Jeg GLÆDER mig efterhånden ret så meget... både til hyggen med familien, og til en velfortjent pause fra opgaver og eksamener.
So, here goes... håber I vil lege lidt med.
Pynter op til jul hvornår? Start december tror jeg... er ikke hjemme i den weekend med 1. søndag i advent, den havde ellers været oplagt.
Julebag / konfekt? hmmm.... spiser begge dele, men ikke altid jeg personligt laver det (men det bliver dog lavet i familien)
Pakkekalender / adventskalender? Min kæreste og jeg giver hinanden adventskalender, ellers får vi begge en broderet/syet kalender med et lille stykke slik til hver dag fra min mormor og mor.
Lillejuleaften 23/12? Normalt står den på Kråse-suppe (uff) og træ-pyntning (for alle over 18), men sidste år og måske i år har vi været hjemme hos min svigerindes familie til "juleaften" d. 23. - Har bestemt ikke noget imod at undvære den der suppe...
Juleaften 24/12? I år er vi hos svigerfamilien, men man kan ikke sove der, så vi kører til min familie og sover... og min familie er sikkert stadig igang med gaverne, så vi får nærmest to juleaftner.
Jul ude eller hjemme? Har altid holdt hos min mormor og morfar på deres gård, der er plads og råd til alle... men i år for første gang skal jeg ikke være der hele dagen..
Jule-Disney tegnefilm hot eller not? Totally HOT - Har dog ikke altid tid til at se det, men håber at vi kan hygge med det i år... Man bliver da nødt til at se om Jesper Fårekylling siger noget nyt, eller..
Kirke? Ja og nej. - Vi har altid vandret til den nærmeste landsbykirke, og det er der en vis charme i, come rain come BLÆST :-) Men vælger dog nogle gange at springe over, da der ofte er en masse praktisk jeg skal hjælpe med.
Julemiddagen? Risengrød - Gås (med det hele) - Knas og frugt (sent om aftenden, da det er efter træ og gaver etc.) Sådan er jeg vokset op, og det er det helt rigtige.... Hos svigerfamilien kører de flæskesteg/sande stilen med ris a la mande.
Dessert? Ingen, med mindre frugten og knasen kan betegnes som dessert...
Julemand?? Nej - det har vi egentlig aldrig dyrket
Budget pr. gave? I år er det skruet lidt ned så det er fra 100 - 300 pr snude (alt afhængig af hvem til), dog er vi kommet til at skrue det lidt op mellem os selv, selvom vi egentlig ikke har råd :-(