ikke hvis jeg kan blive fri

Julemiddagen? And, flæskesteg, medister, hvide og brune kartofler og tilbehør

Dessert? Ris ala mande

Julemand?? Det tror jeg ikke, med mindre min stedfar finder på at klæde sig ud

Budget pr. gave? Det har vi ikke rigtig, de fleste får hvad vi synes de skal have

Anmeld

19. november 2009

Barbamama

Jeg GLÆDER mig efterhånden ret så meget... både til hyggen med familien, og til en velfortjent pause fra opgaver og eksamener.

So, here goes...  håber I vil lege lidt med.

Pynter op til jul hvornår? Start december tror jeg... er ikke hjemme i den weekend med 1. søndag i advent, den havde ellers været oplagt.

Julebag / konfekt? hmmm.... spiser begge dele, men ikke altid jeg personligt laver det (men det bliver dog lavet i familien)

Pakkekalender / adventskalender? Min kæreste og jeg giver hinanden adventskalender, ellers får vi begge en broderet/syet kalender med et lille stykke slik til hver dag fra min mormor og mor.

Lillejuleaften 23/12? Normalt står den på Kråse-suppe (uff) og træ-pyntning (for alle over 18), men sidste år og måske i år har vi været hjemme hos min svigerindes familie til "juleaften" d. 23. - Har bestemt ikke noget imod at undvære den der suppe...

Juleaften 24/12? I år er vi hos svigerfamilien, men man kan ikke sove der, så vi kører til min familie og sover... og min familie er sikkert stadig igang med gaverne, så vi får nærmest to juleaftner.

Jul ude eller hjemme? Har altid holdt hos min mormor og morfar på deres gård, der er plads og råd til alle... men i år for første gang skal jeg ikke være der hele dagen..

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? Totally HOT - Har dog ikke altid tid til at se det, men håber at vi kan hygge med det i år... Man bliver da nødt til at se om Jesper Fårekylling siger noget nyt, eller..

Kirke? Ja og nej. - Vi har altid vandret til den nærmeste landsbykirke, og det er der en vis charme i, come rain come BLÆST :-) Men vælger dog nogle gange at springe over, da der ofte er en masse praktisk jeg skal hjælpe med.

Julemiddagen? Risengrød - Gås (med det hele) - Knas og frugt (sent om aftenden, da det er efter træ og gaver etc.) Sådan er jeg vokset op, og det er det helt rigtige.... Hos svigerfamilien kører de flæskesteg/sande stilen med ris a la mande.

Dessert? Ingen, med mindre frugten og knasen kan betegnes som dessert...

Budget pr. gave? I år er det skruet lidt ned så det er fra 100 - 300 pr snude (alt afhængig af hvem til), dog er vi kommet til at skrue det lidt op mellem os selv, selvom vi egentlig ikke har råd :-(

Pynter op til jul hvornår? Enten 1.søndag i advent eller d. 1.december. I år bliver det d. 1.december selvom jeg har helt vildt svært ved at vente. Det er også først den dag jeg giver mig selv lov til at høre julesange

Julebag / konfekt? Min mor og jeg har en tradition med at vi bager jødekager og laver havregrynskugler hvert år.

Pakkekalender / adventskalender? Det gør vi ikke rigtigt i, men når vores datter bliver større skal hun have en pakkekalender .

Lillejuleaften 23/12? Vi er altid hjemme hos min mor som bager æbleskiver og laver gløgg og så er der masser af slik

Juleaften 24/12? I år skal vi hjem til min kærestes forældre og det er første gang så det er jeg lidt spændt på.

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? HOT. Det SKAL jeg se!!!

Kirke? Nej.... Har aldrig været i kirke juleaften, men tror egentlig det er meget hyggeligt

Julemiddagen? Flæskesteg, medister og and!!! Med ALT tilbehøret (brune kartofler, hvide kartofler, rødkål og brun sovs og franske kartofler og COLA!!!!)

Dessert? Ris a la mande

Julemand?? Det har der ikke været i mange år da der ikke har været små børn, men dengang de var mindre kom der en hvert år.

Budget pr. gave? Ca 300kr

Anmeld

19. november 2009

LauraLW

michella80 skriver:

Julebag / konfekt? Min mor og jeg har en tradition med at vi bager jødekager og laver havregrynskugler hvert år.

Har du så en god opskrift på sådanne havregrynskugler?

Laura

Anmeld

19. november 2009

Ann-

Pakkekalender / adventskalender? det blir der ikke noget af her i år .

Lillejuleaften 23/12? er sammen med noget familie

Juleaften 24/12? I år er vi hos min familie.

Jul ude eller hjemme? Har altid holdt hos min mor og far på deres gård, der er plads og råd til alle...

Kirke? nej.

Julemiddagen?  kalkun og flæskesteg (med det hele) - og ris ala mande med mandelgaver 2 stk

Budget pr. gave? I år er det  fra 100 - 500 pr snude (alt afhængig af hvem til),

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.