Julehygge-tråd (TYVstjålet :-) )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
LauraLW skriver:

Lyder hyggeligt.

Hvad går yuleblot ud på?

Laura

Yuleblot er det samme som vi laver den 23. december. Det er bare en 'højtidelig' måde at sige det på

Et blót er vores slags gudstjeneste og Yul er den måde det stod beskrevet i sin tid, på runesten osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

FrkC

Pynter op til jul hvornår? Den første søndag i advent

Julebag / konfekt? Nææh, har ik rigtig tålmodighed til at bage

Pakkekalender / adventskalender? Vi har aftalt at give hinanden adventspakker  Ud over det får vi begge adventspakker af hans mor

Lillejuleaften 23/12? Yaaay, vi pynter juletræ og ser julefjernsyn

Juleaften 24/12? I år ska jeg være hos min mor, det er min søster og jeg hverandet år

Jul ude eller hjemme? Altid hjemme enten hos mor eller far.

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? Weee.. Det er tradition at se Disneys juleshow

Kirke? Det er lidt forskelligt.. Hvis vi er godt med, så tager vi sommetider i kirke..

Julemiddagen? And og flæskesteg med det hele  Til dessert får vi ris a'la mande og self en hel bunke juleslik mens vi pakker gaver op..

Dessert? Ris a'la mande

Julemand?? Nope.. Der er ingen mindre børn. Den yngste er min lillebror han er 15..  Jeg var bange for julemanden som lille, så det har vi aldrig brugt

Budget pr. gave? Det er forskelligt, mine søskende får for 300 hver og forældre får for 400 (fra min søster og mig + vores kærester) Svigerbaduljen ved jeg faktisk ik, for dem køber Kasper altid  Til hinanden har vi aftalt at give for mellem 5 og 700

Anmeld

19. november 2009

oo

Pynter op til jul hvornår? Jeg pynter op til vinter Mortens Aften. Jeg er ikke religiøs, så Morten selv betyder ikke særlig meget for mig, men selve dagen er for mig den første af vinterens fejringer, så vi laver altid god mad denne dag.

Julebag / konfekt? jeg kan faktisk bedst lide konfekt...jeg er ikke til småkager generelt, men det er Søren i STOR stil! jeg syntes det er vildt hyggeligt at lave konfekt, så det gør jeg helst selv.

Pakkekalender / adventskalender? ingen af delene. jeg får en skrabejulekalender af min mor hvert år (men den er allerede udskrabet sssscccch), men ellers bruger vi ikke den slags. Det kommer når vi får børn! og ellers syntes jeg det er dejligt med kalenderlys og adventskrans (igen ignorere jeg fuldkommen religionen og koncentrerer mig om, at julen er en hedensk lysfest) og lys generelt.

Lillejuleaften 23/12? der er ikke nogen traditioner for os lille juleaften... vi stener vist bare og ser dårlige julefilm på tv og lader op til ædegildet dagen efter.

Men den 21. december fejrer vi Vintersolhverv og glæder os over, at dagene igen bliver længere og lyset vender tilbage. Dette gøres bl.a. ved at tænde lys indenfor og udenfor og lave bål i haven.

Juleaften 24/12? I år skal vi være med min familie, sidste år holdt vi alene og vi har også holdt jul med gode venner. det vigtigste er, at man er sammen med mennesker man elsker og at aftenen er hyggelig!

Jul ude eller hjemme? vi har holdt begge dele, det betyder ikke så meget for mig. dog har jeg sagt nej til at holde julen her, fordi jeg ikke syntes der er nok plads til hele min familie, der også skulle overnatte hvis det var.

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? ja det huer mig jo ikke at indrømme, men HOT! der kommer bare en helt særlig julestemning når Jesper Fårekylling spiller og synger!!

Kirke? NEJ!

Julemiddagen? flæskesteg, and, brunede kartofler, hvide kartofler ALT hvad hjertet kan begære sådan en aften!

Dessert? Risengrød med 1 mandel - og det er ulovligt at grave og hakke!!

Julemand?? min onkel var julemand da jeg var barn, men siden dengang har vi ikke brugt det.

Budget pr. gave? Vi voksne giver ikke gaver til hinanden, idet vi ikke syntes julen handler om gaver men om at være sammen. Så vi leger bare en stille og rolig pakkeleg hvor hver har en gave med til 20 kr (for nogle år siden vandt min fætter en skrækkeligt ramme med et billede af mig fra pasautomaten hvor jeg ser frygtelig tåbelig ud, og det havde han stående i nogle år på sit værelse). Jeg giver gaver til min niece på 2 år, som den eneste faste. Det er forskelligt om Søren og jeg giver til hinanden, men i år gør vi, men vores budget er meget lavt. Det er vores gavebudget generelt, fordi vi ikke syntes det skal handle om det materielle.

Anmeld

19. november 2009

hannetheis

Pynter op til jul hvornår? altid første december med mindre 1 advendt kommer først. så i år den 29/11.

Julebag / konfekt? jeg bager altid havergrynskugler og brunkager ellers ikke rigtigt noget, får også altid en dåse hjemmelavet klejner af svigermor.

Pakkekalender / adventskalender? Theis får en lille gave hver dag.

Lillejuleaften 23/12? kæresten er på job, så jeg kører rundt og afleverer julegaver til de forskellige sammen med Theis.

Juleaften 24/12? i år hos svigerfamilien, 1 juledag holder vi en mini juleaften hos mine forældre.

Jul ude eller hjemme? er mest til at være ude, så længe Theis stadig er lille, næste år er det første år vi skal holde jul hjemme.

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? helt sikkert hot. syntes det er så hyggeligt.

Kirke? ja der er bare sådanne en god stemning.

Julemiddagen? flæskesteg og normalt and, og hvad der hører sig til. men i år kommer der en allergiger over for fjerkræ så ingen and.

Dessert? i år risengrød hos min familie ris ala mande.

Julemand?? når der er små børn i familien kommer julemanden ellers ikke.

Budget pr. gave? kommer lidt an på hvad folk ønsker sig, men omkring 200 pr person.

Anmeld

19. november 2009

KarinaIda

Pynter op til jul hvornår?  Som regel 1 søndag i advent... Men tror ikke den kommer til og holde i år.. Så der bliver det staten af december....

Julebag / konfekt?  Når jeg selv laver det, bliver det som regel midt i december, og meget lidt jeg laver, idet vi ikke rigtig spiser det herhjemme... Men laver ALTID lidt til og have med juleaften, til familien...

Pakkekalender / adventskalender? Min kæreste og jeg, giver for første gang hinanden adventskalender i år... Vores datter får ingen i år, da hun stadig er for lille til og forstå hvad det er, men når hun kan forstå hvad det er, så skal hun også have det!!

Lillejuleaften 23/12? Normalt samles vi hvert år ude ved min onkel og tante, hvor vi pynte juletræet og lægger gaverne under(Idet vi ikke holder jul derude). der hygger vi så bare hele aftenen i selskab med familien, og julekonfekten

Julaften 24/12? I år skal vi holde jul ved mine svigerforældre, og det er første gang jeg skal holde jul væk fra min egen familie af!! Vi holder hvert andet år med min familie, og hvert andet år med min kærestes...

Jul ude eller hjemme? Jeg har aldrig holdt jul hjemme, så jeg ved faktisk ikke hvad jeg helst vil... Men man vil vel aller helst holde med sin egen familie...

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? Det hører sig bare til, dog ike særlig tit jeg når og få tid til og se det, men ses skal det da... det er bare så super hyggeligt og sidde sammen med alle ungerne og hygge til det!!

Kirke? Ja og nej.. Det er aldrig noget vi har gjort i min familie, men efter jeg med min eks engang begyndte og gå i kirke juleaften, så er det bare noget der hører sig til.. Det skal man, så kan man ønske mange af dem man kender glædelig jul, og det dejligt...

Julemiddagen? I min familie der plejer det og være flæskesteg, and, medister, brun sovs, brune kartofler, hvide kartofler, rødkål, franske kartofler, asier, og det er stort set det samme i min svigerfamilie

Dessert? ALTID Ris a la mande

Julemand?? På min egen families side der er der altid julemand til de små, men på min kærestes side, der er der ingen julemand, idet der kun er Ida som den lille, og det er første gang de skal holde jul med hende.

Budget pr. gave? Vi plejer ikek og have budget for julegaver, vi kigger på ønskelisterne, og køber ud fra dem....

Anmeld

19. november 2009

noahsmoar

Pynter op til jul hvornår? Her hjemme gør vi det den første December og har altid gjort det.(: 

Julebag / konfekt? Ja, det hører sig til. Vi laver både småkager og konfekt.

Pakkekalender / adventskalender? Ja jeg får adventskalender af min mor. Jeg regner også med at Noah skal have næste år.

Lillejuleaften 23/12? pynter træet, og laver alt konfekt og julesmåkager.

Julaften 24/12? laver alt det man laver. Danser om juletræet, spiser lækkert mad, og pakker gaver op. Om dagen venter vi bare.  

Jul ude eller hjemme? ? Jul hjemme!

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? Det er noget der hører til, og jeg ser det hvert år, og det syntes jeg også Noah skal når han bliver noget ældre.

Dessert? Ris alamande!

Julemand?? Nej, julemanden er ikke på besøg hjemme ved os, da mange af de små børn er rigtig bange for ham og begynder at græde hvis han kommer. Men nissen har i mange år boet oppe på vores loft.

Budget pr. gave? Det er forskælligt fra år til år, det kommer meget an på hvad man lige har råd til.

Anmeld

19. november 2009

Mor.sander

Pynter op til jul hvornår?  1 december

Julebag / konfekt? Begge dele, min mor plejer at stå for den del, men i år, kommer hun til os en weekend og så bager vi, laver konfekt med ungerne, det bliver så hyggeligt.

Pakkekalender / adventskalender? Ingen af delene.

Lillejuleaften 23/12? Lille juleaften er vi hos mine forældre hvert andet år med ungerne og ellers er ungerne sammen med deres respektive forældre.

Juleaften 24/12? I år skal vi for første gang stå for julen, os plus 3 børn, min yngste bror, min anden bror måske med kæreste, mine forældre, min søster og forloved samt vores pap onkel Kim.

Jul ude eller hjemme? Julen har altid været hos mine de gamle, men som skrevet oven over overtager vi fra i år.

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? Totally HOT - ungerne NOT - hos os voksene

Kirke? Nej, og har aldrig været i kirke juleaften og kommer aldrig til det.

Julemiddagen? Flæskesteg, andesteg, kartofler, brune kartofler, rødkål.

Dessert? ALTID Ris a la mande

Julemand?? Ja, da ungerne var små

Budget pr. gave? 300-350 kr. pr barn og billeder til de voksene.

Anmeld

19. november 2009

LinLin

Pynter op til jul hvornår? plejer at gøre det 1. søndag i advent.

Julebag / konfekt? kan ikke lide konfekt og bager sjældent...

Pakkekalender / adventskalender? Jeg har lavet pakkekalender til david (han er 3 år). Men kun fordi han fik en fin julemand af min kusine på 12 sidste år til at hænge 24 gaver på... Regner med han "kun" skal have adventsgaver for eftertiden.

Lillejuleaften 23/12? Intet specielt :-)

Juleaften 24/12? Jeg har min søn i år og skal holde jul hos min onkel, tante og kusine. Derudover kommer min kæreste, mor, lillebror og bedstemor, samt min tantes bror, hans kone og deres søn og min tantes far og dennes kæreste - det er første gang vi er SÅ mange!

Jul ude eller hjemme? Har kun holdt jul een gang hjemme; davids første...

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? Elsker stadig tegnefilm generelt...

Kirke? Har aldrig været i kirke juleaften - går ikke resten af året så hvorfor skulle jeg komme netop den dag?

Julemiddagen? Flæskesteg, frikadeller, hvide og brunede kartofler, rødkål, sovs osv.

Dessert?   ris ala mande (og jeg vinder ALDRIG)

Julemand?? Nej

Budget pr. gave? giver gave til min søn, kæreste, mor, bedstemor og lillebror. mellem 200 og 300 til de voksne. David har fået for 350...

Anmeld

19. november 2009

memuffin

Pynter op til jul hvornår? altid 1. december... og hvis jeg er på arbejde  tager jeg fri!!! har meget arve julepynt helt tilbage til min oldemor og elsker at gå og hænge op...

Julebag / konfekt? 2. søndag i advent bager vi jødekager klejner mandlekager, honningkager uhm!og brunkager

3. søndag i advent laver vi konfekt

Pakkekalender / adventskalender? Begge drengene får pakkekalender

Lillejuleaften 23/12? laver risengrød, hakker rødkål, koger æbler og  pynter juletræ

Juleaften 24/12? Laver julemad, og venter venter på gæsterne. Den store er helt elektrisk når klokken er 14

Jul ude eller hjemme? Altid hjemme...og alle er velkomne.. i år bliver vi 10

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not? det hører med

Kirke? aldrig... forbinder faktisk ikke julen med kristendommen, men mere som lysfest og hygge... vi synger heller ikke om jesusbarnet og har engle oppe,...

Julemiddagen? andesteg, rødkål. brune og hvide kartofler, sovs, menu chips, æbler med gele

Dessert?   ris ala mande med en mandel... og en marcipangris hvert år

Julemand?? Nej, min stor dreng var direkte bange for nisser i alle størelser da han var lille så han er ikke inviteret

Budget pr. gave? i svenske kr! drengene får for 2-3000 kr afhengig af hvad de ønaker sig, min nevø får for ca 1000 kr, vi giver gaver til hinanden for ca 2000 og alle andre får for mellem 500 og 1000 kr....

Anmeld

19. november 2009

Prinsessens'Mor<3

Pynter op til jul hvornår? Altid 1. december, og tages føst ned 27 dec. ca. skal hænge der så længe som muligt, indtil nytårs pynt skal op

Julebag / konfekt? Elsker det og bager det hvert år, nyder det.. <3

Pakkekalender / adventskalender? Får altid adventsgave fra min mor og svigermor, laver i år en lille pakkekalender til min kæreste

Lillejuleaften 23/12? Gøres det sidste klar og spiser vi risengrød, hvert år..

Juleaften 24/12? I år er det hos svigerfamilien, næste år hos min familie, og så så fra næste år igen starter vi vores egen traditioner (Forhåbentlig med en lille bebse) <3

Jul ude eller hjemme? Jul er edst hjemme med alle samlet, men i år ude..

Jule-Disney tegnefilm  hot eller not?  HOOT det ses vært  år med min familie.. <3

Kirke? Nej, sys det er hyggeligt, men det er kedeligt og ligger sammentid med jule disney sjov..

Julemiddagen? Helt sikkert and og flæskesteg med rødbeder, franskekartofler, brunsovs og meget mere.. MUMS

Dessert? Ris'a'la'mant, jule slik, hjemmebag og nødder..

Julemand?? Når der en gang kommer en lille bebser, så skal svigerfar helt sikkert lokkes til og klæde sig ud..

Budget pr. gave? Lidt fattige i år, men ca. 100 - 200 pr. person..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.