Julehygge-tråd (TYVstjålet :-) )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2009

Barbamama

LauraLW skriver:

Har du så en god opskrift på sådanne havregrynskugler?

Laura

Ja da  Den er meget populær. Her kommer den:

2-3spsk kakao

100g sukker

100g havregryn

1/2 dl kold kaffe

1tsk romessens

50g margarine

Kokos

Så blander du bare hele molevitten, triller det til kugler og ruller dem i kokos. Vi plejer at gange opskriften med 4 (så får vi dejligt mange)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

LauraLW

michella80 skriver:

Ja da  Den er meget populær. Her kommer den:

2-3spsk kakao

100g sukker

100g havregryn

1/2 dl kold kaffe

1tsk romessens

50g margarine

Kokos

Så blander du bare hele molevitten, triller det til kugler og ruller dem i kokos. Vi plejer at gange opskriften med 4 (så får vi dejligt mange)

Skønt.

Dem vil jeg prøve at indføre i år :-)

Hvor lang tid kan de holde sig tror du?

Anmeld

19. november 2009

Ni-ko-li-ne

LauraLW skriver:

Jeg GLÆDER mig efterhånden ret så meget... både til hyggen med familien, og til en velfortjent pause fra opgaver og eksamener.

So, here goes...  håber I vil lege lidt med.

Pynter op til jul hvornår? Start december tror jeg... er ikke hjemme i den weekend med 1. søndag i advent, den havde ellers været oplagt.

Julebag / konfekt? hmmm.... spiser begge dele, men ikke altid jeg personligt laver det (men det bliver dog lavet i familien)

Pakkekalender / adventskalender? Min kæreste og jeg giver hinanden adventskalender, ellers får vi begge en broderet/syet kalender med et lille stykke slik til hver dag fra min mormor og mor.

Lillejuleaften 23/12? Normalt står den på Kråse-suppe (uff) og træ-pyntning (for alle over 18), men sidste år og måske i år har vi været hjemme hos min svigerindes familie til "juleaften" d. 23. - Har bestemt ikke noget imod at undvære den der suppe...

Juleaften 24/12? I år er vi hos svigerfamilien, men man kan ikke sove der, så vi kører til min familie og sover... og min familie er sikkert stadig igang med gaverne, så vi får nærmest to juleaftner.

Jul ude eller hjemme? Har altid holdt hos min mormor og morfar på deres gård, der er plads og råd til alle... men i år for første gang skal jeg ikke være der hele dagen..

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? Totally HOT - Har dog ikke altid tid til at se det, men håber at vi kan hygge med det i år... Man bliver da nødt til at se om Jesper Fårekylling siger noget nyt, eller..

Kirke? Ja og nej. - Vi har altid vandret til den nærmeste landsbykirke, og det er der en vis charme i, come rain come BLÆST :-) Men vælger dog nogle gange at springe over, da der ofte er en masse praktisk jeg skal hjælpe med.

Julemiddagen? Risengrød - Gås (med det hele) - Knas og frugt (sent om aftenden, da det er efter træ og gaver etc.) Sådan er jeg vokset op, og det er det helt rigtige.... Hos svigerfamilien kører de flæskesteg/sande stilen med ris a la mande.

Dessert? Ingen, med mindre frugten og knasen kan betegnes som dessert...

Julemand?? Nej - det har vi egentlig aldrig dyrket

Budget pr. gave? I år er det skruet lidt ned så det er fra 100 - 300 pr snude (alt afhængig af hvem til), dog er vi kommet til at skrue det lidt op mellem os selv, selvom vi egentlig ikke har råd :-(

Pynter op til jul hvornår? efter d. 4. december hvor Nikoline fylder 1 år

Julebag / konfekt? vi bager ikke ret meget.... men konfekt laver vi :0) i år begrænser vi os dog en smule... vi spiser det jo hvis det er der

Pakkekalender / adventskalender? ikke i år.... de der barselsdagpenge sætter begrænsninger op... og nu er det sygedagpenge hvilket ikke er meget mere:0( men måske fylder farmand Nikolines pakkekalender op....hvem ved...

Lillejuleaften 23/12? Martin kører ned til mine forældre hvor vi skal holde jul... Nikoline og jeg er der fra d. 20 dec.

Juleaften 24/12? I år hos mine forældre...

Jul ude eller hjemme? ude lige for tiden... senere hjemme

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? HOT! det skal man da bare se!

Kirke? nej.... jeg synes det er hyggeligt men vi kommer aldrig afsted...

Julemiddagen? and og flæskesteg, rødkål, brune og hvide kartofler og sovs!

Dessert? Ris a la mande!

Julemand?? Nej - det har vi aldrig dyrket... men hvem ved om morfar disker op med noget?

Budget pr. gave? mellem 100 og 300kr

Anmeld

19. november 2009

Moar'en

Pynter op til jul hvornår? 1. søndag i advent eller 1 december, alt efter hvad der kommer først.

Julebag / konfekt? Bager lidt, men ikke meget. Der er ikke rigtig nogen i familien der spiser konfekt, da vi var børn lavede vi det bare fordi det var hyggeligt, det meste blev dog smidt ud.

Pakkekalender / adventskalender? Viktor får advent gaver.

Lillejuleaften 23/12? For føste gang skal det holdes hjemme hos os selv, med dem vi ikke skal holde jul med. Vi skal have risengrød og Viktor får en gave eller 2

Juleaften 24/12? I år skal vi være hos svigerfamilien til juleaften. Men vi starte dagen med et besøg hos min mands moster og onkel, og her kommer så meget af familien der har tid.

Jul ude eller hjemme? Vi er altid ude, men jeg glæder mig nu til vi engang begynder at holde det hjemme

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? Har altid været HOT

Kirke? Nej

Julemiddagen? Når vi er hos svigermor og svigerfar får vi altid gås og hjemme hos min mor får vi altid and

Dessert? Ris al'a mande ( eller som det hedder hjemme hos os, efter min lillebror var lille, Ris nam nam)

Julemand?? D et er første gang vi har en lille med, så hvem ved

Budget pr. gave? Vi køber normalt ca hvad folk ønsker sig, så det er meget forskelligt.

Anmeld

19. november 2009

Barbamama

LauraLW skriver:

Skønt.

Dem vil jeg prøve at indføre i år :-)

Hvor lang tid kan de holde sig tror du?

de kan alligevel holde sig længe. En måneds tid i køleskab vil jeg tro... (hvis man ikke spiser dem altså) Det kan jo ske man er nødt til at lave flere lige pludselig.hi hi

Anmeld

19. november 2009

LauraLW

michella80 skriver:

de kan alligevel holde sig længe. En måneds tid i køleskab vil jeg tro... (hvis man ikke spiser dem altså) Det kan jo ske man er nødt til at lave flere lige pludselig.hi hi

jo for søren, hehe. men dem må jeg helt sikkert lave! Meget godt med lidt andet end marcipan og nougat... og så elsker jeg havregrynskugler.

Anmeld

19. november 2009

Barbamama

LauraLW skriver:

jo for søren, hehe. men dem må jeg helt sikkert lave! Meget godt med lidt andet end marcipan og nougat... og så elsker jeg havregrynskugler.

ja de smager også bare vildt godt. Jeg plejer at lave lidt ekstra og så dele ud til familien i små poser

Anmeld

19. november 2009

Honningblomst

Pynter op til jul hvornår? Det gør børnene....første dec eller første søndag i advent.

Julebag / konfekt? Nej. Det ser vi ingen grund til.

Pakkekalender / adventskalender? Alle tre får pakkekalender.

Lillejuleaften 23/12?   Der holder vi juleaften hvis ikke børnene er hjemme, er de så tror jeg de tager med deres far og julehygger...det håber jeg han vil indføre.

Juleaften 24/12? Juleaften med min søs og forældre i år.

Jul ude eller hjemme? Det kommer an på hvad vi lige synes. Sidste år holdt jeg jul helt alene hjemme hos mig.

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? Åh, tror børnene synes det er kedeligt, men der er jo også så meget andte de ser.

Kirke? Nej.

Julemiddagen? Flæskesteg og nogle gange and og så altid en vegatar steg.

Dessert? ris a la mande

Julemand?? nej,

Budget pr. gave? Hvad jeg synes.

Anmeld

19. november 2009

Pia.

Pynter op til jul hvornår? Starter gerne med at pynte op 1. søndag i advent... glæder mig og har allerede sat lidt lys op uden for og et par julelys her inde...

Julebag / konfekt? Laver begge dele og spiser begge dele

Pakkekalender / adventskalender? Mine børn får adventsgaver - det har de gjort de sidste par år... gidder ikke alt det små skrammel, så heller bruge lidt flere penge på lidt bedre gaver og ungerne syntes heldigvis det samme....

Lillejuleaften 23/12? Plejer vi at besøge den familie vi ikke skal holde med juleaften og bare køre rundt og ønske glædelig jul, vi pynter juletræ sammen og hygger med konfekt og julemusik.

Juleaften 24/12? I år bliver det hos mig, sammen med mine tre guldklumper, deres far, mine forældre og min mormor og hendes mand... Min exmand og jeg har aftalt at så længe vi kan holder vi jul sammen, ingen af os kunne forstille os at undvære børnene, denne aften.

Jul ude eller hjemme? De sidste 4 år har vi holdt julen hjemme hos os - ellers har det ALTID været hos mine forældre, har aldrig prøvet andet. - I år bliver det hos mig...

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not: HO T HOT HOT - For nu er det rigtig jul... jeg kan dufte julen bare jeg høre melodien til det..

Kirke? Nej

Julemiddagen? And & flæskesteg og alt hvad der, der til høre

Dessert? Ja selvfølgelig Ris al'a mande (min mors) MUMS

Julemand?? Nej - det bruger vi ikke..

Budget pr. gave? Der er ikke som sådan sat noget fast, vi plejer at købe lidt forskelligt til alle - nogen får måske for 300 hvor andre får for 500,-

Anmeld

19. november 2009

Louise mortil4

Pynter op til jul hvornår? Lige omkring den 1 December tror jeg

Julebag / konfekt? Ja begge dele, vi plejer for det meste at bage lidt selv og lave lidt konfekt.

Pakkekalender / adventskalender? Vi voksne får ikke, men ungerne har skoen i vindet hver søndag (det er en tradition jeg har med hjemme fra)

Lillejuleaften 23/12? Vi plejer bare at være her hjemme, måske vi kører ud og besøger mandens 2 brødre og siger god jul der ude.

Juleaften 24/12? Ja det foregår entne her hjemme eller hos min forældre. Der er ikke nogen sviger forældre mere. Iår er det hjemme hos de gamel.

Jul ude eller hjemme? Lidt forskelligt

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? Kirke? Hot hvis der er tid til at se det, men ungerne vil gerne se det.

Julemiddagen? Vi får and og eller flæskesteg.

Dessert? ris ala mente

Julemand?? nej det bruger vi ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.